Vikten av att ta kvitto när man handlar

Nu var ju faktiskt det första som kastades räksallad (något som fö hade gjort min käre borrare upprörd, räksalladsmissbruk!) :rofl:

För att vara mer seriös, ja jag tar kvitto. Just för att stödja de som följer lagen.

Jag ska börja bli noggrann med att ta kvitto i mindre butiker, tror att jag törs fortsätta neka kvitto när jag handlar mat och ser kvittot matas fram.
 
Tar alltid kvitto på mindre ställen. Typ ICA kan jag strunta i det men jag självscannar så då får jag det ju ändå.
 
Åt lunch en gång på ett välbesökt lunchställe i Stockholm. Mitt sällskap ville ha ett kvitto och när vi tittade på det gick det att se att det var dagens tionde kvitto och vi kom sent....
 
Är det ingen annan som sparar kvittot för att kunna returnera varan vid behov?
Jobbar i butik och får ofta kunder med reklamationer som har kvittot kvar, trots att det är ett 3 år gammalt plagg.
men får lika ofta folk som försöker lämna tilbaka saker på öppet köp utan kvitto eller ens datum för inköpet :banghead:
 
Är det ingen annan som sparar kvittot för att kunna returnera varan vid behov?
Jobbar i butik och får ofta kunder med reklamationer som har kvittot kvar, trots att det är ett 3 år gammalt plagg.
men får lika ofta folk som försöker lämna tilbaka saker på öppet köp utan kvitto eller ens datum för inköpet :banghead:

Jo, jag sparar alla kvitton där sånt kan vara aktuellt. Men om jag köper några bananer känns det inte så nödvändigt.
 
Jo, jag sparar alla kvitton där sånt kan vara aktuellt. Men om jag köper några bananer känns det inte så nödvändigt.
kanske, men folk som handlar i mataffär och inte tar kvittot går ju miste om chansen att t ex returnera dåligt kött/mjölk osv som inte upptäckts förrens man är hemma.

sparar själv kvitton som överstiger 200kr. Inte restaurang kvitton men de tar jag ändå emot för att kontrol räkna.
Skor, byxor osv som man vill ha någorlunda hållbarhet på sparar jag alltid.
 
Har ni sett denna? Jag hör till dem som inte vill ha kvitto men jag kanske ska ta mig en funderare på om jag törs fortsätta med det...


Jag är lite mittemellan (ibland läser jag till och med kvittot och upptäcker att jag betalat för mycket suck, ändå har jag inte lärt mig) får skärpa mig. (Jag har helt ärligt fått två kg potatis inslaget som räkor en gång för länge sedan. Nyligen fick jag en vara inslagen tre gånger istället för två.)

Men räcker det inte med att de erbjuder kvitto för att det skulle vara inslaget i kassan?
 
Är det ingen annan som sparar kvittot för att kunna returnera varan vid behov?
Jobbar i butik och får ofta kunder med reklamationer som har kvittot kvar, trots att det är ett 3 år gammalt plagg.
men får lika ofta folk som försöker lämna tilbaka saker på öppet köp utan kvitto eller ens datum för inköpet :banghead:
Dyra kläder och prylar sparar jag alltid kvittot på.
 
Jag tar oftast kvitto. En gång när jag köpt en färdigrätt på COOP så var plasten trasig på den, fick visa kvittot när jag lämnade tillbaks den.

Men, jag har läst att det går att fiffla med kassan även om de skriver ut kvitto, något om att det går att skriva ut ett kvitto till kunden medan rullen (?) i apparaten inte registrerar något kvitto. Fast jag kan ha missuppfattat det.

En gång när jag handlade på en kiosk var det en kille där och ville sälja tre kartonger godis till innehavaren...vet inte om han köpte, kändes sådär att handla där efter det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 665
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: Angel
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 195
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Frukost... Härja med katt som har vassa klor... jag törs inte klippa själv, då hon är hal som en ål. Och för närvarande är halva Örebro...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp