Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var tufft för ag hundarna i Eslöv idag, och tufft för arrangörerna. Halva startfältet strök sig i sista klassen, hoppas de kommer i morgon! Trevligt att sitta funktionär jämte @Kakis I morgon blir det sol!
 
Det var tufft för ag hundarna i Eslöv idag, och tufft för arrangörerna. Halva startfältet strök sig i sista klassen, hoppas de kommer i morgon! Trevligt att sitta funktionär jämte @Kakis I morgon blir det sol!
Tack detsamma, jättekul att ses och tusen tack för hjälpen:love: Nu har vi packat upp allting, ska inte bära en sandsäck på flera månader... och jag har precis stängt sista fliken om tävlingen på datorn :D
 
Tack detsamma, jättekul att ses och tusen tack för hjälpen:love: Nu har vi packat upp allting, ska inte bära en sandsäck på flera månader... och jag har precis stängt sista fliken om tävlingen på datorn :D
Förstår känslan! Men det brukar inte ta så lång tid förrän man börjar planera igen :)
 
Jag måste bara få visa det här som kom upp på "den här dagen" på Facebook :heart
Det är Qarusell som tävlar officiellt för första gången för 3 år sedan. Vi kommer i mål tror jag men vi är diskade för att vi är ute dubbel maxtid...

Till det här :D
Qarusell tar sin första pinne i Skellefteå 1 augusti.
Man ska aldrig ge upp :p
 
Hos oss går det verkligen uselt med träningen just nu. Jag jobbar ju i Stockholm och bor i Piteå så av förklarliga skäl är jag borta en hel del. ;) Sen håller jag på att renovera huset vilket har gjort att vi inte hunnit träna agility på 3 veckor nu. Den här veckan hade jag tänkt intensivträna eftersom att årets sista tävling närmar sig, men då har skyarna öppnat sig och min bana är helt vattendränkt. Så jag vågar inte träna, eftersom att jag har en hund av den där typen som nästan slår ihjäl sig även om han har grepp under tassarna. Så det verkar som att årets sista tävling får bli en sån där dit man kommer med en knappt reglerbar hund som inte kört agility på en månad. Vi kommer göra kaos. :grin:

https://www.instagram.com/p/BYFqvXIgtIN/?taken-by=tagkapten
 
Jag och Bettan tävlade på hemmaklubben idag. I första start (ag) gjorde hon en liten avstickare och när hon anslut sig till mig igen så tog hon tunneln åt fel håll. Resten av banan gick jättebra och tog både slalom och KF. I båda hoppklasserna nollade vi oss :banana: Men vi är slöa så hamnade utanför pinne med 2,5 sek och 1 sekund. I första starten höll jag på att skicka henne på fel hinder men lyckades rädda upp det (förlorade tid) och i andra gled hon ut lite för mycket i en sväng + att jag var lite otydlig i ett tunnelskick så där förlorade vi tid. Men vi nollade och det är liksom vårat mål :) Nu ska vi inte tävla agility förrän till våren när jag inte bär runt på en människa till :p Ska tävla KM nästa helg men den är inoff. så gills knappt.

Kan visa om att det gick bra för en annan bukefalist idag på samma tävling som knep pinne och var enda felfri i den klassen :D
 
Ja Helix och jag var på samma tävling som @Monifa och lyckades bärga vår andra pinne någonsin. Även denna i agilityklass och som enda felfria ekipage så gjorde det inget att tiden inte var något vidare på grund av att jag är löjligt noga med kontaktfälten och en liten fulsnurr.

Tre lopp idag, två kändes riktigt bra det felfria och ett där han missade sista porten i slalom men resten satte vi. Sen slutade vi med ett katastroflopp på en ganska svår bara och både hund och förare var slut i huvudet. Men jag är mycket nöjd med dagen ändå :)

Husse fotade så det blev inga filmer. Ett foto på galningen:
0aF0kpsKOJvKenq_dctuM0H5pUzPyPT4bPEvftYhXPEwc2gZbOPyQKZQfj4XbU9wL9LKFlWvAQPrR-njbz74QuVvgBNh0-vmzK17rHjO8yoWHmJd9pJJjdTfanbSL4V_I_iBNK9rpDs9yMb29Ua7I-CIECgyrwCdvU1YnIMbXYexfYaX0ILJ0uiVuI-CnGIuRU_R1-KDg2cKhG9M4uE3ngcKkkrnW22x-MOx19rLkx2Nbfbzc_wVBRbr0jCPFQ__IXuHKsbO4tJsIHLXO-DdZR8i-Ryk0mZx_Rqj-pW4gHTv37lNYEBqkFbUqFkrL7qwu23m2daE3tV0oSiNSgZFUXtkhNfu4CYhlcbMj5fdhnhAfaslizQM7ua9CDpfs4-ujft0V324ClO76r-dYoyxIJcRXLhFqxaYTZKrJTKbOY1mDChQeHnlhdBcQ7sU2nP3eKa8VI_v77XqLkAsUXy1I6cq9obKonHpCG481qnpfPzwtyD4rknJp9yDOwUhSyOUvzb4eDW6gzAiFTa94oA8a1uDg-_JJJpCgQ6sS9lXFi5b8OJEdrAJ5B-fA1nI0AM9jTiM_QAW6-A9cFK1wJK3jJmva5ia9A6x7R4l6e6lbw=w1643-h887-no
 
Vi var på en riktigt bra kurs igår med en supertrevlig och duktig tränare. Fick träna på en hel del knepigheter och mycket på tempo, tempo, tempo. Jag har annars slarvat lite med träningen på sistone - har haft fullt upp med nya valpen - men nu blev både Disa och jag supertaggade igen :)
 
Har betalat anmälningsavgiften nu för att delta med Nike på KM! :nailbiting:
Jag är mest orolig för hur jag ska hinna med och att jag kommer gå fel väg *minne som en guldfisk*, husse ska ta en av rundorna och det lutar åt att han tar hoppklassen då jag tror den går snabbare och han är bättre på att springa. Imorgon så är det näst sista gången på kursen!


Lilla Nike:
21317660_10212799267210735_7850901238962253957_n.jpg
 
Träningstävling i Simris ikväll. Disa var otroligt följsam - härligt att se att kursen i helgen verkligen gav en bra utdelning.
Fast matte klantade till sig och sprang in i ett hinderstöd :p
 
Jag och Ultima har tävlat agility i Piteå i helgen.
Vi började lördagen med två disklopp, i hopploppet blev det helt knas med tunnlarna och jag borde väl ha visat bättre men ibland blir det bara fel.. Sen gjorde hon tävlingsdebut i agilityklassen med en diskning, jag har redan förträngt vad som blev fel :p.
Söndagen började med en tredjeplats och pinne i agilityloppet :bump:. Hennes andra agilitylopp i karriären :p, det känns fortfarande helt overkligt och jag kan inte riktigt fatta det. Å så 5fel och 9:a i hopploppet
Hon har bara tävlat sen juni i år ju :D
21768028_10155162025354200_6213155900038605986_n.jpg

Hopploppet som var det enda loppet som blev filmat :)
 
Vips har lossnat rejält och tappat nästan all sin klistrighet :love:
På söndag ska vi tävla tunnelrace och blåbärsklass, är redan nervös :nailbiting:

Så här såg hon ut idag
 
Vad händer egentligen om man glömmer att lämna in tävlingsboken om man tar en pinne?
Vi som är TL har fått information om att vi ska fortsätta fylla i tävlingsboken. Men egentligen händer ingenting. Du har ju dina pinnar registrerade i SAgiK tävling. Vill du ha boken ifylld, skriv ut resultatlistan från din klass och be TL på tävlingen du tog pinne på fylla i vid annat tillfälle.
 
Vi hade vår egen lilla inoff-tävling på hemmaklubben igår. Disa lyckades diska sig i båda klasserna vi ställde upp i, men det var i alla fall bra ös i henne :D
Det var roligt med en hemmatävling, men det blev en lång dag för Disa (och för lilla valpen som också var med) eftersom jag var funktionär hela dan. Så idag är vi lite trötta alla tre :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 418
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp