Vikt och storlek på RR

TantAgda

Trådstartare
Har märkt att här finns en del RR folk så tror och hoppas att jag kan få svar på min lilla undran här.

Har en RR tik på 5 mån som jag själv tycker är fin i kroppen, välmusklad och slank.
Har fått höra från ett par olika håll att hon är "ganska liten" och "nog inte kommer bli så stor".
Hon väger nu 18kg och är typ 40cm hög (extremt slarvig mätt:p) Vad tror ni?
Kommer hon upp i sina 61cm som är önskvärt? Gör inte mej något om hon inte gör det men vore självklart kul för uppfödaren ;)
 
Sv: Vikt och storlek på RR

Vilken behändig storlek! :) Min 5 månaders RR-tik är ca 55 cm hög och väger 25 kg redan. Hon var minst i kullen när vi hämtade henne, nu påminner hon mer om en kalv! :P
 
Sv: Vikt och storlek på RR

Oj då, då verkar hon va ganska liten då.. eller? Är din flicka kanske väldigt stor/tidig i "utveckligen"?

Var har du köpt henne?
 
Sv: Vikt och storlek på RR

Jag minns faktiskt inte alls hur stora mina varit vid den åldern :o
Däremot kan jag säga att det egentligen inte alls spelar någon roll hur stor hon är nu eftersom valpar växer i olika etapper - din kan mkt väl dra iväg snart för att sen inte växa på ett tag för att sen dra iväg igen.

En riktlinje kan vara att de efter sitt första löp inte växer särskilt mkt mer på höjden utan då brukar de mest vara massa som kommer till.
Mina har löpt när de varit runt 10-13 månader gamla och det är väl det normala så din tjej har ju ett tag kvar att växa :)
 
Sv: Vikt och storlek på RR

Min tös är ovanligt stor och väldigt kraftig för sin ålder. Ändå har hon knappt ingen mage och revbenen syns på henne. Och hennes syster väger ca 22-23 kg. De är från Oppigården.
Zoya, verkar vara RR-experten här så hon lär ha rätt i att storleken nu inte spelar så stor roll.
Var är din tik från?
 
Sv: Vikt och storlek på RR

Då växer hon nog ifatt sig själv så småningom :) Är inte så värst orolig men det vore juh kul för uppfödaren om hon håller sig inom gränserna.

Hon är från Billingegårdens kennel.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 949
Senast: Hedinn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Habina
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 183
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 057
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp