Värsta julklappen du fått?

MM

Trådstartare
Behöver roa mig lite så vill höra om den värsta julklappen du fått :D
Kommer väl samma tråd varje jul men det tål att upprepas!

Så berätta nu!
 
Förra julen fick jag en burk honung (gillar inte honung) och vitaminer till barnen.
Bättre fantasi finns ju O_o :p

Ska klura och se om jag kommer på något mer.
 
Tja skulle väl vara en bonde/arbetsgivare som jag fick Volvojacka och därtill byxor av, alltså profilkläder. Han hade troligen köpt dom skitbilligt eller fått dom för jackan var "aningen" solblekt och byxorna i fel storlek och byta gick inte för den butiken gick i putten på sommaren. Jackan var dessutom så solbränd och tyget så sprött så det blev en engångsjacka för den tålde inte ens att sätta sig i bilen med, det var då jag märkte att hela ryggen sprack. :rofl:
 
Åh den här har jag väntat många år på :D

När jag var kanske 8-9 år fanns det ett litet paket under granen som jag blev väldigt nyfiken på, det lät lite om det och var hårt och spännande. Jag sparade detta till sist på julafton för att jag såg såå mycket fram emot det..! Och vad var det då i, som min kära mor av nån anledning köpt? En sån där leksak som man ger bebisar, en gubbe som inte kan trilla, dvs rund i botten och har tyngden där så kan man peta på den utan att den faller. Med en pingla i så den lät. En BEBISLEKSAK. När man är så "stor" så man snart ska gå i mellanstadiet.. Ujuj. Jag känner fortfarande av besvikelsen :nailbiting::D

(Som vuxen är det nån budget anti-rynkkräm där det stod tydligt på burken att den var för 50+. Jag hade inte fyllt 30.)
 
Ett år önskade jag mig sådana där keramiska stekpannor av ett ex. I god tid! Veckan innan jul frågade han om jag inte kunde köpa dem själv så skulle han ge mig pengar sen... beställde så jag fick hämta dem två dagar innan jul. Slå in dem till mig själv tänkte jag då rakt inte göra! I separationen några månader senare skulle han prompt ha tillbaka dem... Inte sämsta klappen kanske, men klart sämsta beteendet.
 
En bil. Som jag redan hade fått i både studentpresent och födelsedagspresent (ska tilläggas att den var värd ett lägre fyrsiffrigt belopp, så inget flådigt åk), men som var skriven på min pappa.
När den vid ett senare tillfälle skulle säljas så bytte han den som delbetalning mot en bil till sig själv. Och det som betalades tillbaka på försäkringen (som jag själv stått för) behöll han också.
 
En mjuk pepparkaka som inhandlats precis innan på typ den enda öppna affären, och jag gillar inte alls mjuka kakor.

Jag tror min mor vinner för oss dock, för hon får alltid flera chokladaskar från folk. Bara det att hon har rätt rejält instabil diabetes så det blir min far som äter upp till 90% av chokladen.
 
Jag önskade mig ett ljus av lite dyrare typ, får en hel jäkla låda med billiga ljus som luktade så illa att jag fick kasta allt på en gång.

En papperskasse med allsköns grejer, allt köpt på typ en 10:- affär där jag hade användning för typ en sak..

Dessa två levererades samma jul av samma person. Varför inte bara köpa ett Yankee candle istället för hur mycket ”skit” som helst där inget varken passade fysiskt eller passade mig som person. I kassen låg det liksom en 80-tals hårsnodd, jag hade inte ens tillräckligt långt hår att få ihop till en tofs :crazy:
 
Åh kom på en till!

En jul fick jag en sån där minipåse med skumtomtar av en person :rofl:

Antingen kan man ju engagera sig eller ge fan i att ge alls :p
 
Alltså jag älskar min familj som alltid köpt oss saker till julen ( :love: ), men min pappa var inte den mest fantasifulla så han slog till med ett presentpaket med tvål deo och schampoo. Till en 12 åring. Imponerande. :p
 
* En diskborste formad som en kaktus som hade en hållare som en kruka
* 5-6 paket som alla kom från Dollarstores 10-kronorskorg
* Inslaget russinpaket
* Samlade korta skräckhistorier från Stephen King (Jag är patologiskt mörkrädd)

Vid närmare eftertanke är jag lite tudelad till det här med dåliga julklappar. Jag tänker att jag fått en gåva från någon och vem är jag att bestämma att den var dålig, jag hade ju kunnat få inget alls istället. Men.. lite förväntningar tycker jag man kan ha på personer som ändå står en hyfsat nära när jag vet att de har möjligheter att välja.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 468
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 007
Senast: Hazel
·
Relationer Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp