Vi med små barn på små ponnyer!

Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Och nu har jag äntligen lyckats lura ut den här snutten ur telefonen..
Barnen här har ridit mest barbacka i sommar och lärt sig galoppera barbacka. Fast den svarta ponnyn började utnyttja deras bristfälliga balans och har bockat rätt ordentligt ibland Kolla precis när den främre hästen fattar galopp efter kortsidan.... :eek: Så på den får de ha sadel!
http://youtu.be/kX9lN9A22Dw

Och så här kan det bli när busungarna styr mot en hinderserie utan lov :P (det var barnen själva som ställt ut detta och avstånden stämde väl typ inte alls...)
http://youtu.be/x0yC8BGT7Og

Och ja, vi har låtit dem HA KUL med sina ponnysar i sommar! Det måste inte alltid vara seriöst och supernoga, utan de måste få ha roligt också!
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Hej,

Hoppas kunna hittar andra mammor med små barn som "rider" för att prata o diskutera o utbyta stolthet över de små framstegen.
Jag har en pojke som är 3 år som har en liten minishettis som han rider(lufsar runt) på ett par ggr i veckan.

Måste ju finnas fler tokiga hästmammor som man kan utbyta tankar med....
När ska man börja med det o det, var hittar man utrustning till så små ryttare etc.

Vet inte om detta är rätt placering, aldrig satt in en tråd innan...

Våra barn är stora nu, men vi fick en lite shettis när de var 0 och två år. Ponnyn var 25 och vi skulle ha den de sista pensionärsåren hette det, förra året fick han somna in ca 35 år gammal. Vad jag vill komma fram till är att en pensionär är toppen, behöver inte ridas lika ofta, och har ofta lugnat ner sig med åren.
Men ett krav är hästvan vuxen, vi har gård hemma, så han gick mest och drällde och var söt.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

:love: Tack!
Hon tom leker hopptävling med käpphästar hemma när vi kommer hem från stallet :D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Usch vad fruktansvärt :cry: Beklagar!!
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Klart det ska vara roligt!! :banana: Så vill jag oxå ha min ridning :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Det är så kul att följa alla knattars framsteg! :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Klicka på bilden för att se filmen :)

 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

KL

Min dotter med ponny och hjälpande kompis efter Jay n Jumpen i helgen :)

 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Någon måste ju hålla liv i tråden :D

Klicka på bilden för att se filmen :)

 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Igår gjorde vår lille debut på ridskolans knatteridning!
Han är 2 år på fredag, det ska börjas i tid! :) (Fick snurra stiglädren 3 varv... :D)

Sitsen ser ganska lovande ut, däremot kan ju enhandsfattningen gott vänta lite.

6e756544354b93bb18bf93981162be8a_zps581ff36c.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Vilken söt liten ryttare Thera!

Vad duktiga de är Prallan!!!

Här går det sakta framåt igen efter att hon ramlade av Radenko 2 ggr då hon red barbacka. Hon blev sjuk strax efter med både en envis förkylning och vattkoppor så det blev inte mycket ridet och då blev hon osäker igen. De red iaf lite "hoppning" i förra veckan, de håller sig i trav men styrningen går bättre och bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=sbdYUUYJT_s&feature=youtu.be
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

KL

Bamse har fått en ny sadel och yngsta sonen fick testa den. Inge bra sadel för de minsta då det finns 0 stöd för dem;)
wpid-dsc_0375.jpg

wpid-dsc_0378.jpg


Gammal:
wpid-dsc_0369.jpg

Ny:
wpid-dsc_0362.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Tackar, ponnyn är en riktigt klippa :love:
Dina är väldigt söta :heart
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Varför bytte du sadel? På bilderna tycker jag det ser ut som den gamla ligger bättre :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Ella, 2.5 år har påbörjat inridningen av sin Bella (även hon 2.5 år), dvs de kommer ut på en skritt-runda i skogen ca 1 gång/vecka.
Ella blir sur när vi håller i henne eller Bella, men jag vågar inte släppa än på ett dtag även om Bella är gudasnäll i allt som Ella gör meds henne..

Photo_90679_1554113.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Ah, det syns mycket bättre nu när jag öppnade tråden via datorn, inte via min lur med trasig skärm... :):cool::arghh:
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jag måste säga att jag är helt kär i din flickas ponny. Alla barn borde få ha en sån läromästare :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 292
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp