Vila i frid älskade vän.

salladfinger

Trådstartare
Min älskade lille Hamlet har nu skuttat vidare till trappalandas evigt gröna ängar.

259799_1889764042112_1181806668_1778417_2091766_n.jpg

HAMLET
2000-2011

Stå inte och gråt vid min grav.
Jag sover inte där, jag gav mig av.
Jag är tusen vindar över sjön.
Jag är silverglittret i snön.
Jag är solsken över mogen säd.
Jag är stilla regn i höstens träd.
När du vaknar i morgonens vila
är jag tysta fåglar som ila
i cirklande flykt över vatten.
Jag är milda stjärnor om natten.
Stå inte och sörj vid min grav.
Jag är inte död, jag gav mig av.
 
Sv: Vila i frid älskade vän.

Tackar
hemlig: nej 11 är inte dåligt alls, och trots dålig syn så var han pigg och nyfiken ända fram till slutet.
 
Sv: Vila i frid älskade vän.

Jättesöt liten kanin. Förstår om det känns tomt och konstigt, du hade ju honom ett bra tag. Beklagar. :(
 
Sv: Vila i frid älskade vän.

tackar,
jag hade på något sätt förlikat mig med att han var gammal och snart skulle dö, han har ju haft sina svackor senaste året, men det konstiga var att han aldrig mått så bra och varit så glad som han var sista månaden i livet.. Så det kom lite som en överraskning..

Men han dog naturligt, och jag glädjs åt att han aldrig behövde lida. Hästen "sörjer" dock mer, hon förstår inte att hon är hemma när inte Hamlet finns där..
 
Sv: Vila i frid älskade vän.

Fast på nåt sätt kanske det ändå var skönt att han fick sluta med flaggan i topp, så att säga? Aldrig roligt att se ett djur tyna bort, även om man själv kanske då mer inställer sig mentalt på att det snart är så dags. Fast då är man ju ledsen i förtid och inte gläds åt den tid man har kvar, och så börjar man överväga om det inte är dags att kanske åka till vetten trots allt. Knepigt, det där.

Hade han och hästen bott ihop länge?
 
Sv: Vila i frid älskade vän.

Jo precis, hade redan bestämt mig för att den dagen han blev sjuk så skulle han få somna in istället för att lida, jag är lättad över att jag aldrig behövde ta det beslutet åt honom så att säga.

Jo han hade sin bur inne i boxen, så de bodde tillsammans ett år. När jag flyttade hästen till ett nytt stall (ca ett halvår sedan) så var stallet tomt när vi kom, hästen var orolig, vandrade runt i boxen och ropade. När jag sedan hämtade Hamlet ur bilen och tog in honom i boxen så hon fick lukta på honom så blev hon helt lugn:love:

Första månaden de bodde tillsammans hände det att buren (gallret) låg upp och ned och hamlet sprang fritt i boxen, allt eftersom tiden gick så lärde hästen sig att öppna den lilla luckan fram, så han kunde komma och gå som han ville (utan min tillåtelse:cool:), sista halvåret var lilla luckan alltid öppen, hur ofta jag än stängde den:grin:

Så nog tyckte de om varandra allt:)
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
5 971
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp