Vila sig trasig

Rie

Trådstartare
Saker som används ytterst lite ska bara inte gå sönder hur gamla de är än . Tycker jag.
Nu har jag två gamla saker som jag har fått kasta för att de gått sönder.
Först ett rejält elverkelverk, och nu då min Huskvarna symaskin. :(
Dessa använder man ju inte direkt varje dag och det känns motigt att köpa nya.
Eller lätt begagnade.
Det känns ju som om jag så småningom hamnar i samma läge igen.
 
Saker som används ytterst lite ska bara inte gå sönder hur gamla de är än . Tycker jag.
Nu har jag två gamla saker som jag har fått kasta för att de gått sönder.
Först ett rejält elverkelverk, och nu då min Huskvarna symaskin. :(
Dessa använder man ju inte direkt varje dag och det känns motigt att köpa nya.
Eller lätt begagnade.
Det känns ju som om jag så småningom hamnar i samma läge igen.

Många grejor håller inte om de står. Vissa saker behöver vara i bruk för att må bra, packningar torkar etc.

Går det verkligen inte att serva något av dem?
 
Många grejor håller inte om de står. Vissa saker behöver vara i bruk för att må bra, packningar torkar etc.
Går det verkligen inte att serva något av dem?
Nope.
Motorn på symaskin har havererat och det är betydligt dyrare att laga den än att köpa annan maskin. Vi lämnade in den på sybehörsaffären som har reparatör och fick uppgiften därifrån.
Elverkets bensintank innehöll en ruskig massa skit som vi inte lyckades få bort och eftersom den är för klumpig för den användningsområde vi nu har för den så tänkte vi sälja den och köpa lämpligare exemplar.
I stället gav vi bort den till en som kunde ha den 30-40 kg tunga apparaten stående med separat bränsletank.
Jag har precis bytt bil och känner inte alls för dessa utgifter just nu....
 
Men då är det ju inte så att de vilat sig i form, servicen är helt enkelt inte skött om man ser till elverket. Om man tankar i lort alt. inte kör rening av bränslet innan man kör när det stått blir det ju inte bättre än såhär.

Jag måste serva bilen också, annars kommer den att rasa - oavsett om den står eller går.
 
Annars så ställ undan symaskinen och hoppas på en med hel motor och resten trasigt.
Men var den nyare så - fast med de gamla hade det varit värt det! Om det inte är drevet på motorn som gett sig.
Att felet är enkelt betyder inte att att verkstan har fel - bara att deras kostnad att byta blir orimlig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 690
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 417
Senast: Amha
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 769
Senast: Buzzter
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp