Världscupen hoppning 2016/2017

zassoo

Trådstartare
Idag börjar det! Tittar ni? Vem hejar ni på?

Tre svenskar i Oslo idag som vi givetvis håller en extra tumme för :)
 
Jag hejar förstås på svenskarna + Marcus Ehning. Men jag vet inte ens vilka som är med i Oslo. ;)

Synd på Henriks nedslag, men härligt med Roffe i final.
 
@Habina Jag har inte heller så stor koll :p

Roffe och Peder till omhoppning, kul! Men över hälften av startfältet till omhoppning känns ju lite väl mycket...
 
Kul att tråden tog sådan väldig fart ;):D

Nåja, Roffe och Peder på 6e och 8e plats, det känns som en bra start. Helsingfors nästa helg.
 
Nu har jag tittat ikapp. Så synd med nedslaget för Henrik, det såg ju kanon ut i övrigt!
 
OS har inget med världscupen att göra så han får rida på. Han har ju varit med i de två första deltävlingarna den här säsongen.

Jag tänkte mer att det var ngn slags inbjudan till de bästa och sen får resten kvala. Jag tittar aldrig på ridsport på tv så därav min fråga :)
 
Jag tänkte mer att det var ngn slags inbjudan till de bästa och sen får resten kvala. Jag tittar aldrig på ridsport på tv så därav min fråga :)

Jaha, nu fattar jag din fråga - alltså om han kommer få rida FLER deltävlingar i världscupsäsongen eftersom han har bättre ranking? Det är ju en HELT annan fråga än den jag svarade på :D Ursäkta!

Och då är svaret att jag har ingen aning, men någon annan kanske vet :p
 
Jaha, nu fattar jag din fråga - alltså om han kommer få rida FLER deltävlingar i världscupsäsongen eftersom han har bättre ranking? Det är ju en HELT annan fråga än den jag svarade på :D Ursäkta!

Och då är svaret att jag har ingen aning, men någon annan kanske vet :p

Ja precis, fler deltävlingar var det jag egentligen menade :)
 
Det är väl så att Sverige har ett visst antal platser i varje världscuptävling och så är det upp till förbundkaptenen eller nån sån person att ta ut vilka ekipage som ska få starta vilka världscuptävlingar? Jag antar att landslagsledningen fördelar det så att så många som möjligt har en rimlig chans att ta sig till VC-finalen samt att några yngre ska få chansen att känna på hetluften. Eller nåt sånt.

Men Peder kommer ju troligtvis få fler inbjudningar till andra stora tävlingar nu efter OS-silvret. Men jag tror inte Sverige får fler platser i VC pga det tyvärr.
 
Sverige har två platser till VC. Sen har de på top 10 på världsrankingen friplatser så att säga. Därför hade Sverige tre ryttare med när RGB låg så högt i rankingen. (om jag minns rätt) :D
 
Sverige har två platser till VC. Sen har de på top 10 på världsrankingen friplatser så att säga. Därför hade Sverige tre ryttare med när RGB låg så högt i rankingen. (om jag minns rätt) :D

Varför har Sverige bara 2 platser?
Minns från artiklar att Malin B har ridit många vc, varför får hon fortsätta att rida när hon typ aldrig placerar sig eller kommer till final?
 
Varför har Sverige bara 2 platser?
Minns från artiklar att Malin B har ridit många vc, varför får hon fortsätta att rida när hon typ aldrig placerar sig eller kommer till final?
Antalet platser baseras på världsrankingen skulle jag gissa. Vilka av Svenskarna som får rida vilka omgångar bestäms av förbundet. Ibland kan ryttare få personliga inbjudningar till vissa tävlingar och då kan vi ha fler än två ryttare på plats.
 
Varför har Sverige bara 2 platser?
Minns från artiklar att Malin B har ridit många vc, varför får hon fortsätta att rida när hon typ aldrig placerar sig eller kommer till final?
När hon red de flesta vc-kvalen så var hon ofta placerad och har ju även varit i final så det där stämmer inte riktigt.

Dessutom tror jag också det handlar en del om ekonomi, vem har råd att åka?
 

Liknande trådar

Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
73 624
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 992
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 148
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel
Dagbok B hojtade upp mig på messenger igår och undrade om jag kunde ha Fille från lunch till halv tio idag och det kunde jag ju. Han kom runt...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp