Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rul idag :) allt såg bra ut, även om hen inte alls ville ligga bra för att få fina bilder :p

Bf ändrades på kub och enligt barnmorskan är det mer tillförlitligt så det får vara oförändrat. Storleksmässigt var den ytterligare nån dag "för stor" vilket känns bra mtp att det finns en (liten) oro för litet barn då jag fick havandeskapsförgiftning senast. Av samma anledning blir det TUL i mellandagarna.
 
Vad härligt att allt såg bra ut @Jenka :)

Själv fick jag en halv hjärtattack av kroppen idag o har varit inne på gynakuten en sväng. Tacksam för att jag bor 10min från ett ordentligt sjukhus! Trodde att det kom fostervatten vid två tillfällen under morgonen så de ville att jag skulle in på kontroll. Allt såg dock bra ut med både bebis o livmodertapp så det hela är ett litet mysterium. Ev uvi, inväntar svar på odling så vi får se. Mkt underligt och läskigt iaf!

Vi ska på RUL på måndag så då får vi ytterligare en koll av fostervattenmängd så det känns skönt.
 
Vad härligt att allt såg bra ut @Jenka :)

Själv fick jag en halv hjärtattack av kroppen idag o har varit inne på gynakuten en sväng. Tacksam för att jag bor 10min från ett ordentligt sjukhus! Trodde att det kom fostervatten vid två tillfällen under morgonen så de ville att jag skulle in på kontroll. Allt såg dock bra ut med både bebis o livmodertapp så det hela är ett litet mysterium. Ev uvi, inväntar svar på odling så vi får se. Mkt underligt och läskigt iaf!

Vi ska på RUL på måndag så då får vi ytterligare en koll av fostervattenmängd så det känns skönt.
Skönt att det inte verkade vara någon fara!
 
Smyger in i den här tråden efter några missfall och oro för att även denna graviditet ska sluta så. Borde vara någonstans mellan v 13 och v 15 och då ska väl den största risken vara passerad. Har mått helt fruktansvärt dåligt med åksjukekänsla nonstop mm men nu är jag bara supertrött och måste äta varannan timme för att hålla blodsockret på en bra nivå. Det börjar synas och jag velar inför när det är läge att berätta för familj och på jobbet. Vännerna vet redan, och en syster, men inte resten. Helst vill jag vänta till RUL 15/12 men tror inte det går att dölja så länge ;).

Åh vad roligt :love::love: Grattis! Har i smyg hoppats på att någon av de anonyma ska vara du efter ditt missfall i tidigare tråd. Men så löste det ju sig ändå!

Förstår precis känslan med oron, även om mitt strulande var innan S. Fast det gjorde iofs att det tog lång tid innan jag kunde slappna av denna gången. Svårt att tro på att det skulle funka direkt nu...

Men ja om ni har tagit er så långt är ju definitivt risken nere på mycket lägre nivå! :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Åh vad roligt :love::love: Grattis! Har i smyg hoppats på att någon av de anonyma ska vara du efter ditt missfall i tidigare tråd. Men så löste det ju sig ändå!

Förstår precis känslan med oron, även om mitt strulande var innan S. Fast det gjorde iofs att det tog lång tid innan jag kunde slappna av denna gången. Svårt att tro på att det skulle funka direkt nu...

Men ja om ni har tagit er så långt är ju definitivt risken nere på mycket lägre nivå! :)
Ja usch det är svårt när man inte vågar glädjas men nu börjar det väl släppa lite iaf. Missfallen har föregåtts av blödningar och denna graviditet har det inte varit något blod alls så egentligen borde jag kunna slappna av... det går upp och ner, vissa dagar är jag helt lugn, andra läser jag om sena missfall på nätet och misströstar. Skulle vilja ha RUL överstökat och sedan gå ut med det officiellt för jag börjar bli lite tjock;). Kan inte berätta för lilla L heller för hon läcker som ett såll:D. Vi har dock flera i vår närhet med bebisar i magen så vi pratar mycket om det så hon kommer nog bli glad när även hon ska få en liten bebis. Hon ville att vi skulle köpa en häromdagen :D. Det blir tre kusiner inom fyra månader om detta går vägen:bump:!
 
Ja usch det är svårt när man inte vågar glädjas men nu börjar det väl släppa lite iaf. Missfallen har föregåtts av blödningar och denna graviditet har det inte varit något blod alls så egentligen borde jag kunna slappna av... det går upp och ner, vissa dagar är jag helt lugn, andra läser jag om sena missfall på nätet och misströstar. Skulle vilja ha RUL överstökat och sedan gå ut med det officiellt för jag börjar bli lite tjock;). Kan inte berätta för lilla L heller för hon läcker som ett såll:D. Vi har dock flera i vår närhet med bebisar i magen så vi pratar mycket om det så hon kommer nog bli glad när även hon ska få en liten bebis. Hon ville att vi skulle köpa en häromdagen :D. Det blir tre kusiner inom fyra månader om detta går vägen:bump:!

Vad glad jag blir! Grattis :love:
Nu hade ju jag "bara" ett missfall innan E och är lätt det värsta jag varit med om psykiskt så jag förstår din oro. Håller tummarna och hoppas det går vägen denna gång.
 
Vad glad jag blir! Grattis :love:
Nu hade ju jag "bara" ett missfall innan E och är lätt det värsta jag varit med om psykiskt så jag förstår din oro. Håller tummarna och hoppas det går vägen denna gång.
Vi har "bara" haft två missfall men det som kom förra hösten i v 11 har tagit hårt. Litar inte alls på att min kropp gör det den ska. Andra missfallet kom precis innan denna graviditet i v6 och var trist men tusen gånger lättare än första missfallet. Blev gravid direkt efter och det är anledning att jag inte vet exakt vecka, nånstans mellan v14-16 är det nu.
 
Hej!
Hoppar också in här i tråden. Väntar mitt första barn med bf 25/3 enligt kub men tror mer på 28/3 ;)
Någon här som har hämtat ut gratisboxar?

Varför tror du på 28/3? Frågar för att det är min mans födelsedag :D.

Jag har hämtat ut några babyboxar från Apotek Hjärtat, Lloyds apotek och Apoteksgruppen. Har även en som ligger och väntar från Babyproffsen men inte hunnit hämta den än, och sen ska det komma en från Allt för föräldrar och en från Libero på posten.
 
Varför tror du på 28/3? Frågar för att det är min mans födelsedag :D.

Jag har hämtat ut några babyboxar från Apotek Hjärtat, Lloyds apotek och Apoteksgruppen. Har även en som ligger och väntar från Babyproffsen men inte hunnit hämta den än, och sen ska det komma en från Allt för föräldrar och en från Libero på posten.

All in på boxarna alltså:D berätta gärna om det är någon du tycker är extra bra som man verkligen ska försöka hämta ut. Har också tänkt att beställa, men vet inte riktigt om jag pallar de apotek som inte finns i centrumet precis bredvid..hehe
 
All in på boxarna alltså:D berätta gärna om det är någon du tycker är extra bra som man verkligen ska försöka hämta ut. Har också tänkt att beställa, men vet inte riktigt om jag pallar de apotek som inte finns i centrumet precis bredvid..hehe
Jag har hämtat ut en del boxar, från lloyds, babyproffsen och apoteksgruppen närmare bestämt. De innehöll mest våtservetter och olika provförpackningar, men även MAM nappar och en MAM nappflaska och 3 * två månader gratis viaplay :up: Liberos box har jag beställt, men den kan jag inte hämta ut förrän någon månad innan bf. Apotek hjärtats ska jag också beställa och hämta ut. Kronans apotek har haft bra babybox förut, men de har inte haft den på 1 år.
 
Smyger in i den här tråden efter några missfall och oro för att även denna graviditet ska sluta så. Borde vara någonstans mellan v 13 och v 15 och då ska väl den största risken vara passerad. Har mått helt fruktansvärt dåligt med åksjukekänsla nonstop mm men nu är jag bara supertrött och måste äta varannan timme för att hålla blodsockret på en bra nivå. Det börjar synas och jag velar inför när det är läge att berätta för familj och på jobbet. Vännerna vet redan, och en syster, men inte resten. Helst vill jag vänta till RUL 15/12 men tror inte det går att dölja så länge ;).
Stort grattis! Vad roligt :). Hoppas att allt går bra nu
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Varför tror du på 28/3? Frågar för att det är min mans födelsedag :D.

Jag har hämtat ut några babyboxar från Apotek Hjärtat, Lloyds apotek och Apoteksgruppen. Har även en som ligger och väntar från Babyproffsen men inte hunnit hämta den än, och sen ska det komma en från Allt för föräldrar och en från Libero på posten.
Mest för att jag tog äl-test och tempade och de satte ut äl på samma dag. Och sen har mina tidiga vul (på grund av blödningar) mätts till 28/3 samt har huvudomfånget stämt prick på dagen vid både kub och rul så det känns mer rätt bara :D måste bara komma ihåg att plussa på tre dagar när jag pratar med BM och sjukvården :D
Måste också sätta mig och beställa boxarna, kanske tar någon vecka innan man får dom.
Vilken box tycker du har vart bäst?
 
Någon annan som börjar få lite luden mage? Börjar få ljusa fjun som syns i vissa ljus :meh:

Här är en... Tyvärr inte helt ljusa heller för den delen :nailbiting: Känns ganska skumt måste jag säga! Är det vanligt vid graviditet? Har läst om att håren kan växa snabbare men inte att de ska växa på konstiga ställen..
 
Här är en... Tyvärr inte helt ljusa heller för den delen :nailbiting: Känns ganska skumt måste jag säga! Är det vanligt vid graviditet? Har läst om att håren kan växa snabbare men inte att de ska växa på konstiga ställen..
Ja det känns lite märkligt.. Hoppas det försvinner efter förlossningen! Dock växer mitt hår på benen långsammare det har väl satt sig på magen istället. :rofl:
 
Jag har kommit in i en ny veva oro över att något ska gå fel.. Trots att det bara var 2v sen vi gjorde KUB o allt såg bra ut o magen nu växer med rasande fart.. Det är nästan 4v kvar till RUL och det känns som en evighet! Jag har funderat på att gå o göra ett privat ul i veckan men jag drar mig för det iom att jag läst att man inte riktigt vet om det kan ha negativ effekt på fostret. Så istället försöker jag intala mig själv att risken för missfall nu är otroligt liten o blabla.

Hur hade ni resonerat i denna situation? Ett extra ul eller försöka skärpa till sig o vänta?

Hur sjutton vet man att allt är som det ska såhär innan man börjar känna fosterrörelser samtidigt som symptom börjar försvinna? Hur känner ni?
Försöker läsa ifatt, har missat inlägg sedan en månad tillbaka!

Jag blödde mkt under första trimestern med lilleman och gjorde flertalet vaginala ultraljud. Dessutom både KUB, RUL och ett sent tillväxtultraljud. Han är fullt frisk m tio fingrar och tio tår, och har hela tiden verkat (lite för) smart för sin ålder. Så riskerna tror jag är kraftigt överdrivna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
748
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
709
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 697
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp