veterinärbesiktning

Lilla_Gubben

Trådstartare
Länge sen vi var på såna klasser som kräver veterinärbesiktning innan start, men reagerade på en sak, veterinären kollade alla hästar i munnen, utan handskar och spritade inte händerna emellan... känns sådär kul med tanke på kvarka och annat som florerar med jämna mellanrum. Här jag är jag jättepetig med att ponny inte får hälsa på andra, får inte äta gräs på tävlingsplats (just eftersom man inte vet vem som ätit där innan), kanske lite kinkigt, men vill verkligen inte få med mig något hem. Men brukar de göra så? Jag vill minnas att de klämde på halsen, ryggen och benen och sen fick man springa
 
Nu är jag aldrig på tävlingar själv, men det låter inte klokt, som gjort för att sprida smitta. Tycker definitivt att de ska använda engångshandskar.
 
Oj, vad klantigt gjort av veterinären. Jag hade vägrat låta denne ta i mina hästar pga noja för kvarka och annat skit.:crazy:
 
Länge sen vi var på såna klasser som kräver veterinärbesiktning innan start, men reagerade på en sak, veterinären kollade alla hästar i munnen, utan handskar och spritade inte händerna emellan... känns sådär kul med tanke på kvarka och annat som florerar med jämna mellanrum. Här jag är jag jättepetig med att ponny inte får hälsa på andra, får inte äta gräs på tävlingsplats (just eftersom man inte vet vem som ätit där innan), kanske lite kinkigt, men vill verkligen inte få med mig något hem. Men brukar de göra så? Jag vill minnas att de klämde på halsen, ryggen och benen och sen fick man springa

Det hade jag aldrig gått med på :mad:

På dom tävlingarna jag varit på hittills iår har dom haft två tillväga gångssätt.

1. Engångshandskar och byte mellan varje häst (hängde en stor sopsäck som var helt full tillslut :angel:)
2. Dom rör inte hästen öht, utan vi ryttare fick visa mungipan mm åt veterinären :up:
 
Fick höra att folk klagat till både arrangör och överdomare, men alla verkade tycka att det var ok:confused:, man blir liksom lite paff när hon petade in fingrarna i munnen, när vi kom till besiktningen så var det bara vi där, men såg sen, på de som köade bakom oss, att ingen sanering skedde mellan ekipagen, man tycker ju att som veterinär borde man ha koll på smittspridning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 449
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 888
Senast: Yrsel
·
Hundhälsa Kort sammanfattning: På morgonpromenaden vill Bruce äta gräs, han är mer intresserad av att äta gräs än att nosa runt eller göra sina...
Svar
14
· Visningar
5 324
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp