Vart hade ni köpt häst?

Askur

Trådstartare
Vart hade ni vänt er för att köpa häst om INTE Sverige om ni vill ha mycket häst för lite pengar? Alltså, nu pratar jag inte SM häst för 20 000 utan BRA häst för ett förnuftigt pris. Island har ju så himla mycket fina hästar för riktigt bra priser men där tillkommer ju importen också. Tänkte lite på Tyskland men kan inte så mycket om deras "hästutbud" mer än vad man hört, bland annat att dom kan ha väldigt bra (men också dåliga) hästar, iallafall storhästar. Vad tror ni? Vad hade ni vänt er och hur? Vart börjar man? Google? :D
 
Men hur hittar man dom gårdarna? Jag är verkligen nybörjare på den fronten.
Vi har haft hästar ifrån både Island, Sverige, Tyskland och Danmark men då vart dom redan importerade. :o
Antar att google är det jag söker?
 
Om du vill hitta ett bra häst till ett förnuftigt pris är det via kontakter du ska gå, de hästarna finns inte på google ;) :p Men det beror ju förstås lite på vad du är ute efter.
 
Jag har faktiskt bara köpt hästar i Sverige och tycker jag betalat bra priser för dem alla :) Har aldrig känt att jag betalar överpris. Har både hittat på annonser och genom kontakter :)
 
Hade nog satsat på Danmark. Har släkt där, så kan bo och åka runt i landet, har även måånga miniatyrhästkontakter där, någon borde väl ha kontakt med/känna till islandshästställen.
Tycker att de få annonser jag sett från Danmark har verkat väldigt vettiga. Mycket för ett bra pris.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 223
Senast: WBanna
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
579
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 903
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp