Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh just ja. Vid gynundersökningen sa läkaren plötsligt glatt att "jag gör en hinnsvepning också" samtidigt som hon grejade runt lite med händerna. Kanske i 10 sek eller ngt. Är det en riktig hinnsvepning då? Hur känns det? Och hur stor är sannolikheten att det kommer igång? Och borde hon inte frågat först? Vi vill ju gärna bli friska och vänta till tisdag-onsdag!
 
Åh just ja. Vid gynundersökningen sa läkaren plötsligt glatt att "jag gör en hinnsvepning också" samtidigt som hon grejade runt lite med händerna. Kanske i 10 sek eller ngt. Är det en riktig hinnsvepning då? Hur känns det? Och hur stor är sannolikheten att det kommer igång? Och borde hon inte frågat först? Vi vill ju gärna bli friska och vänta till tisdag-onsdag!
Låter ungefär som den jag fick och Jo det bör de väl fråga först antar jag. Kanske lite obehagligt men inte ont. Kan ge sammandragningar och man ska tydligen lyssna på bebis före och efter. Behöver ju inte komma igång därför dock.
 
Jag har haft en barnfri dag på stan med en kompis. Skönt att komma iväg lite. Fysiskt gav det inget mer än ryggont dock.
 
Låter ungefär som den jag fick och Jo det bör de väl fråga först antar jag. Kanske lite obehagligt men inte ont. Kan ge sammandragningar och man ska tydligen lyssna på bebis före och efter. Behöver ju inte komma igång därför dock.
Tror inte hon lyssnade efteråt. Men kanske gjorde hon vaginala ultraljudet efteråt. Men jag är inte säker. På Vårdgivarguiden står ”Hinnsvepning för att initiera förlossningsstart kan erbjudas av barnmorska/läkare verksam vid barnmorskemottagning hos kvinnor med uttalad önskan att inte gå över tiden.”
 
Åh just ja. Vid gynundersökningen sa läkaren plötsligt glatt att "jag gör en hinnsvepning också" samtidigt som hon grejade runt lite med händerna. Kanske i 10 sek eller ngt. Är det en riktig hinnsvepning då? Hur känns det? Och hur stor är sannolikheten att det kommer igång? Och borde hon inte frågat först? Vi vill ju gärna bli friska och vänta till tisdag-onsdag!

Kan absolut ha varit en riktig hinnsvepning. Fick en gjord förra graviditeten och den gick till ungefär så och kändes knappt. Konstigt att inte fråga innan, det borde de göra tycker jag. Inte alls säkert att det gör någon skillnad, men hur ofta det ”lyckas” vet jag inte. Hoppas ni hinner bli friska innan det är dags!
 
Åh just ja. Vid gynundersökningen sa läkaren plötsligt glatt att "jag gör en hinnsvepning också" samtidigt som hon grejade runt lite med händerna. Kanske i 10 sek eller ngt. Är det en riktig hinnsvepning då? Hur känns det? Och hur stor är sannolikheten att det kommer igång? Och borde hon inte frågat först? Vi vill ju gärna bli friska och vänta till tisdag-onsdag!

Hoppar in trots att jag inte hör hit! Sonen kom 11 Timmar efter hinnsvepning medans de inte påverkade alls för kompisen! Lycka till :)
 
Åh just ja. Vid gynundersökningen sa läkaren plötsligt glatt att "jag gör en hinnsvepning också" samtidigt som hon grejade runt lite med händerna. Kanske i 10 sek eller ngt. Är det en riktig hinnsvepning då? Hur känns det? Och hur stor är sannolikheten att det kommer igång? Och borde hon inte frågat först? Vi vill ju gärna bli friska och vänta till tisdag-onsdag!
Konstigt att hon inte frågade först, det bör ju höra till sunt förnuft, men hon kanske antog att ni ville ha ut bebisen så fort som möjligt och bara ville hjälpa er lite?
Hur ofta det hjälper är väldigt olika.. det beror nog lite på hur mogen man är. På mig hjälpte det inte alls denna graviditeten, trots att tappen var mjuk, dock lite lång. och jag var öppen 2-3 cm. Funkade inte förra graviditeten heller. Förrförra gången kom bebis ett par dagar efter.
Enl min barnmorska så har hon haft de som fött samma kväll som svepningen och de som fått flera stycken utan att det hänt ett skit. Och att det är svårt att veta om det är svepningen som är anledningen till att det startar eller om det helt enkelt bebis som är redo och hade kommit oavsett
 
Tänker att OM det kommer igång ordentligt i natt tänker jag inte låta mig bli omdirigerad. Barnmorskan på profylaxkursen sa att om man åker dit och är långt gången får de ju lov att ta hand om det :o. Och har de skyndat på det utan att fråga först då tja, det är ju inte mitt fel! :angel:
 
Har försökt läsa ikapp lite, vad mkt som har hänt i vår tråd nu de senaste dagarna:)

Vi är fortfarande kvar på bb, imorgon är det dock tänkt att vi ska hem. Jag har inte särskilt ont i såret tack o lov, men det är knixigt att komma i/ur sängen o dyl. Var galet nervös på operationen så kan kanske inte påstå att det var en underbar upplevelse rakt igenom direkt, men när lillan kom o vi hörde henne skrika försvann faktiskt allt runtom och därifrån o framåt har det varit så härligt! Häftigt hur man kan falla så pladask för en liten person på bara någon millisekund :love:

Nu ska jag försöka få lite sömn innan nästa amningspass! Hoppas ni alla har en bra kväll.
 
Här känns det verkligen som ngt är på G. Ordentliga värkar, 2-4 st/10 min. Ännu hanterbara, så jag låter maken sova så länge som möjligt. Och lilleman (som släpps av hos farmor). Men det känns högst troligt att hon kommer ut i natt.
 
Här känns det verkligen som ngt är på G. Ordentliga värkar, 2-4 st/10 min. Ännu hanterbara, så jag låter maken sova så länge som möjligt. Och lilleman (som släpps av hos farmor). Men det känns högst troligt att hon kommer ut i natt.
Åh lycka till nu! :)
 
Man börjar bli extremt trött och sliten nu då man inte fått någon sömn sen förlossningen. Noah är en nattvaken bebis och värre blir det när mjölken ännu inte kommit igång ordentligt... gäääääsp
 
03:45 kom lillan till världen. Det gick med en himla fart. Väckte maken kl 01 och kom till förlossningen kl 02. Då var jag öppen 5-6 cm. Superlånga och täta värkar. Men så gick det fort också. Världens bästa förkossningspersonal hade vi också. Precis som förra gången.
 
03:45 kom lillan till världen. Det gick med en himla fart. Väckte maken kl 01 och kom till förlossningen kl 02. Då var jag öppen 5-6 cm. Superlånga och täta värkar. Men så gick det fort också. Världens bästa förkossningspersonal hade vi också. Precis som förra gången.

Härligt! Stort grattis! Vilken babyboom det blev i helgen:)
 
03:45 kom lillan till världen. Det gick med en himla fart. Väckte maken kl 01 och kom till förlossningen kl 02. Då var jag öppen 5-6 cm. Superlånga och täta värkar. Men så gick det fort också. Världens bästa förkossningspersonal hade vi också. Precis som förra gången.
Yeey! Grattis:)
 
03:45 kom lillan till världen. Det gick med en himla fart. Väckte maken kl 01 och kom till förlossningen kl 02. Då var jag öppen 5-6 cm. Superlånga och täta värkar. Men så gick det fort också. Världens bästa förkossningspersonal hade vi också. Precis som förra gången.

Grattis!
 
03:45 kom lillan till världen. Det gick med en himla fart. Väckte maken kl 01 och kom till förlossningen kl 02. Då var jag öppen 5-6 cm. Superlånga och täta värkar. Men så gick det fort också. Världens bästa förkossningspersonal hade vi också. Precis som förra gången.
Grattis! :)
Det verkar som att bebisarna i den här tråden har väldigt bråttom ut... när de väl bestämt sig för att komma :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 243
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 535
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 599
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp