Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, att jag frågar om du anser män vara jättebebisar/djur när du skriver som om du anser de vara det gränsar mot trakasserier mot dig? Wow. Visst, vi säger så.

Alltså det här är inte raketforskning. Om du anser att män är så urbota dumma att offer måste uppfostra de så de vet hur man ger fan i att trakassera folk så har du en jävligt nedlåtande syn på män, som typ jättebebisar/djur/whatever. Hade du tyckt att män är precis så normalt funtade som resten av oss så hade du aldrig behövt fundera över hur de arma stackarna ska veta vad som är trakasserier heller.
Å andra sidan vet du ju tydligen inte vad trakasserier är själv heller, det kan ju också förklara saken.

Jag drar mig ur diskussionen här innan min brist på tålamod bidrar till regelbrott.
1. Jag svarade på din fråga.
2. Jag vet mycket väl vad trakasserier är.
3. Du fortsätter att säga vad du TROR att jag tycker. Sluta med det, läs istället det jag skriver.
 
Jag stör mig på att jag inte kan göra mig av med min gamla resårbotten helt själv (göra mig av med som i förflytta till förrådet). Jag är vad vid både vara ”tvungen” och att kunna lösa saker själv så när jag inte kan det pga något så simpelt som otymplighet är det extra störigt :cautious:
 
Ungdomarna här hemma och deras förbannade epatraktorer. Dom är överallt och det låter värre om dom än vad det gör på en vanlig hederlig cruising. Dom går fortare än vad som är tillåtet och har dessutom mage att gnälla på att dom inte får köra så fort. Nä du måste vara minst 18 och ha körkort om du vill köra fortare :banghead: sen finns det ju dom som är seriösa och sköter sig men dom andra som inte gör det hör att man vill förbjuda skiten. Nu går det kommit snö och det hörs i hela byn när dom burnar och sladdar :arghh::rage:
 
Ungdomarna här hemma och deras förbannade epatraktorer. Dom är överallt och det låter värre om dom än vad det gör på en vanlig hederlig cruising. Dom går fortare än vad som är tillåtet och har dessutom mage att gnälla på att dom inte får köra så fort. Nä du måste vara minst 18 och ha körkort om du vill köra fortare :banghead: sen finns det ju dom som är seriösa och sköter sig men dom andra som inte gör det hör att man vill förbjuda skiten. Nu går det kommit snö och det hörs i hela byn när dom burnar och sladdar :arghh::rage:
Berätta för föräldrarna att det är dom som åker dit för olovlig körning eller vad brottet nu är.
 
Stör mig på min stallägare. I torsdags hängde hen upp lappar om att det är dags för avmaskning nu på måndag. Här i Tyskland är det tyvärr fortfarande standard att alla hästar avmaskas fyra gånger om året, utan att kolla upp om det behövs. På lappen stod dock att om man kan bevisa - genom träckprov - att hästen inte behöver avmaskas, så behöver man inte. Bara det att med tanke på postgången finns det inte en chans i h-e att ta träckprov, skicka in det och få svar till måndag kl 13 då avmaskningen ska ske. Bra planerat. :down:
 
På mäns uppförande.
Kom en kille till jobbet igår, pratade med oss allihopa först normalt, sen ser man hur han börjar kolla på mig med "stjärnögon" går när vi stänger. Stannar kvar utanför och väntar på att jag ska sluta. Min arbetskamrat fick gå med mig hem, han var jätte orolig för mig pågrund av den där killen.
 
Ungdomarna här hemma och deras förbannade epatraktorer. Dom är överallt och det låter värre om dom än vad det gör på en vanlig hederlig cruising. Dom går fortare än vad som är tillåtet och har dessutom mage att gnälla på att dom inte får köra så fort. Nä du måste vara minst 18 och ha körkort om du vill köra fortare :banghead: sen finns det ju dom som är seriösa och sköter sig men dom andra som inte gör det hör att man vill förbjuda skiten. Nu går det kommit snö och det hörs i hela byn när dom burnar och sladdar :arghh::rage:
Om jag visste vilka de var som körde olagligt hade jag tipsat polisen. :angel: :idea:
 
På mäns uppförande.
Kom en kille till jobbet igår, pratade med oss allihopa först normalt, sen ser man hur han börjar kolla på mig med "stjärnögon" går när vi stänger. Stannar kvar utanför och väntar på att jag ska sluta. Min arbetskamrat fick gå med mig hem, han var jätte orolig för mig pågrund av den där killen.

Men vänta nu lite här. Killen ifråga har alltså inte sagt eller gjort något men du går ändå omkring och är rädd och orolig pga honom?
 
På mäns uppförande.
Kom en kille till jobbet igår, pratade med oss allihopa först normalt, sen ser man hur han börjar kolla på mig med "stjärnögon" går när vi stänger. Stannar kvar utanför och väntar på att jag ska sluta. Min arbetskamrat fick gå med mig hem, han var jätte orolig för mig pågrund av den där killen.
Vad var konstigt med hans uppförande :confused:? Det lät som om han blev lite intresserad, och ville prata med dig? Eller gjorde han något mer?
 
Men vänta nu lite här. Killen ifråga har alltså inte sagt eller gjort något men du går ändå omkring och är rädd och orolig pga honom?

Fast det är obehagligt om någon stannar kvar på ens jobb för att de vill "prata med en", någon som man inte känner. Jag hade också tyckt att det var obehagligt. Har inte supermkt kundkontakt på mitt jobb men det händer att folk försöker ragga. Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst och jag tvärvänder direkt från serviceminded till otrevlig. Jag behöver inte ta äckliga människor bara för att de är kunder.
 
Men vänta nu lite här. Killen ifråga har alltså inte sagt eller gjort något men du går ändå omkring och är rädd och orolig pga honom?
Han står och väntar på mig utanför mitt jobb, när jag inte vill det. Mina kollegor reagerade oxå. Ja jag tycker det är otrevligt när någon väntar i över en halvtimme på mig som jag inte har gjort någon form av planer med.
 
Med en sådan paranoid inställning så ja.
Ibland är det bra att vara paranoid.
Jag blev en gång ”efterföljd” av en man, det kändes obehagligt när han gick före mig i en båge och glodde på mig, tog samma hiss och när vi kom ut ur hissen frågade om jag ville bli hans vän.
Jag tänker fortfarande på att han kanske menade väl men att först spionera på någon så där känns inte ärligt.
Man ska lita på sin intuition, tycker jag.
 
Fast det är obehagligt om någon stannar kvar på ens jobb för att de vill "prata med en", någon som man inte känner. Jag hade också tyckt att det var obehagligt. Har inte supermkt kundkontakt på mitt jobb men det händer att folk försöker ragga. Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst och jag tvärvänder direkt från serviceminded till otrevlig. Jag behöver inte ta äckliga människor bara för att de är kunder.
Nailed it. Speciellt när det är en halvtimme vi pratar om.
 
Han står och väntar på mig utanför mitt jobb, när jag inte vill det. Mina kollegor reagerade oxå. Ja jag tycker det är otrevligt när någon väntar i över en halvtimme på mig som jag inte har gjort någon form av planer med.

Hur vet du att det var dig han väntade på? Han kanske blev intresserad och ville prata med dig, helt utan obehagliga avsikter? Om du nu sagt att han inte var intresserad så hade han kanske gått hem, om det nu var dig han väntade på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 210
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 754
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 718
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp