Varning för trav

Anonymhorsegirl

Trådstartare
Jag är en hästtjej som älskar just hästar av hela mitt hjärta!
Dessa vackra, stora och starka djur är speciella, det är vi många som tycker!
Tyvärr så styrs många hästtjejer av stark konkurrens och utanförskap är vanligt. Tjejer går långt för att bli bäst.

Det förflutna kommer ikapp och ångesten försvinner aldrig, det som har hänt har redan hänt. Det gäller att blicka framåt, försöka vara stark och tro på sig själv trots att ingen annan gör det. Bortse från blickarna, ryktena, utanförskapet och känslan av att ständigt äcklas av sig själv.

Men det finns en sak jag kan göra, jag kan upplysa andra unga tjejer och föräldrar om travsportens verklighet och dess jargong.
Tänk dig för nästa gång din unga dotter åker till stallet.
Hon kan mycket väl vara en ung osäker tjej, precis som jag en gång var, och dagligen blir pressad till sexuella tjänster för att få fortsätta utföra sin hobby, sin passion - hästar!

Ständiga hot, utpressning och trakasserier tillhörde vardagen, i ett av Sveriges mest kända travstall.
Tjejer luras att de kan satsa på sporten, av gubbar som bara vill få utlopp för sin sexuella frustration.
 
Jag är en hästtjej som älskar just hästar av hela mitt hjärta!
Dessa vackra, stora och starka djur är speciella, det är vi många som tycker!
Tyvärr så styrs många hästtjejer av stark konkurrens och utanförskap är vanligt. Tjejer går långt för att bli bäst.

Det förflutna kommer ikapp och ångesten försvinner aldrig, det som har hänt har redan hänt. Det gäller att blicka framåt, försöka vara stark och tro på sig själv trots att ingen annan gör det. Bortse från blickarna, ryktena, utanförskapet och känslan av att ständigt äcklas av sig själv.

Men det finns en sak jag kan göra, jag kan upplysa andra unga tjejer och föräldrar om travsportens verklighet och dess jargong.
Tänk dig för nästa gång din unga dotter åker till stallet.
Hon kan mycket väl vara en ung osäker tjej, precis som jag en gång var, och dagligen blir pressad till sexuella tjänster för att få fortsätta utföra sin hobby, sin passion - hästar!

Ständiga hot, utpressning och trakasserier tillhörde vardagen, i ett av Sveriges mest kända travstall.
Tjejer luras att de kan satsa på sporten, av gubbar som bara vill få utlopp för sin sexuella frustration.

Oj, jag har också under större delen av mitt liv ägnat mig åt ridning/körning men aldrig kommit i kontakt med det du säger. Låter som en otrevlig upplevelse för dig, dock tycker jag inte du ska ta död på glädjen med hästsporten som så. Jag hade så otroligt roligt och kände god gemenskap med alla i hemmaklubben under mina år på travbanan/stallet/ridningen.

Vilken typ av diskussion vill du skapa? Känns väldigt oseriöst att bara slänga in en massa negativt och dessutom anonymt/helt ny användare.
 
Vet nog ungefär vilken story som avses, och det är fruktansvärt på alla sätt det som har hänt. Tycker dock att det är att generalisera grovt att flickor systematiskt utnyttjas (våldtas? om man ska tolka ts text rätt) av manliga utövare inom rid- och travsporten. Det finns så klart skit inom hästbranschen också, men om man ska tolka ursprungsinlägget så låter det som att det är vardagsmat med mobbing och trakasserier och så har jag definitivt inte upplevt det, och då har jag stått i många stall och umgåtts med mycket hästmänniskor genom hela tonåren och upp till vuxen ålder.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp