Vi som tränar för lydnadstävling, alla klasser.Del 2.

@Wenniz @Jenka @Wingates @Emor @Bulldoozer och @Linda_A . Har jag glömt någon?
Kul om vi kan peppa varandra, kanske hamnar vi på samma tävling nån gång?

25 mars tävlar vi på Linköpings BK
14 april hemma, Norrköpings BHK
15 april Söderköpings BK

Urk, blir nervig bara jag tänker på det.

Vi behöver få till stagda i linförigheten. Lasse går riktigt fint på träning men när vi varit på tävling och går i exakt samma spår som 15 hundar gått tidigare så har jag tappat honom. Sen är det ju apporten, och lite småpill i övriga moment.

Blir nog start i sommar eller så för vår del. Pepptråd absolut!
 
@FrauleinLeo för min del är det "kanske" än så länge och ligger ganska långt fram i tiden, ska ju hinna gå kurs först :D! Fördelen är att vi varit iväg på ganska mycket agility-tävlingar (inoff mest) så jag inte så orolig för miljön kring själva tävlingen. Det är väl enda fördelen :p, ska försöka jobba lite på apporten men apportbocken inte så spännande och de gånger hon hämtar en boll så släpper hon den 2 meter ifrån mig...
Kanske borde satsa på Nike istället, hon har ju fokus som en guldfisk men sitter som klistrad vid ens sida och kommer alltid med bollen även om det tar en stund innan hon släpper den.. Å andra sidan så finns det inte en suck att hon sätter eller lägger sig ner om det blött i marken :meh:.
 
Kul, då är vi ju några stycken! :D
@TantAgda Nej, vi förväntar oss inget stordåd heller! Säger nog som du, tävlar mest för att få tävla! Vi saknar lite finlir men framför allt måste jag hitta rätt knappar och få mig själv under kontroll, så ju mer jag sparkar ut mig på tävlingsplan desto bättre.
 
Alltså jag tävlar bedlington. Han må vara rätt fartig för att vara en bedlis, men, han är fortfarande rätt seg och stordåd förväntar jag mig absolut inte. Men vi tävlar för att det är kul att komma ut. Här i norr finns det inte så många rallylydnadstävlingar alltid, som vi annars tävlar i, så då tänkte jag bredda och debutera lydnad.
 
Hua, så tidigt vågar inte jag mig ut :D Men i sommar så borde det gå!

Klart det gör! :up:

kl
Att jag ger mej ut och tävlar utan någon som helst press på resultat är så stort för mej! Jag har tidigare haft kraven och förväntningar på oss (men även med ridgebacken O_o) att 10or var det enda att acceptera. Om inte momenten var 10: o-mässiga på träning hade vi inte på tävling att göra.. :angel:
Det är så otroligt skönt att ha släppt det och nu kan jag ut och tävla och faktiskt bara ha roligt på planen! Vilket verkligen både syntes och märktes på W på vår tävling sist :banana:
 
Tips om en prisvärd bra bok inför startklass? Jag är en bokmänniska, har för några dagar sen beställt tre agility böcker (har ju bar tre hemma redan) :o. Vi kommer ju kanske få nåt på kursen men jag beställer gärna redan nu så jag kan börja kika lite och fatta vad man ska tänka och träna på.
 
@Wenniz @Jenka @Wingates @Emor @Bulldoozer och @Linda_A . Har jag glömt någon?
Kul om vi kan peppa varandra, kanske hamnar vi på samma tävling nån gång?

25 mars tävlar vi på Linköpings BK
14 april hemma, Norrköpings BHK
15 april Söderköpings BK

Urk, blir nervig bara jag tänker på det.

Vi behöver få till stagda i linförigheten. Lasse går riktigt fint på träning men när vi varit på tävling och går i exakt samma spår som 15 hundar gått tidigare så har jag tappat honom. Sen är det ju apporten, och lite småpill i övriga moment.
Jag satsar på tävling 20 Maj här på hemmaklubben (Lund) - så har jag några färre saker att oroa mig för.
 
Jag satsar på att debutera i Startklassen på hemmaklubben någon gång i vår, jag måste verkligen ut och träna mina ultra bra tävlingsnerver. :grin:

Tror sedan att jag börjar få pli på Fennas "myror i brallan rumpa" i fjärren, har aldrig varit med om en hund som har så mycket grejer för sig med bakbenen. :cautious:
 
Testat rutan med lock som target idag, en liten ruta då jag tränade i källaren hemma.Gick superbra! På lördag har jag bokat ridhuset, då bli det att träna rutan, konen och apportering. Min man få sköta träningen, den där gnälliga gravida kommer sitta i en stol och coacha :angel:
 
Jag planerar att starta Startklassen i vår med unghunden. Om inte annat en inofficiell 1 maj. Allt beror på om jag håller mig frisk nog. Har haft i stort sett träningsuppehåll sen november för att jag varit skadad och i princip sängliggandes men nu är vi igång så smått igen och känslan är riktigt bra!

Det är tävlingsmässig träning vi behöver mer av, nya platser med kommendering och markeringar på planen osv. Framförallt att köra hela programmet utan nåt godis och med störningar på marken.
 
Äsch, tävlingsdebuten för året blev inställd. :down: Skitväder som ställer till det planmässigt. Aja, då har jag ju än mer tid på mig att träna... :angel:
 
Skulle ha tränat idag, men efter att ha arbetat natt som var tungt och sedan snöstorm hela dagen gjorde faktiskt att jag fegade ur.
Någon måtta får det liksom vara.
 
Riktigt bra träning idag. Man vet att hunden tycker det är kul när hon lägger vikten bakåt i kopplet och inte vill gå ut ur hallen när vi är klara, och sen protesterar ytterligare när hon ska in i bilen. "Ska vi verkligen hem??" Angenämt 'problem' :laugh:

Fokuserade mycket på att kedja ihop moment idag. Det påminde mig om hur otroligt lång tid ett lydnadsprogram faktiskt tar :eek: Då körde vi ändå ett ganska kort fritt följ. Men vi kunde med lätthet kedja ihop fyra moment, sen blev det lite extra träning på metallapporten. Tillslut fattade hon att hon måste hoppa tillbaka också för att få belöning :p

Duktig liten pälspil :heart
 
Insåg häromdagen att stadgan blivit bättre men att vi har en del att jobba på i läggande under gång (vilket ju dock inte är i startklassen). Och fokus framförallt! Blev filmade i rallyn och den människan på plan var spännande enligt Sigge. Där märks lite ringrostighet.
Apporten avvaktar vi lite till med, stygnen börjar släppa i alla fall.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
54
· Visningar
2 643
Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
657
Senast: hastflicka
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
768
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp