Vårterminens tävlingar.

I går vann vi Div 1 dressyren i Halland, jättekul!

18893162_10155346069671797_3261859573554467531_n.jpg


Jag red min gamle vapendragare Hille 25 bast! En liten filmsnutt men jag vet inte om det syns..



https://www.facebook.com/mardin1/posts/10155349267441797?notif_t=like&notif_id=1496585893022380
25!!!! Gud va häftigt! Hur mkt går han?
 
25!!!! Gud va häftigt! Hur mkt går han?

Som vanligt! Jag har en medryttare som rider ut och hoppar, jag gör väl det oxå iof men har ju Grå oxå och jag orkar inte ha två hästar på heltid längre.
Det enda han inte gör längre är att han inte går någon terräng. Han förlorade ena ögat för två år sedan, visserligen har jag inte märkt någon skillnad alls i hoppningen men den dagen det påverkar så känns det dumt med terräng och fasta hinder.
Han har ju aldrig varit skadad eller halt i hela sitt liv mer än Hovbensspricka när han var 8 så han har varit helt fantastisk genom åren.
 
Senast ändrad:
Jag har faktiskt inte tävlat Hille på 5år. Grå skulle gå egentligen i laget men jag kunde inte rida honom då jag skadade ryggen och han flänger omkring för mkt för min rygg så jag tog den gamle istället ;)
 
Som vanligt! Jag har en medryttare som rider ut och hoppar, jag gör väl det oxå iof men har ju Grå oxå och jag orkar inte ha två hästar på heltid längre.
Det enda han inte gör längre är att han inte går någon terräng. Han förlorade ena ögat för två år sedan, visserligen har jag inte märkt någon skillnad alls i hoppningen men den dagen det påverkar så känns det dumt med terräng och fasta hinder.
Han har ju aldrig varit skadad eller halt i hela sitt liv mer än Hovbensspricka när han var 8 så han har varit helt fantastisk genom åren.
Va underbart med en sån krutfarbror :love:
 
  • Gilla
Reactions: fio
@fio så himla fin han är !

Tack Mackan Ja , han är verkligen MIN häst och en på miljonen.. så himla häftig och har hoppat allt på stora terrängbanor runtom i Europa utan någon som helst hjälp från ryttaren .. Ja mig alltså :D Han har alltid velat sköta allt själv och blivit riktig sur om man skulle lägga sig i.. nåja tempot fick jag till slut sköta men inget annat :laugh:
 
@fio ja jättefin ! :heart

Och ang åsikter i kombo/balans med arbetsvilja osv : han är ju 50 % fullblod :) dvs Intelligent och då vill de ju gärna tänka/ta beslut själva osv :p

Skämt åsido : så fin ! Inkl fysisk modell. Rätt typ fullblod + Bonaparte kan ju inte bli så mycket bättre :)
 
Senast ändrad:
@fio ja jättefin ! :heart

Och ang åsikter i kombo/balans med arbetsvilja osv : han är ju 50 % fullblod :) dvs Intelligent och då vill de ju gärna tänka/ta beslut själva osv :p

Skämt åsido : så fin ! Inkl fysisk modell. Rätt typ fullblod + Bonaparte kan ju inte bli så mycket bättre :)

Han är mer .. 75 procent fullblod. Han har fullblodsmormor oxå.

Ja grejen med honom är att han alltid har varit i balans. Aldrig satt en fot fel i terrängen, aldrig trillat där. Alltid galoppat med uppförsbackekänsla även i steeplen. Sen är han tävlingshäst ut i hovspetsarna och så otroligt lätt att rida ut på , är aldrig dum , reagerar inte för nått och sen är han som en hund att hantera. Jag hade gärna klonat honom om jag hade haft råd :D
 
Han är mer .. 75 procent fullblod. Han har fullblodsmormor oxå.

Ja grejen med honom är att han alltid har varit i balans. Aldrig satt en fot fel i terrängen, aldrig trillat där. Alltid galoppat med uppförsbackekänsla även i steeplen. Sen är han tävlingshäst ut i hovspetsarna och så otroligt lätt att rida ut på , är aldrig dum , reagerar inte för nått och sen är han som en hund att hantera. Jag hade gärna klonat honom om jag hade haft råd :D
åh :love: låter som en drömhäst!! en sån som de flesta skulle må bra av att ha :) vad är det för stam på honom? förlåt för litet trådkap men hoppas det är ok då det väl alltid är intressant med stam på våra hästar? ;)
 
Idag var det premiär för min tant att åka på äventyr. En PnR och vi red LC1. Tycker det är lite svårt att välja program med en så här orutinerd häst LC-programmen är inte så himla förlåtande med alla övergångar, det är svårt att få in en rytm-i synnerhet när det är instoppat en halt mellan galopperna också. Men men, det gick det också och vi red ihop 68,7% vilket iofs nog var rätt snällt bedömt haha. Hon skötte sig väldigt bra och ffa var hon jättefin på framridningen! Inne på banan var hon lite ofokuserad och gnäggade en del, men det blir nog bra med lite mer rutin. Funderar på att ta med henne till samma klubb nästa helg och rida en LB2 för att bygga på rutinen.

Liten filmsnutt https://www.instagram.com/p/BU_yHVEAnhw/?taken-by=mysdressyr

18882038_10211503317330476_7201660831529798080_n.jpg
 
Var iväg igår med Ärlig och red LB:2.
Han lade in en extra halt i galopprogrammet och var synnerligen trögdriven vilket gav en del nedsättningar av poäng.
59.3% och fjärde plats av sju startande, får anses godkänt utifrån att hästen är tämligen humörs-styrd.
Var glad över sjuorna för galoppfattningarna och inridningen.
 
Jag står som reserv, hur blir det med licensen om jag inte kommer med eller om jag tar tillbaka anmälan? Sista dan för anmälan har gått ut.
 
@nightcrawler Precis! Tänk bara på att licensen ryker så fort du kommer med. Så om nästa tävling hinner ha likviddag så har du ingen licens till den och anmälan blir återtagen (been there done that...).
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 310
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 373
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 725
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 830
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp