Viktboots och equiband

Alltså nu vet jag inte om det beror på att jag de facto har tömkört mer än jag brukar eller rumpbandet. Men idag var tredje passet på två veckor och hon gjorde sitt bästa pass nånsin på töm! Så himla avspänd, genomsläpplig och skummade mer i munnen än hon nånsin gjort :love:! Provade dock på min andra i veckan, den som behöver det mest-och det var verkligen noll och nada i skillnad på henne.
 
Jag skulle vilja ha input från någon som jag vet red vettigt som använder sig av bandet. Jag vet bara folk som inte kan rida särskilt bra som använt sig av det och fått bra resultat. Jag tycker det är jättesvårt att avgöra annars, tycker det ser rent bedrövligt ut det arbetet från marken som visas på ÅF sida där hon "balanserar" hästen eller vad det kallas.

Jag har varit hos henne på ryttarträning alltså coreträning och hon är en vettig person men tror tyvärr inte ridkunskaperna räcker till för att jag ska köpa konceptet.
 
Har ett billigt sånt där band från hööks, betalade 169, använder ibland och tycker att det funkar på min lättstressade häst med mycket gas.
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 275
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 559
Senast: Blyger
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 576
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp