Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi diskade oss också båda loppen och hon var generellt ganska disträ, hon brukar vara väldigt fokuseras så fort det är "jobb" men nu skulle hon minsann undersöka sandsäckarna som tyngde ner balanshindret. Knashund. Men mycket gjorde hon bra och mycket var mina misstag. Vi fick i alla fall 2 fina rosa diskborstar och 2 tuggpinnar. :D
 
Jag tog tummen ur och har anmält mig till tävlingar i närheten så det inte gör något att det går skit. Sedan anmälde jag mig till agilitykurser som kanske hjälper lite på traven med att våga tävla. :angel:
 
Lomma idag - två ag-klasser och en hoppklass. Ingen nolla för oss, men Disa blev i alla fall 5:a och 6:a i ag-klasserna och nr 15 i hopp. Felen som kom var förarfel och tidsfel - Disa springer på bra, men jag själv behöver bli mycket snabbare!
Men jag är jättenöjd med dagen - från att ha haft en hund som var en fena på att kuta från banan i tid och otid, så har jag nu en hund som placerar sig i två klasser av tre :love:.
 
Lilla Disa in action!
FB_IMG_1524949649667.jpg
 
Varit på inoff i Haninge, väldigt trevlig tävling inomhus och bra stämning. Det var ovanligt få startande i S, brukar vara uppemot 30 och nu var det under 10 i alla klasser. Tror det nästan var fler i XS :confused:.
Vi var anmälda i två hoppklasser och en slalomklass och vann faktiskt ena hoppklassen, kom tvåa i andra hoppklassen och vann slalomklassen! Nessie hade superfokus och drog mot hindrena så jag kunde t.o.m. skicka henne en del, jag hade svårt att komma ihåg banorna och sista banan ställde jag mig och var tvungen att tänka vart vi skulle två hinder ifrån mål :o. Husse och Nike kom 1,2 och 3:a i de olika klasserna, har för mig att det var slalomklassen de vann. Första hoppklassen tvärnitade Nike efter en tunnel och stod och sniffade så de förlorade värdefull tid där innan husse fick med henne igen och de kom tvåa. Även i slalomklassen vart hon sniffig på precis samma ställe men det gick fortare att få tillbaka henne, förutom den superintressanta fläcken så skötte hon sig utmärkt.

Vi vann någon påse hundmat och annat roligt :D:
31413466_10214753241618874_3333127852930640736_n.jpg
 
Small - hon är bara 29 cm hög, lilla Disa 😊.

Var det möjligtvis du som stod på prispallen med två pumisar i lördagens mediumklass?
Japp :) Min väninna som höll den vita fick pris också, så då fick jag båda :) Och hon ville absolut upp på pallen ;) Var nog största leendet den helgen!
 
Någon som tävlar i helgen? Idag ör det husse som kör i Eslöv, i morgon är det min tur i Ljungby. Tränade igår, gick väl så där...har någon ett bra knep hur man tränar upp hastigheten? Springer på tok för långsamt :/
 
Någon som tävlar i helgen? Idag ör det husse som kör i Eslöv, i morgon är det min tur i Ljungby. Tränade igår, gick väl så där...har någon ett bra knep hur man tränar upp hastigheten? Springer på tok för långsamt :/
Nej, inte i nu helgen, men Söderåsens BK på torsdag 😊.
 
Jag var och tävlade agilityklass 1 idag med Helix. Vi har haft lite svårt att hitta varandra på tävling men i första klassen idag gick det riktigt bra. En extra sväng som som tur var inte blev en vägran annars kändes det riktigt bra. Det resulterade i vår tredje pinne i agilityklass 1. Vi har hittills inga pinnar i hoppklass så nu får vi hoppas att de kan komma rätt så snart. Vi har det lite jobbigt på en del klass 1 banor då det är väldigt mycket "rakt" fram. Jag tror klass 2 kan fungera bättre om det är lite mer svängar.

Andra starten resulterade i tre vägringar. Sen sista hade jag princip räknat med. De två första antar jag var för att jag hade lite för bråttom. Jag måste tänka på att vänta i de lägena men i längden måste jag även få Helix att ta de hinder han är "låst" på oavsett vad jag gör i de lägena. Någon som har några bra tips för att träna det? Hindersug är det väl i grunden.

Första klassen idag:

Andra klassen:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 206
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp