Vi som pluggar - del 5

Fan vad jag är grym på geometrisk summa, om jag får säga det själv. I alla fall a-uppgifterna :angel:.

@machafuko - hur mycket om de olika sakerna var det på provet?

Gjorde ju bara första provet i kursen, var om hela kapitel ett och två för mig så vet inte riktigt vad jag ska säga. Var helt i stress- och chocktillstånd när jag skrev det så minns typ ingenting... :arghh:
 
Terminsstart och ny kurs. Puh vad skönt att bli av med den gamla, hoppas det blir bättre nu. Men det verkar så iaf, mycket bättre struktur :bow:
Hoppas mina böcker kommer i veckan, Bokus verkar sega :down:
 
Buke, jag behöver hjälp.
Tex @Tranan vet jag är bra på matte. Sen var det nån mer som var hjälpsam också, minns inte vem dock :o.

Beräkna arean av det område som begränsas av kurvorna y = 6 - x2 och y = x2 - 2x + 2

Hittar det inte i boken och även om jag letar på nätet förstår jag verkligen inte vad eller hur jag ska göra.
 
Buke, jag behöver hjälp.
Tex @Tranan vet jag är bra på matte. Sen var det nån mer som var hjälpsam också, minns inte vem dock :o.

Beräkna arean av det område som begränsas av kurvorna y = 6 - x2 och y = x2 - 2x + 2

Hittar det inte i boken och även om jag letar på nätet förstår jag verkligen inte vad eller hur jag ska göra.
jag får det till 9
 
Buke, jag behöver hjälp.
Tex @Tranan vet jag är bra på matte. Sen var det nån mer som var hjälpsam också, minns inte vem dock :o.

Beräkna arean av det område som begränsas av kurvorna y = 6 - x2 och y = x2 - 2x + 2

Hittar det inte i boken och även om jag letar på nätet förstår jag verkligen inte vad eller hur jag ska göra.
la upp hur jag räknade på insta
 
Terminsstart och ny kurs. Puh vad skönt att bli av med den gamla, hoppas det blir bättre nu. Men det verkar så iaf, mycket bättre struktur :bow:
Hoppas mina böcker kommer i veckan, Bokus verkar sega :down:
Det verkar vara kaos på alla boksidor... Jag beställde från Adlibris 2 jan och en del av dem kom idag, men den jag ska ha den här veckan var restnoterad. :crazy: Men idag fick jag mejl om att även den var skickad så det löser sig nog.

Kursintroduktion på distanskursen idag och den på universitetet i morgon. Jag hoppas bara att snöstormen inte sätter käppar i hjulet :cautious:
 
Snart är första veckan på programmet gjord och det känns bra. Sjukt svårt att hinna läsa allt jag skulle vilja bara.

Tyvärr så är min tilldelade grupp än så länge inte särskilt aktiv. Vi läser på distans och har fått frågor att diskutera inför en 20min träff med läraren i dag. Ingen av de i gruppen har svarat på mina meddelanden om att vi ska samlas och prata:meh: Jag hoppas att det blir bättre.
 
Jag har fortfarande inte fått tillbaks uppsatsen jag skrev. Inte så konstigt men jag vill ju veta. Fast det är väl karma, jag har fortfarande inte rättat labbrapporterna mina elever lämnade inte före jul, och de var inte ett år försenade...
Nya kursen går det lite segt med, har ägnat mig och klasskonferenser, lektionsplanering och provrättning denna veckan. Har väl läst det mesta till första tvåveckorsblocket men måste börja fundera på inlämningsuppgiften och diskussionsfrågorna. Men det är inte webträff förrän nästa lördag så jag borde hinna även om nästa vecka är en helvetesvecka jobbmässigt
 
Gjort lite övningsuppgifter på matten online. Antal rätt? Typ 2 av 10. Max.
Bådar inte gott för provet på tisdag. Även om sambon säger att jag ska gå dit med inställningen att göra det bara för att se vad jag behöver träna på, så vill jag inte behöva göra om det igen.
Måste försöka repetera lite imorgon.
 
Är man en "evig student" så har man hunnit checka av en del olika plattformar. Har nu bland annat en distanskurs genom Högskolan i Halmstad och använder deras "Blackboard".
Sämsta.
Plattformen.
Jag.
Någonsin.
Sett.
:devil: Det är nog samma vi har i Örebro, den fungerar absolut inte i en mobilanvändning, och är helt katastrofal. Jag har nu även fått lov att lära mig learn, där supporten själva menar att systemet innehåller många problem och lärarna har noll koll på hur det fungerar.
Jag hade en spännande diskussion med supporten i fredags, läraren lägger ut en länk med var vi ska lämna in ett pm, vi lägger in våra pm, supporten talar om att det inte är ett lämpligt ställe eftersom varken läraren eller de andra studenterna kan komma åt det där. Supporten får manuellt sitta och flytta 22 dokument för att vi ska kunna läsa varandras. Lärarna tycker mest att det var ju bra att det löste sig, vi gör likadant nästa gång också :banghead: undrar om supporten blir glada för att få flytta 22 dokument varje vecka bara för att lärarna inte inser att de måste ha inlämning på ett annat sätt? :angel:
 
:devil: Det är nog samma vi har i Örebro, den fungerar absolut inte i en mobilanvändning, och är helt katastrofal. Jag har nu även fått lov att lära mig learn, där supporten själva menar att systemet innehåller många problem och lärarna har noll koll på hur det fungerar.
Jag hade en spännande diskussion med supporten i fredags, läraren lägger ut en länk med var vi ska lämna in ett pm, vi lägger in våra pm, supporten talar om att det inte är ett lämpligt ställe eftersom varken läraren eller de andra studenterna kan komma åt det där. Supporten får manuellt sitta och flytta 22 dokument för att vi ska kunna läsa varandras. Lärarna tycker mest att det var ju bra att det löste sig, vi gör likadant nästa gång också :banghead: undrar om supporten blir glada för att få flytta 22 dokument varje vecka bara för att lärarna inte inser att de måste ha inlämning på ett annat sätt? :angel:

Alltså det borde ju vara förbjudet att vara så tekniskt inkompetent som lärare. :meh:
Hur svårt ska det vara att göra en användarvänlig plattform? Jag menar, på riktigt liksom?
En navigeringsmeny på vänstersidan, överskådligt forum, informationstext direkt i "fönstret" istället för att man ska behöva ladda ner trehundrafemtioelva dokument? Relevant namn på varje forum istället för "chat 1", "chat 2", etc? Föreläsningar samlade i en underrubrik istället för att finnas bland de trehundrafemtioelva dokumenten? En "presentationstråd" istället för att skicka presentation som meddelanden (?!) till varandra?

Hela sajten ser ju ut som något konstigt, stelt mejlsystem? :banghead:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 317
Senast: Scata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp