Vårterminens tävlingar.

Tulip

Trådstartare
Tiden går och ä'ven om det väl är lite stiltje just nu så drar tävlingsterminen snart igång. Ser fram emot rapporter och själv funderar jag på om jag faktiskt ska försöka ta tag i tävlandet igen. Över två och ett halvt år sedan nu, skriv roliga rapporter så kanske jag blir peppad.
 
Klart du ska, det är ju roligt att tävla :)
Jag har inte tävlat sen 2014 :o
Så nu är planen att komma igång med träningen ordentligt och lite tävlingar framåt våran med mina nya stjärnor :love:
Skulle också behöva lite pepp och inspiration för att våga mig ut och tävla igen.
 
Gott nytt tävlingsår!

Försöker förnya tävlingslicensen, men det står bara att "Klubben kan inte ställa ut vald licenstyp". Varför blir det så?? Har betalt medlemsavgiften men vet ju inte om DOM har registrerat den...
 
Klart du ska, det är ju roligt att tävla :)
Jag har inte tävlat sen 2014 :o
Så nu är planen att komma igång med träningen ordentligt och lite tävlingar framåt våran med mina nya stjärnor :love:
Skulle också behöva lite pepp och inspiration för att våga mig ut och tävla igen.

Det låter som att du och jag har ungefär samma läge bortsett från at tjag har kvar min gamla stjärna. Senaste tävlingen var i slutet av september 2014, sen hade vi nästan ett års skadeperiod/igångsättning följt av en lång och långsam igångsättning och alldeles för lite träningsmöjligheter och för mycket jobb. Vårens mål är att åtminstone träna mer (vilket jag inte helt styr själv) men kanske även våga mig på en LA eller nått.
 
Det låter som att du och jag har ungefär samma läge bortsett från at tjag har kvar min gamla stjärna. Senaste tävlingen var i slutet av september 2014, sen hade vi nästan ett års skadeperiod/igångsättning följt av en lång och långsam igångsättning och alldeles för lite träningsmöjligheter och för mycket jobb. Vårens mål är att åtminstone träna mer (vilket jag inte helt styr själv) men kanske även våga mig på en LA eller nått.

Vad roligt att ni är påväg tillbaka! :)
Min skadade sig (trauma) och fick bli mamma. Så nu går hon med föl och blir förhoppningsvis promenadhäst med lite lättare dressyr på banan :down:

Surt när man har svårt att få till träningar:(
Jag vill och behöver träna mer än vad jag har både tid och råd med just nu.
För att krångla till det lite extra har tränaren i stort sett bara lediga tider dagtid på vardagar..
Vilket iof passar mig, men jag kan inte lasta hästarna själv än och gubben min arbetar kontorstider :arghh:
Men har bestämt mig för att fokusera på 5åringen främst så det blir någon ordning på en av fyra iaf.
 
Gott nytt tävlingsår!

Försöker förnya tävlingslicensen, men det står bara att "Klubben kan inte ställa ut vald licenstyp". Varför blir det så?? Har betalt medlemsavgiften men vet ju inte om DOM har registrerat den...

Det finns krav på klubbarna att arrangera tävlingar på viss nivå för att få ge ut licenser, eller "ställa ut" licenser. Kanske är något som blivit knas där?
 
@Amanda_F Jag tänker också att det ska vara ert år i år. :) Jag anmälde mig också. men till Msv:B5. Friskt vågat hälften vunnet..typ. Men jag behövde ha något att fokusera på.:(
Såg det! Och tänker att den hästen är precis rätt för dig nu (hörde att programridningen också gått bra!). Håller alla tummar!
 
@Milene Troligen har föreningen inte skött sina åtaganden. Kan vara allt från att de inte arrangerat tävling till att de inte rapporterat in resultat från förra säsongens tävlingar. Kontakta tävlingsansvarig i föreningen och kolla läget :).
 
@Milene Troligen har föreningen inte skött sina åtaganden. Kan vara allt från att de inte arrangerat tävling till att de inte rapporterat in resultat från förra säsongens tävlingar. Kontakta tävlingsansvarig i föreningen och kolla läget :).
+ @Pancakes Ja, det är nog så... Trist, har varit mkt strul, funderar på att byta klubb
Konstigt att det alltid är hoppningen som alla vurmar för,missat blev det inte ens ett lag - tre personer... :(
 
Nu har jag anmält mig till pay and ride 5 febrauri. Blir första tillfället sedan mars i fjol, åkte på gaffelbandsskada då och nu är vi förhoppningsvis tillbaka i sådan form att vi vågar oss på en pay and ride!
 
Jag tänkte våga mig ut på riktig tävling i vår, har bara startat p&r innan. Tanken var la:1 men insåg nyss att de gjort om programmet i år. Jag som är kass på att lära mig nya program :banghead:
så får hitta några p&r att träna på först..
 
Jag tänkte våga mig ut på riktig tävling i vår, har bara startat p&r innan. Tanken var la:1 men insåg nyss att de gjort om programmet i år. Jag som är kass på att lära mig nya program :banghead:
så får hitta några p&r att träna på först..

Det är inte förfärligt mycket ändringar, det kommer säkert gå fint :)
 
I vår hade jag tänkt försöka starta några tävlingar och rida LB & LA. Vi debuterade LA förra året innan sommaren, men hade lite stiltje i tävlandet och tränandet sedan så det blev inget av det. Vi får se vilka program det blir, beror ju på vilka som bjuds.
I februari vill jag till en tävling som har LB:1 och LA:1, i mars siktar jag på LB:2 och LA:3. Så får vi se hur det känns därefter. Jag tycker också det är jobbigt att lära mig nya program, men de här fyra kan jag hyfsat :) Så vill egentligen inte blanda in några nya program.
 
@Snurre Det är bara två ridändringar, inridning i galopp och en halvvolt med nedläggning av formen efter andra skänkevikningen, innan ryggningen :). Det fixar du!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 934
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 517
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp