Växter i badrum?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Finns det några växter som trivs i badrum utan fönster? Inga stora saker utan just nåt som sätter piff på badrummet!
 
Sv: Växter i badrum?

Garderobsblommor, andra suckulenter, orkideer står sig bra i badrum (ställ ut dem i ljuset då och då bara om de verkar sömniga, då kommer de vakna till fort som tusan), ormbunkar, svärmorstunga... :)
 
Sv: Växter i badrum?

Jag har just ställt in en svärmorstunga de gör inget om man glömmer bort att vattna jätte ofta..... Men om den mår bra där inne vet jag inte än...
 
Sv: Växter i badrum?

Ampel liljor, men en stund ute i ljus kan de behöva ibland om de börjar bli för hängiga.
Dem är oxå bra för luften och överlever till och med hemma hos oss. :rofl:
 
Sv: Växter i badrum?

Varför inte en låtsasblomma? Finns ju massor med snygga nu! Behöver ju inte vara sån där pensionärsblomma som verkligen ser plastig ut... Håller sig snygga länge, bara att skölja av om de blir dammiga. I mitt badrum har jag en lång blomma på stjälk som står i en hög vit vas i ett hörn. Ser fräscht ut fastän det är en låtsasblomma.
 
Sv: Växter i badrum?

Ja, jag är så fräck att jag helt sonika dundrar in här i tråden och kapar åt mig med en liknande fråga. *förlåt*

Jag behöver tips på växter som kan stå i ett fönster med full sol hela dagen. Gärna en växt som passar att hänga i ampel.
Är inte så sugen på mexico-kaktusar.
Måste hara giftfria dock, barnen har sina matplatser en decimeter från växtplatsen cirka...
 
Sv: Växter i badrum?

Jag har en hänghistoria i ampel i ett söderfönster, tyvärr minns jag inte vad den heter.... Men bladen är tydligt lila på undersidan, kanske någon annan kan tipsa?
 
Sv: Växter i badrum?

Jag har visserligen ett litet fönster bara och där överlever två Elefantöron. Tror jag att de heter.
 
Sv: Växter i badrum?

Jag var och strosade runt i växtaffären och nu har jag införskaffat "plättar i luften", någon form av fetblad och så "krukrosor" så får vi se vad som vill överleva.
Finns ju en viss risk att jag dödar dem själv innan solen hunnit med det...:angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 375
Senast: manda
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
5 316
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 444
Senast: sjoberga
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp