Vems är ansvaret?

vinkelina

Trådstartare
Jag har en häst som inte kan bli lämnad ensam. De går bra att rida henne ensam men tex om de finns en annan häst på ridplan som går in blir hon väldigt stressad. Samma sak om hon tas in först eller sist. Jag jobbar på det men de kommer ta tid.

Igår när jag kom till stallet hittade jag henne genomvåt av stress, 200g innertäcke var vått på utsidan och regntäcke fuktigt. Senariot var att Stallägaren tagit in sina två hästar för att göra i ordning dem före och efter ridning(finns bara tre hästar på anläggningen) så hon har blivit lämnad ensam ute i hagen, vet ej hur länge

Stallägaren är MYCKET medveten om problemet.

Undrar vem som har ansvar här? Jag jobbar som sagt på problemet men de har blivit 10 gånger värre sedan vi flyttade till detta stall i oktober, trots att de fanns flera hästar där då. (Kommer flytta henne därifrån nu i helgen).

Är jag dum som tycker att ägaren inte behöver ta in båda sina på samma gång när hon skall rida dem? Från hage till stall är de kanske 10m så inga långa sträckor att gå.

Mådde nästan illa när jag såg hur hon var igår.
 
Absolut borde stallägaren sett till att din häst inte blev lämnad kvar. Om hon nu av någon anledning ville ha båda sina inne samtidigt kunde hon ju tagit in din också. Men samtidigt är det väl ingen idé att tjafsa om det om du nu ska flytta till helgen?
 
Jag har en häst som inte kan bli lämnad ensam. De går bra att rida henne ensam men tex om de finns en annan häst på ridplan som går in blir hon väldigt stressad. Samma sak om hon tas in först eller sist. Jag jobbar på det men de kommer ta tid.

Igår när jag kom till stallet hittade jag henne genomvåt av stress, 200g innertäcke var vått på utsidan och regntäcke fuktigt. Senariot var att Stallägaren tagit in sina två hästar för att göra i ordning dem före och efter ridning(finns bara tre hästar på anläggningen) så hon har blivit lämnad ensam ute i hagen, vet ej hur länge

Stallägaren är MYCKET medveten om problemet.