Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min blir också så ibland. Det är oftast pga mat för hans del. Hjärnan behöver rätt bränsle :)
Jo Fennas virrighet har också lite med mat att göra, fullt frisk men äter inte tillräckligt då hon inte finner mat intressant i perioder, vilket påverkan energin och hjärnan såklart. :down:
 

Ska påbörja projektet att arbeta bort min flaxarm :D Imorgon ska vi starta en inoff blåbärsagility. Går det bra kanske vi anmäler till Tranås 2/6, mest för att träningsgänget ska dit och äh vad tusan. Det finns ju inga inoffer på ok avstånd så får väl ge oss ut på djupt vatten :angel:
 

Ska påbörja projektet att arbeta bort min flaxarm :D Imorgon ska vi starta en inoff blåbärsagility. Går det bra kanske vi anmäler till Tranås 2/6, mest för att träningsgänget ska dit och äh vad tusan. Det finns ju inga inoffer på ok avstånd så får väl ge oss ut på djupt vatten :angel:
Bara att ge järnet... Lycka till!

Lite OT i tråden - nu valpköar jag hos Bettys uppfödare :)
 
Då är alla tävlingar avbokade. Tinjas kropp är helt i obalans och behöver en längre tids rehab med stretching efter varje långpromenad, minst en gång om dagen.

Kommer få agilityabstinens!
 
Bara att ge järnet... Lycka till!

Lite OT i tråden - nu valpköar jag hos Bettys uppfödare :)

Som respons på det sistnämnda:
xRyEr.gif


Du vet vad jag håller tummarna på ;)
 
Jag är SÅ nöjd över Betty idag. Hade inte kunnat gå bättre.
I agilityklassen blev det disk då hon gick in i slalomet från fel håll. Detta gör hon på träning också och ska lägga krut på att få bort det nu. Banan i övrigt kändes som en dans och KF var inga problem.

I hoppklassen fick vi 10p avdrag och en andra placering. Hon var tvungen att nosa lite på nummerkuberna innan två tunnlar. I övrigt kändes det bra med Betty. Men jag gjorde en tabbe jag inte ska göra om. Hade en plan som jag trodde skulle passa oss bra så som vi hunnit träna. Ser andra springa och några tar en annan väg som jag tyckte såg bra ut så jag körde på den. Gick i enkla drag ut på att i min plan skulle jag skicka henne över ett hinder och kalla tillbaka henne på höger sida för att sen skicka på tunnel. Istället så gjorde jag ett framförbyte två hinder innan efter en tunnel och tänkte kalla tillbaka henne på vänster sida och sen in i tunneln. Hon svängde höger. Nu gick det bra men jag hade på känn att det skulle passa bättre :D

Blir anmäldan till Tranås och dubbla hopplopp. Det gav mersmak :nailbiting:

Hon gjorde en snygg grej inför första loppet :angel: la leksaken i mållådan, gick till starten och skulle precis starta. Då viker hon av och rusar till lådan :rofl: Så i andra starten bad jag en annan att lägga i leksaken och sen ska vi träna med leksakslåda på träning :D
 
Tävlade två hopplopp med Dahlia idag, det var så kul! Detta var andra respektive tredje gången vi startade.

Första rundan fick vi 5 fel för en vägran vid en tunnelingång samt 8 tidsfel. Jag saktade ner lite väl överdrivet i slalom just för att jag absolut inte ville att det skulle bli en miss där - vilket det inte blev men det gjorde såklart att vi blev onödigt långsamma. Missen i tunneln tror jag berodde på att jag dels förberedde henne lite dåligt men också att jag riktade min kropp ifrån öppningen (i sikte på nästa hinder) istället för emot.
Som den fina lydnadshund hon är läser och lyssnar hon min kropp in i minsta detalj så jag är inte förvånad. Detta är något vi måste jobba ännu mer på i agilityn, att få henne mer självständig och att jag ska bli mer tydlig och noggrann i mina hjälper.

Andra rundan var en krångligare bana men vi hade ännu mer flyt och jag kände verkligen hur hon drog på rejält. Där fick vi enbart 2,78 tidsfel men tyvärr 10 fel, återigen en miss i en tunnelingång samt en liten dum ingång i slalom som gjorde att jag stannade upp och hon med vilket räknades som vägran.

Men Gud så kul agility är! Inser ju att hamna i topp och få en pinne är långt bort, men det är så roligt och ett bra komplement mot allt annat så vi kör på. Det är ju svårt att slå de där snabba hundraserna också - en DS är helt enkelt inte lika snabb som en DP, JRT eller Sheltie.
Nöta, nöta, nöta slalom för att få det mer självständigt (samma där, hon tittar på mig hela tiden istället för att rikta blicken framåt) och fortsätta öva på byten och ingångar.
 
Jag har tävlingspaus i agiltyn för min sheltie som inte riktigt fixar tävlingsmiljön nu och har istället anmält mig till två hopplopp med min systers åttaåriga border collie. Ska bli väldigt spännande, ska iväg och träna imorgon med både henne och min egen :D
 
Mycket agility blev det i helgen! Var funktionär på Halmstads stora tävling med nästan 3000 starter! Och vår vita startade också, vann en ag-klass :) Första pinnen på nya SM-året!
 
Mycket agility blev det i helgen! Var funktionär på Halmstads stora tävling med nästan 3000 starter! Och vår vita startade också, vann en ag-klass :) Första pinnen på nya SM-året!
Visst var du inropare på bana 3?
Vi var sjukt nära sista agilitycertet men så sprang det in en före oss som knep det ;) Kom hem med en SM-pinne iaf, inte fy skam för tant som fyller 11 år på lördag :love:
 
Visst var du inropare på bana 3?
Vi var sjukt nära sista agilitycertet men så sprang det in en före oss som knep det ;) Kom hem med en SM-pinne iaf, inte fy skam för tant som fyller 11 år på lördag :love:
Ja, lite virrig inopare på lördagen, första gången...gick bättre på söndagen! Grattis till pinne, attans med certet!
 
Senast ändrad:
Svinpeppig träning ikväll. Blev lite av varje då jag märkt att vissa saker lämpar sig olika väl att träna beroende på energinivån :D
Började med slalom och det går himla fint. Framförallt ingångar och att jag ska kunna hålla iallafall en meters distans, klurigt tyckte Betty som gärna suger sig mot min sida men blev riktigt nöjd. Sen blev det lite gunga och den är lajbans, hon tar den själv men jag vågar inte riktigt ha distans till den ännu. Och slutligen jobbade vi med en serie med sänkta hinder (fokus låg på ordförståelse) där ibland 8an. Inte haft nått kommando för runda hinder + hopp eller hopp+runda hinder men insåg fort att hopp+runda funkade alla tiders med mina två fotkommandon :p och runda+hopp fick bli "om" och "mo". Gjorde ett superfint arbete. Sist testade jag två hinder och slalom i följd och det gick så bra.

Så nöjd över min pralin :love:
Agility är minst sagt självbelönande :D
 
Fortsätter spamma :D genombrott i träningen imorse. Hon tog 8 pinnars slalom självständigt. Jag knatade bara bredvid men sa inget :banana: Så imponerad över henne! Fortsätta befästa slalomet så kommer väl farten sen (farten har hon när jag ger henne mer stöd men när hon ska tänka själv går det lite saktare :))
 
Då är alla tävlingar avbokade. Tinjas kropp är helt i obalans och behöver en längre tids rehab med stretching efter varje långpromenad, minst en gång om dagen.

Kommer få agilityabstinens!
Du kan få träna min råtta om abstinensen blir för jobbig . :angel:
Hoppas Tinjas kropp snart är back on track igen!
 
På tisdag är det tänkt att Disa och jag ska vara med på vår första tävling. Men nu är hon skendräktig och hopplöst ofokuserad på träningen. Så himla typiskt att det infaller just nu!
Var och tränade på klubben i förmiddags och visserligen tog hon hinderna som hon skulle, men det var så segt, så segt. Och långhoppet promenerade hon rakt över - hon som brukar flyga över det med god marginal.
Tråkigt! Har sett fram emot ett kul lopp på tisdag, men nu får jag väl vara glad om vi lyckas komma runt banan...

Fler här som har samma problem när era tikar är skendräktiga? Struntar ni i att tävla under den perioden eller hur löser ni det?
 
Åååh, fan.
Jag är gravid i vecka 25, och jag blir så jävla flåsig. Är på riktig bekymrad för de här sista inplanerade tävlingarna. Kommer behöva pressa mig hårt för att kunna förflytta den här planeten i rimlig hastighet. Billy kan jag ibland köra utan att säga så mycket = kan springa lite snabbare pga får luft. Ivan behöver så mycket mer pepp och tar ofta ganska lång tid på sig att komma i mål = jag behöver typ syrgas efter hinder 14, trots att han är långsammare.

Dessutom har jag varit förkyld i snart två veckor. Ej optimal uppladdning, om vi säger så. Jag går visserligen minst 10 000 steg om dagen, men det spelar ganska liten roll när jag behöver vara snabb och explosiv på banan i 50 sekunder per start...:arghh:


Mvh 3 starter lördag, 4 starter söndag och 6 starter 10/6.
 
:devil:
Jag är gravid i vecka 25, och jag blir så jävla flåsig. Är på riktig bekymrad för de här sista inplanerade tävlingarna. Kommer behöva pressa mig hårt för att kunna förflytta den här planeten i rimlig hastighet. Billy kan jag ibland köra utan att säga så mycket = kan springa lite snabbare pga får luft. Ivan behöver så mycket mer pepp och tar ofta ganska lång tid på sig att komma i mål = jag behöver typ syrgas efter hinder 14, trots att han är långsammare.

Dessutom har jag varit förkyld i snart två veckor. Ej optimal uppladdning, om vi säger så. Jag går visserligen minst 10 000 steg om dagen, men det spelar ganska liten roll när jag behöver vara snabb och explosiv på banan i 50 sekunder per start...:arghh:


Mvh 3 starter lördag, 4 starter söndag och 6 starter 10/6.[/QUOTE]
Attans att du inte håller till lite mer söderut. Då hade det blivit åka av för dina små :devil:
 
:devil:
Jag är gravid i vecka 25, och jag blir så jävla flåsig. Är på riktig bekymrad för de här sista inplanerade tävlingarna. Kommer behöva pressa mig hårt för att kunna förflytta den här planeten i rimlig hastighet. Billy kan jag ibland köra utan att säga så mycket = kan springa lite snabbare pga får luft. Ivan behöver så mycket mer pepp och tar ofta ganska lång tid på sig att komma i mål = jag behöver typ syrgas efter hinder 14, trots att han är långsammare.

Dessutom har jag varit förkyld i snart två veckor. Ej optimal uppladdning, om vi säger så. Jag går visserligen minst 10 000 steg om dagen, men det spelar ganska liten roll när jag behöver vara snabb och explosiv på banan i 50 sekunder per start...:arghh:


Mvh 3 starter lördag, 4 starter söndag och 6 starter 10/6.
Attans att du inte håller till lite mer söderut. Då hade det blivit åka av för dina små :devil:[/QUOTE]

Startar i Ullared 10/6 :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 414
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp