Vem har gjort detta?

SkorpSmulan

Trådstartare
När jag var och gick i skogen igår så såg det ut så här på i princip alla döda träd vilket var många
dsc02940_55623dd02a6b226bf2f79a4f.jpg

Dom flesta var det mindre skador på än detta ovan och det här trädet nedan var det enda som jag såg klomärken på
dsc02945_55623dd6e087c3379c2d748a.jpg

Jag antar att det är något djur som letar insekter i de döda träden men vilket djur?
 
Var bor du? Björn, kanske?
Norrbotten, Luleå. Jag tror inte riktigt på björn då det är så pass mycket och det känns som att larmet borde ha gott om det traskar runt en nalle i byn. :D Det brukar liksom göra det. Oavsett om det var en Björn eller ej.
Tyckte även att klomärkena var ganska små. Typ storlek mellanstor hund i mina ögon.
 
Järv eller björn tänker jag. Det är klomärken, som det ser ut på bilden och de är väl typ de två djuren med klor som äter myror?

Inte lo iallfall. Mink?
 
spännande? :eek:

Näe, jag skulle inte vilja ha en björn traskande där jag brukar promenera....

I majoriteten av fallen ser inte du björnen, den ser dig :p när jag jobbade en sommar i Jämtland klev jag över flera pinfärska björnskitar men såg ingen :D några markägare hade samma dag sett en björn springa över vägen ungefär där jag parkerat min bil.

Nu för jag iofs ett herrans oväsen när jag är ute och jobbar för jag höll på att snubbla över en björn första året jag jobbade i fält (den var 20-30m ifrån mig) och jag vill helst inte upprepa det.
 
Åh, jag kanske är lite korkad för tanken på björn skrämmer mig inte alls. Jag är fullt övertygad om att dom håller sig ifrån mig :)

Och som sagt, om det vore en björn som är synlig så att säja så skulle larmet ha gått för länge sen med tlllhörande panik på byn.
 

Liknande trådar

Anläggning Familjen har 3-4 hektar skog som vi inte riktigt vetat hur vi ska ta tag i sen vi flyttade in för 8 år sen och var orörd i minst 10-15...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Dorinda
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 947
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp