Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå examen och sådär då... Vad har ni önskat er i examenspresent? Närmaste familjen vill gärna ge mig någonting fint men jag har alltid varit jättesvår med sånt :p Ge mig lite inspiration!

Jag har inte önskat mig något och ingen har frågat heller, så jag förväntar mig inga presenter alls egentligen. Tror dock att i alla fall sambons familj kommer ordna nåt.

Hade någon frågat hade jag önskat mig typ en sån där liten kompakt systemkamera (lite i dyraste laget dock :D), Klippan ullpläd, någon fin vas, nya bestick, porslin, något fint smycke eller kanske en robotdammsugare :angel:
 
Spontant tänker jag smycken, grundplåt till bil/bostad etc, möbel
Får folk seriöst grundplåt till bostad när de tar ut sin universitetsexamen? Skulle jag ha förväntat mig det när jag fick min examen hade mina föräldrar garvat ihjäl sig. Helt seriöst.
 
Tycker det är spännande det här med att ta examen jämfört med studenten på gymnasiet. Tog studenten för sex år sedan och fick massor av frågor om presenter och vad jag ska göra i framtiden, nu när jag tar examen tror jag knappt att det är någon som ens vet om det ^^
 
Oj vad svårt! Min mor hintade häromdagen att hon beställt något till mig och jag blev jätteglad över att slippa önska ;) Spontant tänker jag smycken, grundplåt till bil/bostad etc, möbel/husegård, elektronik. Det är skitsvårt. Jag tänker lite samma som till studenten men även där är det ju så himla olika från familj till familj

Ja det är jättesvårt! Jag är ingen smyckesperson (måste påminna mig själv om att använda vigselringen liksom), något till hemmet skulle förstås vara kul, nån fin inredningsgrej eller så!

Hade jag varit din familj hade jag gett dig ett gäng PT-timmar. :bump: Dels för att du är awesome med din träning och dels för att det kan vara en liten extra hjälp till att hålla igång när jobb och annat stjäl tid och fokus.

Haha jaa det har vi ju pratat om :D Enda kluriga är att jag vet inte var någonstans jag kommer jobba framöver och därför vet jag inte heller var jag kommer kunna träna. Nuvarande gymmet har heller inga PT:s man kan boka sådär. Men ska helt klart fundera på det, kanske kan få till någon variant på det!

Jag har inte önskat mig något och ingen har frågat heller, så jag förväntar mig inga presenter alls egentligen. Tror dock att i alla fall sambons familj kommer ordna nåt.

Hade någon frågat hade jag önskat mig typ en sån där liten kompakt systemkamera (lite i dyraste laget dock :D), Klippan ullpläd, någon fin vas, nya bestick, porslin, något fint smycke eller kanske en robotdammsugare :angel:

Jag förväntar mig egentligen inte heller något, men min familj gillar att ge presenter vid såna här tillfällen :p Som sagt, någon inredningspryl kanske kan vara något!

Får folk seriöst grundplåt till bostad när de tar ut sin universitetsexamen? Skulle jag ha förväntat mig det när jag fick min examen hade mina föräldrar garvat ihjäl sig. Helt seriöst.

Nä det har jag aldrig hört, och skulle heller aldrig förvänta mig!
 
Får folk seriöst grundplåt till bostad när de tar ut sin universitetsexamen? Skulle jag ha förväntat mig det när jag fick min examen hade mina föräldrar garvat ihjäl sig. Helt seriöst.

Grundplåt var kanske ett väl stort ord. Det jag menade var bidrag till bostadssparande. Syftade inte på flera tiotusentals kronor utan en rimlig summa att grunda eller bygga på ett sparande med.
 
Vår framläggning idag gick grymt bra! Vi hade riktigt bra svar på alla frågor och fick väldigt mycket beröm för vår uppsats från både opponenter och examinator. Vi behövde ändra en felskriven siffra i en tabell men annars var den helt klar. Helt otroligt! :D
 
Vår framläggning idag gick grymt bra! Vi hade riktigt bra svar på alla frågor och fick väldigt mycket beröm för vår uppsats från både opponenter och examinator. Vi behövde ändra en felskriven siffra i en tabell men annars var den helt klar. Helt otroligt! :D

Låter ju otroligt trevligt :D Bra jobbat!
 
Röstbehandlar mig själv inför presentation imorgon :D Vill så långt det går undvika att sabba den egna rösten under en presentation som rör röstbesvär... Lite moment 22 då det också innebär att jag drar mig för att repetera presentationen högt nu. Mer repetition innebär ökat slitage på rösten redan innan presentationen. Mindre repetition nu innebär mer nerver och mer slitage imorgon. Pest eller kolera...
 
:banghead: När jag äntligen lyckats fixa till sidnumreringen i min rapport så inser jag att abstract m fl fortfarande står med i innehållsförteckningen, trots att jag uppdaterat den. Är det någon som vet hur jag kan få ordning på det? Använder Word 2010.
 
:banghead: När jag äntligen lyckats fixa till sidnumreringen i min rapport så inser jag att abstract m fl fortfarande står med i innehållsförteckningen, trots att jag uppdaterat den. Är det någon som vet hur jag kan få ordning på det? Använder Word 2010.

Innehållsförteckningen och sidnumreringen brukar hänga ihop, så jag hade gissat att du fixade sidnumreringen på fel sätt?
 
Det är fan inte lätt att tentaplugga när man sitter och väntar på inte bara ett utan två resultat (en tenta och en uppsats). Uppdaterar sidan med inrapporterade resultat typ var femte minut, inte alls patetiskt. :p

(Vissa saker med att plugga kommer jag INTE att sakna...).
 
Röstbehandlar mig själv inför presentation imorgon :D Vill så långt det går undvika att sabba den egna rösten under en presentation som rör röstbesvär... Lite moment 22 då det också innebär att jag drar mig för att repetera presentationen högt nu. Mer repetition innebär ökat slitage på rösten redan innan presentationen. Mindre repetition nu innebär mer nerver och mer slitage imorgon. Pest eller kolera...

Hur gick det? :)
 
Det är fan inte lätt att tentaplugga när man sitter och väntar på inte bara ett utan två resultat (en tenta och en uppsats). Uppdaterar sidan med inrapporterade resultat typ var femte minut, inte alls patetiskt. :p

(Vissa saker med att plugga kommer jag INTE att sakna...).

Nä fy, hatar den stressen! Har du fått svar än?
 
Grejar med presentationen för fullt, det är ganska tråkigt men den blir rätt bra tror jag. Massa bilder på hästar också så det är ju kul :D (jag lovar, bilderna fyller ett syfte och är inte bara för utfyllnad :rofl:)

I övrigt är det dåligt med information. Jag vet att jag ska presentera på torsdag men jag vet fortfarande inte vem min examinator är eller när denna person ska ha fått texten :meh: Inte heller får jag fler kommentarer på texten. Nåväl, det löser sig väl antar jag. Texten är i alla fall tillräckligt klar för att gå upp och presentera :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 851
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 467
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
449
· Visningar
11 130
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp