Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.

glömmerallt

Trådstartare
Dags för en ny varulslek, om du som inte är med i leken läser det här och undrar vad sjutton är en varulvslek? Så finns det en beskrivning i den här tråden http://www.bukefalos.com/threads/varulvslekarnas-anmalningstrad.1270794/ Där går det också bra att ställa frågor och anmäla sig till nästa lek, vi som leker gillar när det kommer nya deltagare. Unvik dock ggärna att skriva i den här tråden vad du tror om folks roller i den(just det bör unvikas i anmälnings tråden också) för det kan påverka leken. Men läs gärna. :)






Regler

Alla röster måste vara fetade, exempel glömmerallt röstar på Sasse motiverade och i tid(prick på klockslaget räknas) röster får ändras(i tid till deadline senast klockslaget)och ska även då fetas. Exempel glömmerallt ändrar röst till Mammas. Det är inte tillåtet att rösta på sig sig svälv eller Lekledaren(förkortas hädanefter LL)


Alla deltagare bör rösta vara aktiva och komma med teorier/åsikter om andras teorier varje dag. Vid två missade röster eller allmänt bristande aktivitet kan deltagere åka ur leken(bedömningen görs av LL)


Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. LL bedömer vad som är hintar.( jag kommer sannolikt att granska särskilt sådana fall där ni faktiskt har extra info men tänk på att det räknas som hint oavsett om något stämmer eller ej)


Bortsett från roller som får prata i leken ska allt snack hållas i lektråden och det är inte okej att teoria kring sådant som skrivits i andratrådar kopiera in pm eller dylikt.


Spöken(deltagare som åkt ut) bör undvika att skriva i tråden för att inte påverka leken om detta ändå sker kan LL vidta åtgärder som påverkar den fortsatta leken(LL gör bedömning för om och isåfall hur spöksnacket ska kompenseras. Spöken bör heller inte diskutera leken i andra trådar förrän den är avslutad. Spöken som har haft roller där de får prata med någon utanför leken får fortsätta med detta som spöken.



Utgå inte från att något gäller för att det brukar gälla, fråga om något är oklart.



Ta inte teorier och kritik mot era teorier och röster mot er personligt det här är en lek som går ut på att rösta ut varandra och röster och teorier kan ha taktiska skäl för både onda och goda.

Och slutligen vill jag uppmana er att komma ihåg att ha roligt.



Alla röstar dagtid och specialrollerna gör sina val på natten.
 
Rolllista

Goda

Siare

Siar en deltagare varje natt

Ängel

Har förmågan att skydda en deltagare från ulvarna varje natt

Spion

Får varje natt se de andra rollernas val

Tvillingar

Har inga specialkrafter men får prata med varandra

Häxa

Förhäxar varje natt en deltagare så att dennas röst inte räknas kommande dag. Får inte förhäxa samma deltagare två nätter i rad.

Välsignad

Överlever en ulvattack

Drake

Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines(dock kan den bara använda kraften när den är vid liv)

Bybor

Har inga specialförmågor



Onda

Varulvar

Käkar en deltagare varje natt, får prata med varandra utanför leken.

Onda fen( Ny roll)

Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan förhäxa, sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person(t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), eller skydda sig själv från att bli uppkäkad. När hon gjort alla dessa hyss kan hon dock börja återanvända dem måste då göra alla hyss en andra gång innan hon får hitta på ett hyss för tredje gången. Väljer själv ordningen och de behöver inte vara samma i de olika omgångarna med hyss.



Övriga (varje individ i kärleksparet spelar för den sida där de startar leken.)


Kärlekspar


Vet om varandras roller men får inte prata utanför leken. När den ena dör så där den andra också.





Ingen av rollerna kan använda sina krafter efter att de dött. Om de dör vid nattdeadline så räknas inget de eventuelllt gjort den natten

Alla specialrollers val måste vara gjorde före natt dl(prick på klockslaget räknas.)

De goda vinner när alla onda är döda och de onda vinner när de är fler än de goda.
 
Senast ändrad:
Lekledare: glömmerallt

Deltagarlista

1 Snurrfian
2 cirkus
3 Jfrelin
4 Mammas
5 Habina
6 Lobelia
7 Matmissbrukaren
8 Idahoe
9 Hjartagna
10 bumpo
11 LenaH
12 Myrten
13 Hedinn
14 FiaM
15 Paddington
16. Sasse
 
Hittat hit!!!! :love: Tror inte jag varit så leksugen på evigheter! :bump: Men måste ändå varna för att jag skall försöka "göra om" mitt spelsätt, så det kan bli ganska så förvirrat ett tag. :p
 
@Idahoe är du ny spelare? Känner att jag börjar få allt sämre koll på vilka som är nya och vilka som är gamla rävar som haft speluppehåll. :o
 
Och där var dagens jobb slut för mig, så nu skall jag försöka att inte skriva så mycket mer i tråden en stund. :p Skall hem och på hoppträning! :bump:<---- Min häst när hon hoppar, fast hon är beige förstås.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 910
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 622
Senast: Klara
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 549
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 886
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp