Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det tror jag blir svårt, och risken är snarare att man blir uppsagd som kund istället och då har jag bara att förlora. :( Jag har tagit kontakt med en lokalpolitiker för att kolla om det går att sätta lite press från det hållet, kommunen har haft samtal tidigare med Telia i och med att det har tagit tid att laga och det har varit dåligt underhåll på telefonledningarna. Det är inte säkert att de heller kan göra så mycket men det är värt ett försök.
Oftast är det enklaste sättet helt enkelt att ställa till liv.

Om du eller någon annan orkar - se till att politiker, media och sociala media pratar om det. Ju mer liv desto bättre. Allt som försigår i tysthet kan man strunta i.....

Hör av er till länstidningen, TV, radio m.fl men se till att ha pratat med politiker och beslutsfattare först så att alla vet om problemet innan det kommer i media.

Lycka till :heart
 
Sitter och irriterar mig på postmord... jag har skickat rekommenderat och enligt länken jag kan följa så är sändningen misslyckad. Vad innebär det?

Ringde och blev sittande i telefonkö i 30 min innan jag vart tvungen att lägga på. WTF liksom

Såå trött. Ordspråket som ett brev på posten har en helt ny innebörd.

Ska till frissan imorgon.... Står i valet och kvalet om jag ska kapa allt eller bara toppa.. beslut....
 
Har det varit en smidig morgon?
Nej verkligen inte. Känns som allt krånglar. Först ramlar grejer ut från kylskåpet och tyngsta burken på stortån såklart.
Sen får jag börja skotta mig in till höladan då porten inte går att få upp. På något vänster har det frusit underifrån så fick ändå gå andra vägen med höpåsar och vagnen fick jag inte med mig så släpa på allt och vatten. Har lagt salt där så ska fortsätta att hacka sen.
Nu startar inte bilen. Hoppas den hinner ladda då jag måste iväg på dagen.
Känner mig bara så less på detta vinterhelvete som aldrig vill ge sig. Ja en kund ringde mig och tror ni inte att min iPhone dog lagom in i samtalet. Lilla fånen gillar inte att frysa :grin:
Hann inte motionera nån häst som jag brukar så måste ta alla ikväll, så blir sent idag, då jag ska på ärenden på dagen bla vaccinera katt och sedan lämna en leverans.

Nu ska jag äta frukost och kaffe. Mycket kaffe.
 
Oftast är det enklaste sättet helt enkelt att ställa till liv.

Om du eller någon annan orkar - se till att politiker, media och sociala media pratar om det. Ju mer liv desto bättre. Allt som försigår i tysthet kan man strunta i.....

Hör av er till länstidningen, TV, radio m.fl men se till att ha pratat med politiker och beslutsfattare först så att alla vet om problemet innan det kommer i media.

Lycka till :heart
gud så bskäftigt det där lät. Förlåt :o
 
:eek:
Jag messar och mailar på lika tider på dygnet just fö att det ger mottagaren frihet att svara när den kan.
Vill jag ha svar direkt ringer jag.

Slå av ljudet!
Ibland kommer jag in sent så hinner inte slå av ljudet eller glömmer bort att slå av det på en gång jag kommer in. Tänker även om det är något akut att det är bra att finnas till hands. Men är trött på att vara anträffbar dygnet runt. Jag måste få ta det lugnt ibland och iaf försöka koppla bort jobb på kvällarna och natten.
 
Oftast är det enklaste sättet helt enkelt att ställa till liv.

Om du eller någon annan orkar - se till att politiker, media och sociala media pratar om det. Ju mer liv desto bättre. Allt som försigår i tysthet kan man strunta i.....

Hör av er till länstidningen, TV, radio m.fl men se till att ha pratat med politiker och beslutsfattare först så att alla vet om problemet innan det kommer i media.

Lycka till :heart
Ja det är lite därför jag vände mig till lokalpolitikern, jag vet att hon bryr sig mycket om landsbygden och hon vet även hur viktigt det är med pressen. Jag gav telia tre månader, det tyckte jag var en rätt rimlig tidsperiod med tanke på att jag anar att det krävs rätt mycket arbete för att laga eländet. Det som skrämmer mig lite är att teknikern som var här och försökte laga det en vända konstatera att risken är stor att telia helt enkelt klipper linjen istället för att försöka laga i och med att det är så eftersatt. :nailbiting: Vi har visserligen skrivit på för fiber men det kan ju dröja ett eller två år innan det är klart. :down: Men kommunen/politikerna har gått ut och lovat att alla i hela kommunen ska få tillgång till fiber så de kan kanske lägga lite press på att börja gräva här tidigare istället om nu telia klipper istället för att laga.
 
Ibland kommer jag in sent så hinner inte slå av ljudet eller glömmer bort att slå av det på en gång jag kommer in. Tänker även om det är något akut att det är bra att finnas till hands. Men är trött på att vara anträffbar dygnet runt. Jag måste få ta det lugnt ibland och iaf försöka koppla bort jobb på kvällarna och natten.
Det finns (iaf till android) en app som heter shush som slår på och av ljudet åt dig efter de tider du ställer in.
 
Ibland kommer jag in sent så hinner inte slå av ljudet eller glömmer bort att slå av det på en gång jag kommer in. Tänker även om det är något akut att det är bra att finnas till hands. Men är trött på att vara anträffbar dygnet runt. Jag måste få ta det lugnt ibland och iaf försöka koppla bort jobb på kvällarna och natten.
Mmmmm
Man skapar behov. Innan mobiltelefonen så fick man inte svar hemma hos folk om natten. Eller när de var utomhus :)

Numera har vi bestämt oss för att alla ska vara nåbara dygnet runt. Och många tittar på sin mobil flera gånger i kvarten. Det är bara ett beslut vi tagit. Ingen naturlag.

Jag har aktivt valt att ha min mobil på nedervåningen om natten så jag inte hör signaler.

Det är så pass inrotat i min skalle att jag stressas av att sova på hotell och ha telefonen bredvid mig för väckning......
 
Ja det är lite därför jag vände mig till lokalpolitikern, jag vet att hon bryr sig mycket om landsbygden och hon vet även hur viktigt det är med pressen. Jag gav telia tre månader, det tyckte jag var en rätt rimlig tidsperiod med tanke på att jag anar att det krävs rätt mycket arbete för att laga eländet. Det som skrämmer mig lite är att teknikern som var här och försökte laga det en vända konstatera att risken är stor att telia helt enkelt klipper linjen istället för att försöka laga i och med att det är så eftersatt. :nailbiting: Vi har visserligen skrivit på för fiber men det kan ju dröja ett eller två år innan det är klart. :down: Men kommunen/politikerna har gått ut och lovat att alla i hela kommunen ska få tillgång till fiber så de kan kanske lägga lite press på att börja gräva här tidigare istället om nu telia klipper istället för att laga.
Carola?
 
Äter frukost och funderar på att ringa tandläkaren :meh: är inte listad någonstans folktandvården ville inte ha mig (väntelistan var tydligen superlång :cautious:) så ska prova en privat tandläkare. Rädd att det blir snordyrt bara, har dålig tandkvalitet :down:
 
Mmmmm
Man skapar behov. Innan mobiltelefonen så fick man inte svar hemma hos folk om natten. Eller när de var utomhus :)

Numera har vi bestämt oss för att alla ska vara nåbara dygnet runt. Och många tittar på sin mobil flera gånger i kvarten. Det är bara ett beslut vi tagit. Ingen naturlag.

Jag har aktivt valt att ha min mobil på nedervåningen om natten så jag inte hör signaler.

Det är så pass inrotat i min skalle att jag stressas av att sova på hotell och ha telefonen bredvid mig för väckning......
Fast mobilen är ju så mycket mer än en telefon? Det jag använder mina klart mest till är böcker. Både A och jag lyssnar på böcker när vi somnar. Har inget ljud på för annat än inkommande samtal, för det vill jag väckas av mitt i natten också.
 
Det är normalt ingen prisskillnad mellan privat och folktandvård. De har samma avtal. Som när du går till landstinget eller privat vårdcentral. Samma kostnad.

Jag har inte gått hos folktandvården sedan jag var liten. :)
Phu, skönt att höra. Då vågar jag kanske ringa ändå :cool:
Gick här uppe på folktandvården när jag var liten, tills det inte blev gratis längre, då blev det ett långt uppehåll på många år innan jag tog tag i det :o å då fick jag komma till folktandvården I krst direkt typ, då var det inte tal om några köer och så kommer man tillbaka hit och blir typ idiotförklarad för jag inte fattar att det är kö på typ år :meh:
 
Jag funderar på i vilken ordning jag ska göra saker idag. Tror att jag ska bädda om och sätta igång tvättmaskinen nu samt plocka ur diskmaskinen.
 
Fick beslut om min graviditetspenning häromdagen och det känns inombords hur mycket jag slappnar av. Inte för att jag inte gillar mitt jobb, men att slippa åkandet (10 mil enkel resa), konstiga arbetsställningar, riskerna mm. Kommer bli så skönt ta allt i kroppens takt.

Nu ska labben och jag ut en sväng i solen :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 316
Senast: MiaMia
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
Fritid På fredag kommer jag att ha ett gäng timmar att slå ihjäl i Tallin mellan hotellutcheckning och färja. Jag har en extremt snål budget...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
945
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp