Ventilerade benskydd till ponny med korta ben

Eftersom min kan ha L i Trizone (typ allsport) så borde de vara värda att prova. Minns annars minsta strl i slut men då blir de ofta för trånga runt om. WoofWear är som gjorda till hans ben i S men inte så ventilerade men mycket trevliga skydd.

Ska definitivt kika vidare på TriZone Allsport.
Vore dock trevligt att få måtten på dem innan jag beställer för att slippa lägga ut pengar på frakt ifall de inte passar...

Tack för alla tips och ideer!
 
Nu har jag fått svar från en butik om TriZone Allsport, de är 21-22cm höga på sidan & 19cm höga i bakkant. Så de kan fungera.
 
Event damask med kardborrespännen (de med 3 spännen)
Ingen jätte snygg varijant men har neopreninsida med "lufthål" finns i S
Jag hade dem som hagskydd upplevde inte att hästen svettades och lätta att tvätta då de torkade över natten.
 
Event damask med kardborrespännen (de med 3 spännen)
Ingen jätte snygg varijant men har neopreninsida med "lufthål" finns i S
Jag hade dem som hagskydd upplevde inte att hästen svettades och lätta att tvätta då de torkade över natten.

Ska definitivt kollas upp!
 
Uppdatering ifall någon med samma problem hittar den här tråden.
Tri-Zone Allsport passar ypperligt till kortbent häst! Har inte hunnit testa hur väl de andas, men det känns som att de borde andas mkt bra.

Tack för alla tips på vägen!
 
Min häst är 18cm runt skenan och 23cm runt kotan. De här skydden landar på ca 1cm omlott på hans ben i stl S.
Tri-Zone har rätt bra måttabeller på just omkrets på sina skydd, som verkar stämma. Så det var bara höjden som de var dåliga på att informera om.
 
Min häst är 18cm runt skenan och 23cm runt kotan. De här skydden landar på ca 1cm omlott på hans ben i stl S.
Tri-Zone har rätt bra måttabeller på just omkrets på sina skydd, som verkar stämma. Så det var bara höjden som de var dåliga på att informera om.
Och en uppdatering till ifall nån annan hittar hit i framtiden. Skydden ventilerar bra, MEN det kommer lätt in sten/grus/skit innanför skydden i ovankant. Kan vara min häst som har konstig passform, men riktigt bra blir det inte.
 
Och en uppdatering till ifall nån annan hittar hit i framtiden. Skydden ventilerar bra, MEN det kommer lätt in sten/grus/skit innanför skydden i ovankant. Kan vara min häst som har konstig passform, men riktigt bra blir det inte.

Skaver det? Gjorde så på min också men det verkade mest ligga "i hålen" och skavde aldrig på honom faktiskt. Vill minnas jag ändå red några timmar jakt med dem.
 
Skaver det? Gjorde så på min också men det verkade mest ligga "i hålen" och skavde aldrig på honom faktiskt. Vill minnas jag ändå red några timmar jakt med dem.
Har inte riktigt vågat testa att rida med dem så mycket efter att jag hittade skräp innanför. Hästen är en skavnisse av sällan skådat slag med fårskinn åt alla håll. (Med många udda blickar eftersom det är en islandshäst...)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 809
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp