Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet att en hund kan mätas om, men bara på ägarens begäran (dina konkurrenter kan alltså inte kräva att din hund mäts om, till exempel.) och jag TROR att det i så fall kräver tre domare som mäter hunden vid samma tillfälle.

Tror att @Kakis kan veta mer?

Ja det stämmer. Efter slutmätning vid 2 års ålder kan man åberopa ommätning EN gång. Då ska hunden mätas av 3 domare vid samma tillfälle. Hunden mäts ju förutom det efter 18 månaders ålder innan sin första start.

Nu med de nya reglerna mäts hunden in i den nya storleken som en slutmätning så om man vill ändra efter det krävs det ommätning med 3 domare.
 
Ja det stämmer. Efter slutmätning vid 2 års ålder kan man åberopa ommätning EN gång. Då ska hunden mätas av 3 domare vid samma tillfälle. Hunden mäts ju förutom det efter 18 månaders ålder innan sin första start.

Nu med de nya reglerna mäts hunden in i den nya storleken som en slutmätning så om man vill ändra efter det krävs det ommätning med 3 domare.

Älskar att du har koll på allt. :heart
 
Här är statistiken jag pratade om förut, förresten:

17190835_182933455534632_8430771874960731430_n.jpg


Det är ju väldigt tidigt på säsongen jag och hoppas att XS kniper lite fler procent under året :)
 
Ja det stämmer. Efter slutmätning vid 2 års ålder kan man åberopa ommätning EN gång. Då ska hunden mätas av 3 domare vid samma tillfälle. Hunden mäts ju förutom det efter 18 månaders ålder innan sin första start.

Nu med de nya reglerna mäts hunden in i den nya storleken som en slutmätning så om man vill ändra efter det krävs det ommätning med 3 domare.

Är det vanligt att det finns tre domare på plats då? Har bara varit på en tävling men då var det vara en domare som dömde alla klasser.
 
Är det vanligt att det finns tre domare på plats då? Har bara varit på en tävling men då var det vara en domare som dömde alla klasser.

Nix, inte det minsta vanligt om det inte är en stor tävling. Ibland kan det dock finnas en domare som dömmer och någon som tävlar och någon som är publik, men det är svårt att ha koll på :D
 
Är det vanligt att det finns tre domare på plats då? Har bara varit på en tävling men då var det vara en domare som dömde alla klasser.
En "normal" tävling som går på två banor har ju minst två domare, och oftast finns det någon som är domare bland de tävlande med. Men det är upp till den som vill ha mätningen att kolla så det finns 3 domare på plats.
 
Har typ gjort världens dummaste grej och anmält Fenna och mig till lite tävlingar, Fenna kan hoppa och springa i tunnlar så det känns ju stadigt. :D
Första starten går om 2 månader så lite tid har vi på oss. :angel:
 
På väg hem från Gåsahoppet, blev ingen final för maken och pumiprinsessan. De gjorde många bra saker, men helheten satt inte riktigt. Nu hejar vi på klubb-och pumikompisen! Bra tävlingar som flöt på med roliga banor!
 
På väg hem från Gåsahoppet, blev ingen final för maken och pumiprinsessan. De gjorde många bra saker, men helheten satt inte riktigt. Nu hejar vi på klubb-och pumikompisen! Bra tävlingar som flöt på med roliga banor!
Jag tackar för feedbacken om tävlingen :bow::bow: Kul att se dig som hastigast. Vi ses kanske i Halmstad :)
 
Vill typ gråta för så bra gick dagens agility träning. :rofl:
Fennas fixade alla RC försök idag och jag är så otroligt stolt över henne, hon har sådant sug på alla kontaktfältshinder. :love:
Nu måste vi bara traggla vidare med "vippen" och slalomet men hon gör framsteg vid varje träning i alla fall. :up:
 
Nu har jag hittat en blåbärstävling som blir Vips premiär. 11 juni 2 hoppklasser med bara tunnlar och hopphinder. Jag har påbörjat slalom och RC-träning med. Hon är sååå himla rolig att jobba med. Till en början var hon väldigt klistrig men nu när hon börjar få släpp och veta vart hon ska så kör hon med full fart framåt. Hon är dessutom väldigt lyhörd och bra på att korta ihop sig när hon vet vart hon ska. Så himla bra med att vi hittat en toppenbelöningsleksak tack vare bästa @Blueberry Jag vill redan nu reservera ett gäng tulpanbollar så jag har på lager om den skulle råka gå sönder :nailbiting: Men hjälp av dem är det även en del framåtsändande som står på schemat. Så himla skoj det är att träna en ny liten rackare :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 421
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp