Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare
Deltagarlista
Mirtai
quarter4ever
Habina
Snurrfian
cirkus
Sedna
Ferrari
OutOfService
Hedinn
bollen_
Lilltess
FiaM
Blacksmithfarm

Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god.
*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg. Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första.
*Ulvarna vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.
*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda!" innan din roll är avslöjad.

Ni får gärna pm:a om ni har åsikter om någon roll eller fördelning. Om ni tycker att jag tänkt galet helt enkelt ;) Eller om ni tycker att någon hintar.

Goda roller
*Siarlärling – kan sia varannan natt med start natt 1, meddelar LL innan nattDL.
*Ängel – kan varje natt skydda en deltagare (sig själv eller annan) från ulvarnas attack, meddelar LL innan nattDL.
*Brevbärare – kan varje dag dela ut ett paket. Paketen innehåller en sia, en spionrad och ett beskydd. Meddelar LL innan dagDL. Mottagaren måste använda förmågan inom 1,5 dygn. Svaret på sian fås efter nattDL eller efter dagDL beroende på när frågan är skickad och beskyddet kan användas kommande natt eller natten efter (i fall mottagaren inte är inne mellan dag och natt).
*Brevbärarens ättling - om brevbäraren dör innan alla paket är utdelade är det ättlingens uppgift att dela ut kvarvarande paket.
*Röstfifflare - har varje dag möjlighet att lägga en extra röst, pm:as till LL innan dagDL.
*Borgmästare - om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning. Kan vid ett tillfälle lägga en extra röst som pm:as till LL (dagDL).
*Bybor - har inga specialförmågor.

Åskådare
Alla goda spelare som dör får prata med varandra och får full spioninfo varje natt. De väljer ut en spelare som ska få ta del av en rad (åskådarna bestämmer vilken rad). Meddelar LL innan dagDL. De får inte välja samma spelare två dagar i rad och inte heller fler än två gånger.

Onda roller
*Ulvar - känner till varandra och får samtala i lyan. Kan varje natt käka en deltagare.
*Psykopat - en ulv som drar med sig en god om hen lynchas (LL lottar).

Första dagDL imorgon onsdag 21.30
NattDL torsdag 10.00
 
Äsch, dumma @Ferrari bara för att jag lade till en banan...

Imorgon åker jag till stan och köper en bärbar dator, så jag äntligen kan ligga i sängen och leka ulvlek. :D
 
*Brevbärare – kan varje dag dela ut ett paket. Paketen innehåller en sia, en spionrad och ett beskydd. Meddelar LL innan dagDL. Mottagaren måste använda förmågan inom 1,5 dygn. Svaret på sian fås efter nattDL eller efter dagDL beroende på när frågan är skickad och beskyddet kan användas kommande natt eller natten efter (i fall mottagaren inte är inne mellan dag och natt).
Förtydligande: Brevbäraren har alltså bara tre paket att dela ut. Det blev lite otydligt när jag skrev att den kan dela ut varje dag.
 
Kan du inte vänta lite längre innan du börjar spela skumt? Påstå att du skrev först när du uppenbart inte alls gjorde det... Pfft :cautious:

Mitt mål är att slå rekordet att bli lynchad eller käkad först i de tre (?) senaste lekarna. Kan jag bli kickad redan innan första dl? :rofl:
 
Hittat hit!

Men inte bara är jag utan dator, idag har jag tappat min älskade telefon i golvet så skärmen är i miljarders delar :arghh: Gör det ännu mer svårt att spela via mobilen... Däremot är jag mest sur över att jag nu inte kan köpa nya benskydd utan måste laga telefonenO_o
 
Hittat hit :). Måste tyvärr varna för att det kan bli lite dålig aktivitet från mig även i morgon :(. Jag trodde inte att leken skulle börja förens då :o.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 585
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 372
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp