Värma om Amerigo

Intractable

Trådstartare
Hej!
Som novis på sadlar skulle jag behöva lite råd. Jag är spekulant på en Amerigo DJ Jump. Den ska från början ha haft +2 i bomvidd, men är nu omvärmd till +3,5. Jag behöver en + 2 och skulle därför behöva värma om den igen.

Jag har fått olika bud från olika sadelmakare ang. vad som är lämpligt när det kommer till omvärmning. Någon säger att Amerigobommar inte ska ändras mer än max 1 ”storlek” (är detta specifikt för märket eller gäller det anda med?). Sedan är det frågan om hur många gånger man kan värma om utan att bommen tar skada/försvagas.

Tacksam för input och erfarenheter!
 
Jag har värmt om min amerigo hos Tiljanders sadelmakeri som är expert på Amerigo och precis som du säger handlar det om max +1 storlek. Så först och främst hade jag velat veta vem som gjort jobbet och är det ingen expert på Amerigo hade inte jag köpt sadeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp, eller kanske snarare lite åsikter då det lär gå isär. Jag rider dagligen i dressyrsadeln men min häst...
Svar
0
· Visningar
995
R
  • Låst
Utrustning Hej! Jag behöver verkligen tips om vem som skulle kuna värma om min Prestige sadel, letat som en galning efter någon, men inte lyckats...
Svar
4
· Visningar
2 761
Senast: Bison
·
C
Utrustning Som jag har förstått det så finns Amerigo sadlarna med ca 14 olika sorters bommar så förutom sätesstorlek och bomvidd så väljer man oxå...
Svar
3
· Visningar
1 554
Senast: Chippen88
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
646 462
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp