Vi som bär i sjal och sele 2

Funderar lite på vilket sätt som placerar ungen bäst. På bilden ovan där selen sitter i min midja (han kommer högre upp dvs) eller nedan där jag har selen mer på höften.

Visa bifogad fil 13675
Nu är ju midjebilden iofs inte från sidan, men tycker bebis får bättre c-kurva i ryggen när du sätter bältet högre. Ser mer "svank" ut på höftbilden.

Min kotte är ju mindre än din, och jag har annan sele, men mitt midjebälte sitter i princip under brösten på mig :p
 
Vi testkör nu nya selen för fullt nu :love: Han sover så gutt i den dessutom.

Visa bifogad fil 13642
Jag håller med de andra, han ser ut att sitta bäst med den högre placeringen :) Det är först nu jag har bältet nere på höften, min dotter är snart 3 år :) Bär jag på ryggen sitter det dock fortfarande högre. Jag fick lära mig när jag köpte min första Ergobaby att det skulle sitta på höften, mem jag håller inte med ;)
 
Jag håller med de andra, han ser ut att sitta bäst med den högre placeringen :) Det är först nu jag har bältet nere på höften, min dotter är snart 3 år :) Bär jag på ryggen sitter det dock fortfarande högre. Jag fick lära mig när jag köpte min första Ergobaby att det skulle sitta på höften, mem jag håller inte med ;)

Först nu du bär på höften? Har du kunnat se något innan? :p

Är lite synd, för jag tyckte det var skönare när han satt på höften men tror det nog grundar sig i att jag är lite svag i bålen.
 
Först nu du bär på höften? Har du kunnat se något innan? :p

Är lite synd, för jag tyckte det var skönare när han satt på höften men tror det nog grundar sig i att jag är lite svag i bålen.
Alltså jag har ju inte direkt haft det uppe under brösten :p Men successict flyttat det nedåt. Nu bär vi bara på ryggen ute på promenader och liknande, mage blir bara enstaka korta stunder vid nattning och tröst.

Jag håller med, jag tyckte det var skönt att ha den på höften i början, men man vänjer sig fort.
 
323D7613-5D25-411D-A412-BF64E76459D8.jpeg


Ammar på väg hem från Kyrkis :)
 
Jag köpte en sjal och testade den en del när bebis var nyfödd. Gillade den, men tycker det är lite trassligt att ta i och ur bebis, framförallt om man ska ta ur honom när han har somnat och man vill att han ska fortsätta sova någon annanstans.

Idag har jag beställt en sele, en ergobaby 360 med spädbarnsinlägg, den ska komma redan imorgon. Hoppas att jag har gjort ett bra köp!
 
Jag köpte en sjal och testade den en del när bebis var nyfödd. Gillade den, men tycker det är lite trassligt att ta i och ur bebis, framförallt om man ska ta ur honom när han har somnat och man vill att han ska fortsätta sova någon annanstans.

Idag har jag beställt en sele, en ergobaby 360 med spädbarnsinlägg, den ska komma redan imorgon. Hoppas att jag har gjort ett bra köp!

Vi har haft en 360 sedan Viktor föddes och den används nästan varje dag fortfarande efter 14 månader :) Främst av pappan men vi borstar tänderna i den på morgonen :D
 
Ni som är proffs, vad är det för skillnad på Ergobaby 360 och Omni 360? Och är Omni värd de något högre priset?

Ungen är lite mer än 2 månader och vägde 6,5 kg för 2 veckor sen så ska väl inte behöva spädbarnsinlägg

Enda som säljs här är Babybjörn vad jag kunnat hitta men verkar av min efterforskning som Ergobaby är bättre
 
Ni som är proffs, vad är det för skillnad på Ergobaby 360 och Omni 360? Och är Omni värd de något högre priset?

Ungen är lite mer än 2 månader och vägde 6,5 kg för 2 veckor sen så ska väl inte behöva spädbarnsinlägg

Enda som säljs här är Babybjörn vad jag kunnat hitta men verkar av min efterforskning som Ergobaby är bättre
Ergobaby är ergonomiska för både barn och bärare vilket babybjörn inte är, oavsett vad de tycker själva ;)
Har dock dålig koll på de olika modellerna, tyvärr!
Edit, jag tror att Omni kan användas utan spädbarnsinlägg men 360 behöver spädbarnsinlägg :up:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 980
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 994
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 813
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 752
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp