Vi som tränar/tävlar bruks

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade ett missat samtal nu när jag vaknade på morgonen, någon hade ringt 21.30 och jag sov i godan ro (går upp kl 03). Upptäckte att det var från tävlingssekreteraren på den tävling där jag är 1a reserv. Vet att en av de som ska vara med har blivit uppflyttad. Missar jag den platsen nu för att jag inte svarade? Går den över till 2a reserven nu? Kan ju inte ringa nu på morgonen och kolla :-)
 
Hade ett missat samtal nu när jag vaknade på morgonen, någon hade ringt 21.30 och jag sov i godan ro (går upp kl 03). Upptäckte att det var från tävlingssekreteraren på den tävling där jag är 1a reserv. Vet att en av de som ska vara med har blivit uppflyttad. Missar jag den platsen nu för att jag inte svarade? Går den över till 2a reserven nu? Kan ju inte ringa nu på morgonen och kolla :-)

Du kan väl försöka höra av dig nu vid 8-snåret? Ganska sen tid att höra av sig till reserver på, så platsen kan nog finnas kvar.
 
Du kan väl försöka höra av dig nu vid 8-snåret? Ganska sen tid att höra av sig till reserver på, så platsen kan nog finnas kvar.
Jag skickade ett sms vid 7.30 och provade att ringa bid 8. Inget svar än, men det gick till klubbens mobil, så den kanske inte kollas hela tiden.
 
Jag skickade ett sms vid 7.30 och provade att ringa bid 8. Inget svar än, men det gick till klubbens mobil, så den kanske inte kollas hela tiden.

Kollat startlistan på SBK tävling? Om du inte hittar dig själv på startlistan är du nog inte den jag tror, på den tävling jag tror :)
 
Kollat startlistan på SBK tävling? Om du inte hittar dig själv på startlistan är du nog inte den jag tror, på den tävling jag tror :)
Kollat startlistan på SBK tävling? Om du inte hittar dig själv på startlistan är du nog inte den jag tror, på den tävling jag tror :)
Jo jag finns bland "visa ekipage" och jag har fått en plats på tävlingen :-)
 
Hur gick det för dig @movi ?
Vi fick vara med oss fyra pinnar i skogen innan "en hund som kan få vara anonym" växlade till ett mera intressant älgspår som han följde uthålligt utan att berätta för mig att han bytt. Det blev inte tid att reda upp det hela så vi bröt. Tack och lov för GPS så man hittar tillbaka till bilen.
Sen släppte jag tiken på spåret ( efter att förstås ha frågat funktionären) och hon fick ett jättebra spårarbete med att reda ut vårt virrvarr med återgång som hon klarade jättefint. Så jag var rätt nöjd ändå när jag åkte hem.
Hoppas det gick bra för dig!! Kul att ses IRL.
 
Hur gick det för dig @movi ?
Vi fick vara med oss fyra pinnar i skogen innan "en hund som kan få vara anonym" växlade till ett mera intressant älgspår som han följde uthålligt utan att berätta för mig att han bytt. Det blev inte tid att reda upp det hela så vi bröt. Tack och lov för GPS så man hittar tillbaka till bilen.
Sen släppte jag tiken på spåret ( efter att förstås ha frågat funktionären) och hon fick ett jättebra spårarbete med att reda ut vårt virrvarr med återgång som hon klarade jättefint. Så jag var rätt nöjd ändå när jag åkte hem.
Hoppas det gick bra för dig!! Kul att ses IRL.
Vad tråkigt det blev för er!
Vi sumpade spåret, 4 pinnar och slut, så jag stannade kvar och körde lydnaden, för tränings skull, snittade 8,5-10 i lydnaden, nollade tyvärr krypet. Så ett godkänt resultat.
Kul att ses :bump::banana:
 
Min valp tycker allt vi provat på inom bruks är skitkul så jag känner mig jättepepp på att tävla bruks med honom nästa år!

Tänkte bara fråga, är det ändrade regler på lydnaden i appellen? Tittar man på gamla videos så ser det ut som om hoppet är annorlunda och att apporteringen är bortplockad nu?
 
Min valp tycker allt vi provat på inom bruks är skitkul så jag känner mig jättepepp på att tävla bruks med honom nästa år!

Tänkte bara fråga, är det ändrade regler på lydnaden i appellen? Tittar man på gamla videos så ser det ut som om hoppet är annorlunda och att apporteringen är bortplockad nu?

Det stämmer bra det du skriver.
Framförgåendet är bara en sträcka, apporteringen är borttagen och hoppet är bara återhopp (som i gamla Lkl1).
Och platsliggningen är förenklad, 7m mellan hundarna och 15m till förarna.
 
När det gäller att tävla så ska dom ju vara ett år, kan man tävla samma dag som dom fyller ett? Såg att det fanns en tävling som var nära och bra på hans födelsedag. Tänkte att man kan anmäla sig så att man verkligen har ett mål att jobba mot. :laugh:
 
Fråga om krypet. Hunden har fått in några hopp-i-skutt-steg, egentligen inget större bekymmer, men snyggast är ju ett jämnt kryp. Är det nåt att plocka med eller låta det vara så? Risken kanske finns att gör man inget, så kanske antal skutt ökar?
 
Fråga om krypet. Hunden har fått in några hopp-i-skutt-steg, egentligen inget större bekymmer, men snyggast är ju ett jämnt kryp. Är det nåt att plocka med eller låta det vara så? Risken kanske finns att gör man inget, så kanske antal skutt ökar?
Det beror väl lite på hur mycket det satsas mot tävling? Det stör ju ”helhetsintrycket” på själva krypet.

Obs, jag har aldrig ens haft en egen hund, jag har bara hängt här för länge så jag tar mig friheten att skriva ändå.
 
Fråga om krypet. Hunden har fått in några hopp-i-skutt-steg, egentligen inget större bekymmer, men snyggast är ju ett jämnt kryp. Är det nåt att plocka med eller låta det vara så? Risken kanske finns att gör man inget, så kanske antal skutt ökar?

Jag har lite samma problem men min hund och det kan bli ganska mycket avdrag på tävling beroende på hur det ser ut från sidan. Din hund har dock ett lite jämnare tempo än min trots skutten. Jag skulle dock träna bort dem så det inte blir "värre". Kanske prova ett lite långsammare tempo så hunden hinner ta ordentliga steg. Som hon går nu så hamnar hon ibland lite långt bak med baktassarna och blir då en aning hög.

Min hund har främst problem i starterna där han får lite bråttom så jag håller emot lite med en hand med godis i huvudhöjd just då så han kommer igång med "trampandet" under sig.

Hittade en gammal film när Helix tränar kryp. Där kan du ser vad jag menar med att trampa "under sig". Syns även ett skutt en bit in i filmen. Här har jag dock inte lärt mig "bromsa" i starterna än. Skuttandet blev helt klart värre av att jag inte började jobba bort det redan här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp