Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahaaa, nu fattar jag :p Granskningsseminarie ligger utanför mitt ordförråd :D

Haha nä förstår det, så himla roligt är det faktiskt inte att lyssna på presentation efter presentation :p När våra kandidatuppsatser skulle presenteras behövde man bara lyssna på hälften av alla, men det var rätt segt ändå. Även om man är intresserad av ämnet i sig.
Lätt hänt ;)

Vi behöver lyssna på minst tre utöver vår egen och den vi opponerar på, och till dom tre ska vi även skriva tre frågor vardera som ska överlämnas till examinatorn innan granskningen påbörjas. Så det lär bli en del tid att läsa och fundera ändå, men det känns helt okej nu när man vet hur nära det är till slutet :D
 
Vi har precis skickat in vårt examensarbete. Nu ligger det en lugn helg framför oss innan vi sätter igång med opponering. Måndag den 29de ska vår uppsats granskas, 1 juni presenterar vi muntligt inför T4 och T5 och den 2 juni sker själva examensceremonin. Det känns helt overkligt. Den 7de börjar jag mitt nya jobb...

Grattis till jobb och inskickat arbete! :bump: Intressant att ni gör separata presentationer för yngrekursarna. Hos oss tvingas T6orna sitta med vi examineringsseminarierna. Med tanke på vilket tradigt ämne jag har så är jag rätt säker på att jag slipper extra publik :p
 
Jag har också skickat in. Nu är det en rad onsdagar att bocka av: examinationsseminarie nu på onsdag, opponering nästa och slutversion av uppsatsen onsdagen efter det. Däremellan ska jag hinna att sitta med som publik vid tre tillfällen. Examen 9 juni. Har skjutit upp allt vad jobbsök heter till efter examen. Litar på att få en del timmar på extraknäcket under sommaren så känner mig rätt lugn.
 
Jag har också skickat in. Nu är det en rad onsdagar att bocka av: examinationsseminarie nu på onsdag, opponering nästa och slutversion av uppsatsen onsdagen efter det. Däremellan ska jag hinna att sitta med som publik vid tre tillfällen. Examen 9 juni. Har skjutit upp allt vad jobbsök heter till efter examen. Litar på att få en del timmar på extraknäcket under sommaren så känner mig rätt lugn.

Fick du ihop allt till slut? :D
 
Yes! :D Utgår från att jag får en radda saker att korrigera från examinator och opponenter men det får vara. Hur går det för dig?

Härligt :) Ja precis, det får man räkna med men det är skönt att ändå känna sig relativt nöjd med det man har lämnat in.

Jomen det rullar på! Håller på med diskussionen nu, sen är det egentligen mest småfix kvar. Den här veckan har det verkligen släppt och jag betar av allt sånt som jag tidigare har tänkt "jag gör det sen" :p Känns rätt bra, hoppet har liksom återvänt :D (som sagt en berg och dalbana det här med exjobb :idea:)
 
Spännande att alla verkar sitta med examensuppsatsen och snart stundande examen. Vilka kommer ta över tråden efter er? :D

Jag har framläggning av uppsatsen på måndag, opponering den 2 juni och sedan är jag alltså färdig. Wow! Examenscermonin är 7 juni. Sedan börjar jag mitt nya jobb i slutet av augusti, så först ska jag njuta av ett lååååångt sommarlov.
 
Spännande att alla verkar sitta med examensuppsatsen och snart stundande examen. Vilka kommer ta över tråden efter er? :D

Jag har framläggning av uppsatsen på måndag, opponering den 2 juni och sedan är jag alltså färdig. Wow! Examenscermonin är 7 juni. Sedan börjar jag mitt nya jobb i slutet av augusti, så först ska jag njuta av ett lååååångt sommarlov.

Haha ja vi får se om tråden överlever utan oss :D Jag tänkte också på det, att nu är vi många i tråden som tar examen samtidigt efter flera års kämpande.

Det låter ju helt perfekt med examen i juni och börja jobbet i augusti, gud så skönt!
 
Härligt :) Ja precis, det får man räkna med men det är skönt att ändå känna sig relativt nöjd med det man har lämnat in.

Jomen det rullar på! Håller på med diskussionen nu, sen är det egentligen mest småfix kvar. Den här veckan har det verkligen släppt och jag betar av allt sånt som jag tidigare har tänkt "jag gör det sen" :p Känns rätt bra, hoppet har liksom återvänt :D (som sagt en berg och dalbana det här med exjobb :idea:)

Jag bara hoppas att ingen gör den där beräkningen jag blev uppmuntrad att göra men som varken jag eller mina handledare riktigt förstod vad den gjorde för nytta. Risken är nämligen att det resultatet, som jag räknade ut men lät bli att ta med i uppsatsen, sabbar 1/3 av min slutsats :angel:

De är de där sista dagarna då man liksom tvingas få ihop alla småbitar. Rätt skönt egentligen då det känns som om man kan bocka av en hel massa saker utan sådär jättemycket jobb ;) Helt säker på att du kommer klara dig utmärkt du också! :bump:
 
Då var det klart: om två veckor är det dags för mig att lägga fram min uppsats! :eek::nailbiting::D

Spännande att alla verkar sitta med examensuppsatsen och snart stundande examen. Vilka kommer ta över tråden efter er? :D

Jag har framläggning av uppsatsen på måndag, opponering den 2 juni och sedan är jag alltså färdig. Wow! Examenscermonin är 7 juni. Sedan börjar jag mitt nya jobb i slutet av augusti, så först ska jag njuta av ett lååååångt sommarlov.

Haha ja vi får se om tråden överlever utan oss :D Jag tänkte också på det, att nu är vi många i tråden som tar examen samtidigt efter flera års kämpande.

Det låter ju helt perfekt med examen i juni och börja jobbet i augusti, gud så skönt!

Ja, det har jag också reflekterat över. Tror närmare halva tråden tar examen nu. Och vad jag minns så är vi flera stycken som också började plugga ungefär samtidigt (2012-ish?) och har följts åt hela vägen. Är lite nostagiskt ju! :o
 
Haha ja vi får se om tråden överlever utan oss :D Jag tänkte också på det, att nu är vi många i tråden som tar examen samtidigt efter flera års kämpande.

Det låter ju helt perfekt med examen i juni och börja jobbet i augusti, gud så skönt!

Ja, det blev faktiskt perfekt! :) Hur har det fått för jobb med dig, eller väntar du till efter examen? Jag försökte bläddra bak ett par sidor men hittade inget!

Ja, det har jag också reflekterat över. Tror närmare halva tråden tar examen nu. Och vad jag minns så är vi flera stycken som också började plugga ungefär samtidigt (2012-ish?) och har följts åt hela vägen. Är lite nostagiskt ju! :o

Ja, det stämmer nog! Häftigt att det är så många som började på så pass långa program ändå. Nostalgisk och sentimentalt är bara förnamnet tycker jag, jag går runt hemma och känner mig sentimental över typ hela livet just nu :D
 
Jamen, strålande! Feber och ont i halsen :down: Med min historik av infektioner som sätter sig i halsen så kan jag bara hålla tummarna för att detta är undantaget. Jättekul att presentera ett examensarbete om röstbesvär med en pågående stämbandsinflammation.... :cautious:
 
Jag bara hoppas att ingen gör den där beräkningen jag blev uppmuntrad att göra men som varken jag eller mina handledare riktigt förstod vad den gjorde för nytta. Risken är nämligen att det resultatet, som jag räknade ut men lät bli att ta med i uppsatsen, sabbar 1/3 av min slutsats :angel:

De är de där sista dagarna då man liksom tvingas få ihop alla småbitar. Rätt skönt egentligen då det känns som om man kan bocka av en hel massa saker utan sådär jättemycket jobb ;) Helt säker på att du kommer klara dig utmärkt du också! :bump:

Hehe :D Alltid är det väl någonting man hoppas att ingen frågar om :angel:

Tack för pepp! Det kommer säkert gå bra, om det någon som kan mitt arbete så är det ju jag liksom :p
 
Ja, det blev faktiskt perfekt! :) Hur har det fått för jobb med dig, eller väntar du till efter examen? Jag försökte bläddra bak ett par sidor men hittade inget!

Jag har sökt lite jobb och varit på en intervju, vi får se hur det går! Det kryllar inte av jobb och jag vill inte flytta men jag hoppas det ska lösa sig ändå :p
 
Ja, det har jag också reflekterat över. Tror närmare halva tråden tar examen nu. Och vad jag minns så är vi flera stycken som också började plugga ungefär samtidigt (2012-ish?) och har följts åt hela vägen. Är lite nostagiskt ju! :o

Ja, det stämmer nog! Häftigt att det är så många som började på så pass långa program ändå. Nostalgisk och sentimentalt är bara förnamnet tycker jag, jag går runt hemma och känner mig sentimental över typ hela livet just nu :D

Ja jag började också 2012! Eller 2011 på basåret men 2012 på programmet. Det är lite "end of an era"-känsla :D
 
Apropå examen och sådär då... Vad har ni önskat er i examenspresent? Närmaste familjen vill gärna ge mig någonting fint men jag har alltid varit jättesvår med sånt :p Ge mig lite inspiration!
 
Nu har jag skickat in till handledarna, alla delar är på plats och det är bara småfix kvar innan allt är helt klart... :nailbiting: Även om det blev lite sent att skicka nu vid halv ett på natten :angel: så betyder det att jag får ta sovmorgon imorgon :D Sen börja fundera på hur jag ska presentera hela skiten.
 
Apropå examen och sådär då... Vad har ni önskat er i examenspresent? Närmaste familjen vill gärna ge mig någonting fint men jag har alltid varit jättesvår med sånt :p Ge mig lite inspiration!

Oj vad svårt! Min mor hintade häromdagen att hon beställt något till mig och jag blev jätteglad över att slippa önska ;) Spontant tänker jag smycken, grundplåt till bil/bostad etc, möbel/husegård, elektronik. Det är skitsvårt. Jag tänker lite samma som till studenten men även där är det ju så himla olika från familj till familj
 
Apropå examen och sådär då... Vad har ni önskat er i examenspresent? Närmaste familjen vill gärna ge mig någonting fint men jag har alltid varit jättesvår med sånt :p Ge mig lite inspiration!

Hade jag varit din familj hade jag gett dig ett gäng PT-timmar. :bump: Dels för att du är awesome med din träning och dels för att det kan vara en liten extra hjälp till att hålla igång när jobb och annat stjäl tid och fokus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 141
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 713
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
11 695
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp