Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ingen igångsättning idag. Strax efter 6 imorse gick vattnet, värkarna drog igång nån timme senare. Kl 10 kom vi till förlossningen och strax före 12 fick vi en dotter :heart. Gick fort (9 cm öppen när jag kom in) och bara lustgas som bedövning men vi mår bra allihop. Blir kvar på bb-hotellet inatt och räknar med att åka hem imorgon FM.
Men vad härligt att det skötte sig självt! Stort grattis till en lillasyster:love:
 
Stort Grattis @Jenka :) Så skönt för dig att kroppen tog tag i det själv tillslut och att du slapp igångsättning. Och vilken snabb förlossning också, som så många andra i tråden.
 
Då får vi hoppas @Pengy bebis hakar på, nu på en gång! :)

Bebisarna i den här tråden verkar ju ha bråttom ut när de väl vill ut och dessutom kommer de med ketchupeffekt. :)
 
Ja jätteskönt! Både för (möjligtvis) bättre förlossning men också för att känna revansch och lite mer förtroende för kroppen.
Upplevde du denna förlossningen som bättre/lättare/mer som du ville ha det? Du behöver givetvis inte svara, jag är bara nyfiken:)
 
Det blev ingen igångsättning idag. Strax efter 6 imorse gick vattnet, värkarna drog igång nån timme senare. Kl 10 kom vi till förlossningen och strax före 12 fick vi en dotter :heart. Gick fort (9 cm öppen när jag kom in) och bara lustgas som bedövning men vi mår bra allihop. Blir kvar på bb-hotellet inatt och räknar med att åka hem imorgon FM.
Grattis!! :)
 
Upplevde du denna förlossningen som bättre/lättare/mer som du ville ha det? Du behöver givetvis inte svara, jag är bara nyfiken:)
Ja absolut! Förlossningsplanen funkade inte öht (inte delen som inkluderade tidig epidural osv i alla fall, dock att ha pratat igenom allt innan och ev signaler till personalen, det de hunnit läsa) men mer kontroll och feedback även om jag blev rädd några gånger.
 
Ja absolut! Förlossningsplanen funkade inte öht (inte delen som inkluderade tidig epidural osv i alla fall, dock att ha pratat igenom allt innan och ev signaler till personalen, det de hunnit läsa) men mer kontroll och feedback även om jag blev rädd några gånger.
Svårt med tidig epidural om man är 9 cm öppen när man kommer in;)
Det blir ju sällan som man planerar men skönt att du är nöjd!
 
Svårt med tidig epidural om man är 9 cm öppen när man kommer in;)
Det blir ju sällan som man planerar men skönt att du är nöjd!
Precis, det blev ju lite omöjligt av uppenbara anledningar :)

Ligger och luktar på sovande bebis. Klart att alla inblandade kan sova utom jag ;)
 
Det blev ingen igångsättning idag. Strax efter 6 imorse gick vattnet, värkarna drog igång nån timme senare. Kl 10 kom vi till förlossningen och strax före 12 fick vi en dotter :heart. Gick fort (9 cm öppen när jag kom in) och bara lustgas som bedövning men vi mår bra allihop. Blir kvar på bb-hotellet inatt och räknar med att åka hem imorgon FM.
Oj Grattis! Vilken lurig liten tjej det där ;)
 
Behöver skriva av mig lite .. Jag är så orolig för vår lillskrutt. Hon hade skitjobbigt med andningen inatt igen, varvade mellan små snabba ytliga andetag och att kippa efter andan konstant natten genom. Inget vi provar hjälper. Var på barnakuten imorse men då var hon plötsligt bättre och de kunde egentligen inte säga så mkt mer än att hon verkar frisk på prover och att vi ska "flusha" näsan ordentligt med koksalt. Inget duttande med droppar. Nu är hon sämre igen och jag misstänker att det blir en till hemsk natt. Jag är helt slut för det är omöjligt att sova när man hör henne kämpa såhär. Vill bara att det ska gå över nu!
 
Behöver skriva av mig lite .. Jag är så orolig för vår lillskrutt. Hon hade skitjobbigt med andningen inatt igen, varvade mellan små snabba ytliga andetag och att kippa efter andan konstant natten genom. Inget vi provar hjälper. Var på barnakuten imorse men då var hon plötsligt bättre och de kunde egentligen inte säga så mkt mer än att hon verkar frisk på prover och att vi ska "flusha" näsan ordentligt med koksalt. Inget duttande med droppar. Nu är hon sämre igen och jag misstänker att det blir en till hemsk natt. Jag är helt slut för det är omöjligt att sova när man hör henne kämpa såhär. Vill bara att det ska gå över nu!
Är hon påverkad även ”sittandes”? Alltså om du sitter och har henne på bröstet?
Kan du inte åka in nattetid om natten blir hemsk igen, så dom ser hur hon verkligen har det?
 
Behöver skriva av mig lite .. Jag är så orolig för vår lillskrutt. Hon hade skitjobbigt med andningen inatt igen, varvade mellan små snabba ytliga andetag och att kippa efter andan konstant natten genom. Inget vi provar hjälper. Var på barnakuten imorse men då var hon plötsligt bättre och de kunde egentligen inte säga så mkt mer än att hon verkar frisk på prover och att vi ska "flusha" näsan ordentligt med koksalt. Inget duttande med droppar. Nu är hon sämre igen och jag misstänker att det blir en till hemsk natt. Jag är helt slut för det är omöjligt att sova när man hör henne kämpa såhär. Vill bara att det ska gå över nu!
Testat vara ute i friska luften? Tänkte när de har falsk krupp så underlättar det att andas svalare luft. Men som tidigare skrev, åka in med henne när det är som värst?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 643
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
Svar
16
· Visningar
428
Senast: MJLee
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 329
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp