Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu en med livskris.. min bästis som är yngre än mig gifter sig till hösten.

Vi träffade våra partners ungefär samtidigt, här står jag nu, ensam igen. Jag trodde verkligen det skulle bli jag och mitt ex :(

Alla andra blir sambos/förlovar sig/gifter sig och skaffar barn..

Jag träffade min yngre kollega igår, första dagen efter ledigheten. Hon hade varit på weekend i Europeisk storstad med sin sambo, och kom hem med en stor glimmande ring på fingret. Måste säga att jag blev väldigt förvånad över min reaktion. Självklart blev jag jätteglad för hennes skull, men i samma sekund kände jag mig genast lite mer ensam och undrade vad jag håller på med. Varför vill jag inte ha allt det där? Jag blev lite avundsjuk helt enkelt, och det är inte alls en känsla jag brukar ha.

Tror överlag det är bra att bejaka sina svackor och livskriser. Allt är inte alltid på topp. Men man ska komma ihåg att det inte är det för någon annan heller.
 
Fick upp följande profil nyss som saknar bild:"
"namn, 25 år Vill förbli hemlig och anonym här, bor ihop med min sambo runt GBG trakterna!
Jobbar idag med it och har turen att få resa till hela sverige inom jobbet.

Om du är i samma sits som jag och söker spänning kanske vi är gjorda för varandra i smyg;)

160 cm och strax 50 kg, långt hår alltid tjejen med leende på läpparna:laugh:. Är aktiv och håller mig i form, och får ofta komplimanger"

Känns inte som att hon lever i ett öppet förhållande om det är så hemligt... :meh:
 
Fick upp följande profil nyss som saknar bild:"
"namn, 25 år Vill förbli hemlig och anonym här, bor ihop med min sambo runt GBG trakterna!
Jobbar idag med it och har turen att få resa till hela sverige inom jobbet.

Om du är i samma sits som jag och söker spänning kanske vi är gjorda för varandra i smyg;)

160 cm och strax 50 kg, långt hår alltid tjejen med leende på läpparna:laugh:. Är aktiv och håller mig i form, och får ofta komplimanger"

Känns inte som att hon lever i ett öppet förhållande om det är så hemligt... :meh:

Det är ju helt tydligt att hon inte gör där. Men varför stör det dig?
 
Fick upp följande profil nyss som saknar bild:"
"namn, 25 år Vill förbli hemlig och anonym här, bor ihop med min sambo runt GBG trakterna!
Jobbar idag med it och har turen att få resa till hela sverige inom jobbet.

Om du är i samma sits som jag och söker spänning kanske vi är gjorda för varandra i smyg;)

160 cm och strax 50 kg, långt hår alltid tjejen med leende på läpparna:laugh:. Är aktiv och håller mig i form, och får ofta komplimanger"

Känns inte som att hon lever i ett öppet förhållande om det är så hemligt... :meh:
Fast det kan lika gärna vara så att hon inte vill att vänner/familj ska veta att de har ett öppet förhållande.
 
Jag tycker det är taskigt mot hennes sambo.

Fast, om vi för exemplet antar hennes sambo är helt ovetande (vilket vi inte vet), så det är fortfarande deras problem. Inte ditt. Och inte din sak att (be)döma henne eller hennes sambo efter. Är du inte intresserad av samma sal som hon scrollar su vidare helt enkelt. Jag förstår inte ditt problem? Vuxna människor gör egna val och ansvarar för dem. Det är inget andra - särskilt inte främmande/okända - bör eller ska lägga sig i på den där nivån.

Och nej jag är inte för otrohet. Men inte att döma andra som jag saknar relation till för vad de väljer heller.
 
Fast, om vi för exemplet antar hennes sambo är helt ovetande (vilket vi inte vet), så det är fortfarande deras problem. Inte ditt. Och inte din sak att (be)döma henne eller hennes sambo efter. Är du inte intresserad av samma sal som hon scrollar su vidare helt enkelt. Jag förstår inte ditt problem? Vuxna människor gör egna val och ansvarar för dem. Det är inget andra - särskilt inte främmande/okända - bör eller ska lägga sig i på den där nivån.

Och nej jag är inte för otrohet. Men inte att döma andra som jag saknar relation till för vad de väljer heller.

Näe, alla gör som dom vill. Jag förstår inte varför man ens behöver ha tinder installerat om man är i ett förhållande som inte är öppet.
 
L hörde av sig i morse. Jag tog tag i det jobbiga och skrev till honom och förklarade hur jag känt sen sist och att jag inte vill ses. Lämnade en liten framtidsdörr på glänt som han dock mjukt knuffade igen med sitt långa kloka sms-svar, som jag läste medan jag bröt ihop lite över frukosttallriken... Tufft och tungt, men efter en härlig ridtur idag känns det bättre. Är så glad över att jag fixat att vara ärlig både mot mig själv och honom, och att även han är det. För en vecka sen trodde jag inte jag skulle klara att inte träffa honom mer. Men det är solklart bäst så här.

Och ikväll blir det dejt! En ny tinderkille jag började chatta med igår. Känns som att vi kanske har för lite gemensamt, men han verkar ändå lite skön. Har inga förhoppningar, det känns skönt. Kul att dricka ett par öl med nån bara.
 
Lite intressant. Har försökt vaska fram full pott var dag bland de där profilerna - även om nu orten är fel. Int en enda har matchat. Någon hoppade fram och la sig envist först bland bilderna - men denna var tyvärr en som jag envist knappade vänster på. Ska ge det någon dag till sen tar jag ner skylten på det stället.
Eftersom det iallafall placerat mig mitt i stan så blir urvalet rätt vinklat - mest krog-, gym-, strand- och rese-bilder. Förutom de obligatoriska toabilderna då förstås.

Har du inte fått en enda match dom två första dagarna. Då är det nog bara att ge upp eller så startar du om och fixar nya bättre bilder. Som kille har du lite uppförsbacke på tinder.
 
Eller swipa höger på fler! Jag (som är tjej) får swipa höger på många innan jag får match.

Ja, då måste han ju skaffa plus. Vilket han inte ville göra om jag förstod saken rätt ?
Vilket jag kan förstå om man inte får en enda match.
 
Ja, då måste han ju skaffa plus. Vilket han inte ville göra om jag förstod saken rätt ?
Vilket jag kan förstå om man inte får en enda match.
Varför måste han det? Är det begränsat hur många man kan se/swipa på i gratisversionen?
 
Jag har lite ångest för att nollställa mitt konto. Även om jag inte pratar med någon på tinder just nu så känns det trist att förlora alla matchingar man samlat på sig senaste halvåret.. Tänk om jag installerar om så får jag inte en enda matchning :crazy:.
Men det är förmodligen det mest logiska att göra just nu...
 
Begränsat till 100 likes per dag .
Oj, ja så många har jag inte lyckats finna ens på en bra dag att swipa höger på. (Och jag har haft flera ryck då jag varit inne på Tinder flera gånger om dagen och bläddrat igenom hundratals i taget) Jag swipar bara höger på personer som jag tror att jag faktiskt kan tänkas matcha med "på riktigt", (Många saknar ju presentation, och det tycker jag är ett stort minus, men swipar höger på en del utan också om bildurvalet verkar lovande.

Högerswipes-filterkriterier för MIG: Sportiga, eller med hopp om sportighet (friluftsliv) och se positiva och trevliga ut och inte svåra/arga, eller otrevliga, vikt, hårighetsgrad, muskeltonus och längd är inte så intressant. BIlder som anspelar på sex och sexighet typ handklovar, skum belysning och sängkammarblick och bar överkropp går bort. (Bar överkropp när det är befogat, typ klättring utomhus i solen är en annan sak)

Avståndskriterie: Inte mer än MAX 10 mil bort.) det ger mig inte så många matchningar, men jag behöver ju egentligen bara en i slutänden. Jag tror inte på att swipa hej vilt i hopp om att få matchningar och sedan sålla. I "verkligheten" träffar jag ju inte heller så många som jag matchar med, så jag är inte så bekymrad över att det blir få matcher på Tinder. Men jag är ju inte någon effektiv dejtare heller. Jag var väl på sådär 3-4 nät-dejter ifjol och ett par icke-nätdejter. :)
 
Oj, ja så många har jag inte lyckats finna ens på en bra dag att swipa höger på. (Och jag har haft flera ryck då jag varit inne på Tinder flera gånger om dagen och bläddrat igenom hundratals i taget) Jag swipar bara höger på personer som jag tror att jag faktiskt kan tänkas matcha med "på riktigt", (Många saknar ju presentation, och det tycker jag är ett stort minus, men swipar höger på en del utan också om bildurvalet verkar lovande.

Det är ju ganska känt att kvinnor är generellt mer selektiva på dejtingsidor än män. Sen är det inga problem tycker jag att lika fler än 100 personer om man bor i en storstad.
 
Verkar inte bli nån bio med tinderdejten i helgen :( jaja.

Fotografen hörde av sig och skrev att han var på väg mot östkusten igen..
Ska kanske träffa militären på söndag.

Kan jag inte bara hitta nån som vill dejta :D
 
Fick upp följande profil nyss som saknar bild:"
"namn, 25 år Vill förbli hemlig och anonym här, bor ihop med min sambo runt GBG trakterna!
Jobbar idag med it och har turen att få resa till hela sverige inom jobbet.

Om du är i samma sits som jag och söker spänning kanske vi är gjorda för varandra i smyg;)

160 cm och strax 50 kg, långt hår alltid tjejen med leende på läpparna:laugh:. Är aktiv och håller mig i form, och får ofta komplimanger"

Känns inte som att hon lever i ett öppet förhållande om det är så hemligt... :meh:
Om jag nu skulle få för mig att tindra så skulle jag kunna ha en snudd på identisk profil och jag lovar att Partner hade suttit bredvid mig när jag swipar. Eller iaf ibland. Bara för att varken partner eller jag skäms över vårt förhållande eller är tysta om det så vill vi inte vräka ut det för hela världen jämt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 326
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 105
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 821
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 190
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp