Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.

Haha oj! Jag har gymmat i många år och kommer från idrottsfamilj, men har aldrig råkat ut för liknande saker. Grabbarna på de gymmen jag tränat sköter sig riktigt fint. En gång var det en äldre gubbe som gav mig tips i en övning. Han var där med sin tant och de låg och kiknade på golvet av skratt för att hon påstod att han fuskade med övningarna och han nekade :D Jag tänkte att en sån relation vill jag ha när jag är gammal. Visade sig att tipset han gav mig faktiskt var riktigt bra, även om det kom oönskat.
 
Hur definierar du en osäker människa? Tror du att en, för dig, osäker människa definierar sig på samma sätt?
En som har dåligt självförtroende i många situationer. Jag tror att en osäker människa blir osäker på om det gäller hen när denne läser, medan den självsäkra vet att det inte gäller denne.
 
Haha oj! Jag har gymmat i många år och kommer från idrottsfamilj, men har aldrig råkat ut för liknande saker. Grabbarna på de gymmen jag tränat sköter sig riktigt fint. En gång var det en äldre gubbe som gav mig tips i en övning. Han var där med sin tant och de låg och kiknade på golvet av skratt för att hon påstod att han fuskade med övningarna och han nekade :D Jag tänkte att en sån relation vill jag ha när jag är gammal. Visade sig att tipset han gav mig faktiskt var riktigt bra, även om det kom oönskat.

Jag har också fått tips av en herre och det var välkommet :).
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Hann inte svara på ett inlägg i förra tråden. Kopierar hit det.

Tack, det är bra tips. Bilderna är a och o.
Så gymbilder är inget som tilltalar ?

Vad gäller snygga bilder är jag medveten om att man kan göra mkt med kvalitén. Jag har bilder både tagna med en riktig kamera och selfiés . Däremot skrattar jag inte på bilderna direkt. Då jag ser förfärlig ut då. Jag har provat bilder där jag ler men resultaten blir sämre i mina ögon.
Jag har svårt för när det är gymbild som förstabild, däremot om det är en gymbild bland massor av annat, då är det ok. Har någon lagt upp 4-5 bilder och alla är tagna på gymmet (ofta "spännisbilder" när det är så), då sveper jag alltid vänster även om jag tycker att personen i fråga är skitsnygg. Då tränar jag ändå gärna på gym, har varit ihop med en bodybuilder osv, så att någon tränar tokmycket avskräcker inte det minsta.
 
Hur hämtar man citat från andra tråden?

Det jag ville komma fram till är att jag är helt okej med att man har krav. Men om man blir sur över att andra inte deklarerar om de uppfyller kraven eller ej, så är det kanske bäst att ange kraven själv.

Man får väl göra som man vill. Men är man ute efter något seriöst tycker jag det är bra om man anger att man har barn. Swipade nu och fick upp ett exempel på en presentation. Hon hade inga bilder på sitt barn men skrev såhär :
"Kramgo tjej med stort hjärta som gillar att träna på gym, dansa och spela innebandy. Mamma till en dotter på 5 år :heart"
 
Jag har svårt för när det är gymbild som förstabild, däremot om det är en gymbild bland massor av annat, då är det ok. Har någon lagt upp 4-5 bilder och alla är tagna på gymmet (ofta "spännisbilder" när det är så), då sveper jag alltid vänster även om jag tycker att personen i fråga är skitsnygg. Då tränar jag ändå gärna på gym, har varit ihop med en bodybuilder osv, så att någon tränar tokmycket avskräcker inte det minsta.

Ja, det är väl en fråga hur personen värderar sig själv som lyser igenom. Enbart gymbilder indikerar väl att personen värderar sig själv mycket utifrån sin kropp och fysiska förmåga. Killar med enbart stekarbilder indikerar att han värderar sig själv efter sin ekonomiska situation. Tjejer med rump-poserar bilder tycker nog att det är en himla bra fördel som dom har och vill visa upp. Det är ju inget fel i sig, något utav det. Men personligen så swipar jag höger på folk som fokuserar mer på att sälja sig själv som roliga och härliga typer, med mycket skratt och kul presentation.
 
Alltså, vafan. Fick en matching tidigt i morse, han var sist på att svepa höger. En stund senare hade han skrivit ett meddelande. Jag hann inte se vad han skrev, för jag höll på i tvättstugan osv hela förmiddagen. När jag kollade mobilen 1-2 timmar senare, då har han tagit bort matchningen. Märklig typ!
 
En som har dåligt självförtroende i många situationer. Jag tror att en osäker människa blir osäker på om det gäller hen när denne läser, medan den självsäkra vet att det inte gäller denne.
Jag tror nog att många har svårt att sätta sig själv i rätt fack.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Man får väl göra som man vill. Men är man ute efter något seriöst tycker jag det är bra om man anger att man har barn. Swipade nu och fick upp ett exempel på en presentation. Hon hade inga bilder på sitt barn men skrev såhär :
"Kramgo tjej med stort hjärta som gillar att träna på gym, dansa och spela innebandy. Mamma till en dotter på 5 år :heart"

Håller helt med om att om man letar ett seriöst förhållande så bör man verkligen ange/berätta rätt snabbt att man har barn. :)

Men - jag har personligen oerhört svårt att fatta varför personer som uttalad själva VILL ha barn, inte vill träffa någon som redan har barn? Är det pga möjligheten för strul med barnets andra förälder? Eller för att man vil vara tillsammans om upplevelsen första gången man får barn? För mig låter detta som rätt oviktiga småsaker jämfört med att bilda en lycklig familj tillsammans med en person man gillar. :confused: :)
 
Håller helt med om att om man letar ett seriöst förhållande så bör man verkligen ange/berätta rätt snabbt att man har barn. :)

Men - jag har personligen oerhört svårt att fatta varför personer som uttalad själva VILL ha barn, inte vill träffa någon som redan har barn? Är det pga möjligheten för strul med barnets andra förälder? Eller för att man vil vara tillsammans om upplevelsen första gången man får barn? För mig låter detta som rätt oviktiga småsaker jämfört med att bilda en lycklig familj tillsammans med en person man gillar. :confused: :)

För mig är det nog att jag inte uttalat vet om jag vill ha barn. Utan om jag träffar den rätta då kanske jag vill det. Men träffar man nån med barn så finns barnet där från början och en annan förälder som också kan skapa komplikationer. Sen är det mkt som jag skulle vilja göra som kanske inte kan involvera barn. Pratade med en med barn som ville resa en massa men hon hade knappt rest nåt vilket förmodligen berodde pga att hon hade ett litet barn.
 
Senast ändrad:
För mig är det nog att jag inte uttalat vet om jag vill ha barn. Utan om jag träffar den rätta då kanske jag vill det.
Det som slår mig när jag läser dina inlägg är att du verkar veta så lite om dig själv det måste göra det jättesvårt att hitta och leva i en relation när man inte ens känner sig själv? Att känna sig själv är ju på något sätt grunden i att möta andra.
 
Det som slår mig när jag läser dina inlägg är att du verkar veta så lite om dig själv det måste göra det jättesvårt att hitta och leva i en relation när man inte ens känner sig själv? Att känna sig själv är ju på något sätt grunden i att möta andra.
Måste man veta allt innan man går in i relation ?
Jag tror att jag förmodligen vill skaffa barn om jag verkligen hittar den rätta. Men träffar man nån med barn blir man ju serverad ett barn direkt. Jag vill träffa och leva med personen i nåt år kanske innan man börjar diskutera barn.
 
Blir lite less på män som kommer in på sex efter att ha skrivit två meningar :meh:
Även om jag inte letar efter någon att gifta mig med så vill jag ändå lära känna person lite mer först.

Säga vad man vill om SJ men han är grymt bra att prata med och han anstränger sig hårt för att underhålla mig.
Samtidigt som jag kräks lite på hans avsaknad av samvete så matchar han mig lite för bra för att jag ska vilja avsluta det.

En kompis har varit här och snickrat åt mig och Rubi idag. Händiga män :love::love::love:
Fick så himla bra hjälp av världens gulligaste kille på byggfirman. Min kompis så efter att han nästan blev kär i honom och då är han straight :D
En sån person som verkligen utstrålar godhet och värme, så himla fint :love:
 
Måste man veta allt innan man går in i relation ?
Jag tror att jag förmodligen vill skaffa barn om jag verkligen hittar den rätta. Men träffar man nån med barn blir man ju serverad ett barn direkt. Jag vill träffa och leva med personen i nåt år kanske innan man börjar diskutera barn.

Men vad händer om du bestämmer dig om några år för att du vill ha barn medan tjejen kommer fram till att hon INTE vill det (eller tvärt om)?

Spånar bara lite nu, du behöver inte svara, menar inte att "anklaga" dig personligen. Men har själv varit i den typ av situasjon och det slutade verkligen inte bra.
 
Men vad händer om du bestämmer dig om några år för att du vill ha barn medan tjejen kommer fram till att hon INTE vill det (eller tvärt om)?

Spånar bara lite nu, du behöver inte svara, menar inte att "anklaga" dig personligen. Men har själv varit i den typ av situasjon och det slutade verkligen inte bra.

Om jag älskar henne och vill leva med henne så ser jag det inte som en dealbreaker. Jag tror inte man måste bygga ett liv på barn för att vara lycklig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 177
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 047
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 743
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 159
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp