Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen till tråden @anonymApril!

Jag känner igen mig i en hel del av det det ni andra skriver. Både gällande det känslomässiga och vikten. Förra graviditeten kändes allt så abstrakt fram till dess att dottern föddes. Jag oroade mig en del för hur livet med barn skulle bli och jag kunde inte riktigt knyta an till bebisen i magen. Jag tyckte att det var så svårt att riktigt känna den där stora kärleken till någon som jag inte kände eller ens visste hur hen såg ut. Samtidigt var jag säker på att mina känslor skulle förändras när bebis väl kommit ut och så blev det. Ganska snabbt älskade jag denna fantastiska lilla flicka gränslöst mycket. Jag känner ganska lika inför denna graviditet, med skillnaden att den här gången oroar jag mig över hur livet som tvåbarns föräldrar ska bli.

Ang vikt så har jag inte vägt mig på ca ett år. Jag känner mig inte bekväm med min kropp och har därför inte velat väga mig. Förra graviditeten behövde jag inte väga mig hos bm och jag hoppas på det samma den här gången.
 
Ang KUB så kommer vi att göra det. Både jag och min sambo har sårbarhetsfaktorer som gör att livet är nog komplicerat som det är som småbarnsföräldrar.

Jag skulle aldrig ha skrivit att jag inte känner av några symptom... illamåendet har slagit till och även om jag vet att jag måste äta för att hålla det i schakt, så tar det emot. Det finns bara ett fåtal saker som lockar och om jag inte får äta precis det jag är sugen på så vill jag inte äta alls. Tyvärr känner jag mest sug efter fet mat som skrovmål och pizza. Det har redan blivit två skrovmål och en pizza den senaste veckan :o Känner att det måste bli skärpning på det.
 
Jag skulle aldrig ha skrivit att jag inte känner av några symptom... illamåendet har slagit till och även om jag vet att jag måste äta för att hålla det i schakt, så tar det emot.

Hehe känner igen mig i det där! Jag har dock varit illamående sen v6, men sen så har det förekommit dagar då det plötsligt försvunnit. Då har jag sagt till min sambo att nu kanske jag kan strunta i lergiganen.. O sen oroat mig tokig på att det känns annorlunda o att jag inte har symptom längre. För att nästa dag stå hukad över toan när jag inte lyckats få i mig mat i tid:o Det är ju inte så att man är toksugen på att äta direkt.. Nu börjar jag dock lära mig att acceptera det o tvingar ner maten ändå.
 
Hur mycket mens/molvärk har ni? Just idag har jag haft ont från eftermiddagen och framåt, framförallt nu ikväll. De senaste dagarna har jag annars känt att det stramat kring livmodern när jag lyft/varit igång bara.
 
För mig går det lite i perioder, nu har det inte känts så mycket de senaste dagarna men vissa dagar känner jag litegrann. Både att det molar lite och att det stramar i äggstockarna typ. Mest känner jag på morgonen när jag vaknar.
 
Hur mycket mens/molvärk har ni? Just idag har jag haft ont från eftermiddagen och framåt, framförallt nu ikväll. De senaste dagarna har jag annars känt att det stramat kring livmodern när jag lyft/varit igång bara.
Ibland inget alls. Andra dagar som mensvärk from hell. Och allt däremellan. Två ggr har jag trott att det var missfall på G för det molade så mkt.
/ Hon som ibland tror hon har tvillingar när livmodern töjs och molar som mest
 
Ibland inget alls. Andra dagar som mensvärk from hell. Och allt däremellan. Två ggr har jag trott att det var missfall på G för det molade så mkt.
/ Hon som ibland tror hon har tvillingar när livmodern töjs och molar som mest
Det lugnar mig lite att andra också känner mycket emellanåt. Vilken vecka är du i nu?
Jag smyger mig in här så sakteliga, har visserligen testdag på torsdag, men BIM på måndag och fick ett fint plus på CB idag. Lär väl egentligen tillhöra en sommartråd, men eftersom det inte finns nån sån än, samt att jag med stor sannolikhet pga sjukdom kommer föda tidigt så passar vårtråden bättre :D.
 
Det lugnar mig lite att andra också känner mycket emellanåt. Vilken vecka är du i nu?
Jag smyger mig in här så sakteliga, har visserligen testdag på torsdag, men BIM på måndag och fick ett fint plus på CB idag. Lär väl egentligen tillhöra en sommartråd, men eftersom det inte finns nån sån än, samt att jag med stor sannolikhet pga sjukdom kommer föda tidigt så passar vårtråden bättre :D.
Åh Supergrattis! Håller tummar och tår!!


Nu är jag i v 11. Men jag kände av livmodern (och illamående) i princip direkt. Typ dagen eller dagarna efter befruktningen. Vid förra graviditeten var molvärk i livmodern det enda symptomet (ev lite illamående) fram till v 7-8 eller ngt sådant (jag hade till och med en mensliknande blödning). Så när molvärken kom VISSTE jag att jag måste va gravid!
 
Åh Supergrattis! Håller tummar och tår!!


Nu är jag i v 11. Men jag kände av livmodern (och illamående) i princip direkt. Typ dagen eller dagarna efter befruktningen. Vid förra graviditeten var molvärk i livmodern det enda symptomet (ev lite illamående) fram till v 7-8 eller ngt sådant (jag hade till och med en mensliknande blödning). Så när molvärken kom VISSTE jag att jag måste va gravid!
Min värk känns ju precis som mensvärk en såhär dagarna innan mens, det skrämmer mig. Dock har jag aldrig drag i ligament (?) i vanliga fall.
Har inga andra symtom alls, inget illamående, inga växande bröst, nada. Mamma hade i och för sig aldrig symtom mer än utebliven mens och växande mage med både mig och min bror.
 
Plussade förra veckan men är väl på gränsen till vår och sommar. Är dock så sjukt nojjig denna gång,rädd för missfall och hur det ska gå på jobbet (förskola) :nailbiting: Har två barn som är 5 och 8 år, en kille och en tjej. Det är ett litet hopp emellan :D Är förlossningsrädd så var egentligen nöjd med att lyckats föda två men ja nu få jag väl ta mod till mig igen...
 
Plussade förra veckan men är väl på gränsen till vår och sommar. Är dock så sjukt nojjig denna gång,rädd för missfall och hur det ska gå på jobbet (förskola) :nailbiting: Har två barn som är 5 och 8 år, en kille och en tjej. Det är ett litet hopp emellan :D Är förlossningsrädd så var egentligen nöjd med att lyckats föda två men ja nu få jag väl ta mod till mig igen...
Välkommen! Håller tummarna!
 
Varför tycker jag att veckorna rullar på så fort för er andra men så långsamt för mig? :arghh:

Jag upplever också att det går fasansfullt långsamt.. Så jag har tyvärr inga bra tips att komma med=\

Jag jobbar hela tiden med att inte låta min oro inför ännu ett MA ta över, så tiden till KUB känns olidligt lång:( Jag kommer vara i v13 då så jag hoppas att jag kan lugna mig efter det och njuta, då kanske tiden springer på lite fortare!
 
Jag upplever också att det går fasansfullt långsamt.. Så jag har tyvärr inga bra tips att komma med=\

Jag jobbar hela tiden med att inte låta min oro inför ännu ett MA ta över, så tiden till KUB känns olidligt lång:( Jag kommer vara i v13 då så jag hoppas att jag kan lugna mig efter det och njuta, då kanske tiden springer på lite fortare!
När har du tid för KUB?
Vi kommer få VUL runt v.8 i och med att vi gjort ivf, sen är det inget ultraljud förrän vid RUL då bara de över 35 erbjuds KUB här. Vi kommer dock försöka få ett ul privat runt v.12.
Har själv gått med MA till v.12 utan att det märktes, likaså sett ett hjärta ticka i v.8 men ändå fått MF v.10, så vet inte när/om jag kommer kunna slappna av :p.
 
Har precis sökt på förra "vi som vill ha barn"-tråden och första Vårföräldrar-17 för att läsa om @lil-sis tankar och känslor och symtom :angel:. Ger mig lite hopp.
Haft mensvärk hela tiden sen jag var igång på eftermiddagen idag. Mensvärk samt värk i musklerna (?) nederst på ryggen.
 
När har du tid för KUB?
Vi kommer få VUL runt v.8 i och med att vi gjort ivf, sen är det inget ultraljud förrän vid RUL då bara de över 35 erbjuds KUB här. Vi kommer dock försöka få ett ul privat runt v.12.
Har själv gått med MA till v.12 utan att det märktes, likaså sett ett hjärta ticka i v.8 men ändå fått MF v.10, så vet inte när/om jag kommer kunna slappna av :p.

Det är om 2v. I min kommun erbjuds alla att göra det, annars hade jag resonerat som du med privat ul. Skönt att du ändå får göra ett VUL ganska tidigt, även om jag förstår att du inte kan slappna av efter det ändå. Jag förstår inte varför kroppen ska utsätta en för MA, man blir ju liksom grundlurad. Jag gick till v10 sist utan att veta och hade nog inte vetat det då heller om jag inte fått till ett VUL hos min gyn. Måste varit tufft att genomgå det i v12:( Jag håller tummarna för dig, o för att vi båda kanske kan få slappna av lite mer allteftersom!

Edit: har läst att många har mol/mensvärk, speciellt i början. För min syster var det det enda symptomet den första tiden tex, men det gick hur bra som helst med den lille:)
 
Har precis sökt på förra "vi som vill ha barn"-tråden och första Vårföräldrar-17 för att läsa om @lil-sis tankar och känslor och symtom :angel:. Ger mig lite hopp.
Haft mensvärk hela tiden sen jag var igång på eftermiddagen idag. Mensvärk samt värk i musklerna (?) nederst på ryggen.

Vi kollade aldrig ÄL osv utan jag slutade med p-pillrena och vi tänkte "blir det så blir det", har regelbunden mens men hade inte koll på exakta dagar, visste bara att "det borde vara dags för mens snart". Jag hade klockren mensvärk och gick i typ 1,5 vecka och bara väntade på att mensen skulle komma innan det gick upp ett ljus och jag fick ett plus på stickan. Värken höll sen i sig ytterligare någon vecka innan den klingade av för att sedan återkomma i perioder under de första typ 10-12 veckorna. I övrigt inga tidiga symtom utom ett MYCKET lindrigt illamående och lite dålig aptit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
753
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
715
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp