Vilka bra dansfilmer finns det?

Rie

Trådstartare
Vi söker några som kan inspirera till nya danssteg/turer. Vi dansar fox (dynamisk/dirty/etc..)

Take the lead
Dirty dancing 1 &2
Strictly Ballroom (med fånig handling men bra dans)
annan australiensk om en grabb som jobbar på järnverk och dansar
...sedan är det hjärnsläpp....

Finns det fler instruktiva filmer på youtube förutom med Robin Persson och Odd?
Vi har testat tex bakvänd snoa, och ska testa dancedrop mm från dessa.
 
Senast ändrad:
Har tyvärr inget tips på filmer men med tanke på att ni verkar söka inspiration och utmaningar - har ni prövat att dansa flytfox med "kvinnan" vänd åt andra hållet, dvs med ryggen mot partnern? Det är en rolig utmaning som ger förbättringar för kommunikationen och följsamheten även när man vänder sig rätt igen.
 
Har tyvärr inget tips på filmer men med tanke på att ni verkar söka inspiration och utmaningar - har ni prövat att dansa flytfox med "kvinnan" vänd åt andra hållet, dvs med ryggen mot partnern? Det är en rolig utmaning som ger förbättringar för kommunikationen och följsamheten även när man vänder sig rätt igen.
Kul idé :)
Vi har testat bakvänd snoa i bugg i alla fall.

Det kanske är bäst att testa den på träning. Kan nog bli aningen spännande ute på trångt dansgolv.

Och, vi är inte speciellt duktiga. Vi har dock samma ambitioner och är väldigt samdansade så det känns som roliga utmaningar.
Ibland får jag någon videosnutt skickat till mig där det står typ "kolla in 2.50-2.55, vad tror du om det?"
Och sedan testar vi.....det går inte alltid bra men roligt har vi.
 
[QUOTE
Och, vi är inte speciellt duktiga.
[/QUOTE]

Här var jag kanske lite blygsam. Liiite duktiga är vi allt.... :) (Jante, släng dig i väggen!)
 
Save the last dance, det är kanske inte så mycket pardans men det går kanske att hitta något användbart i den. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Lite besviken på hab faktiskt
  • Jag vill inte vara så trött 😭

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp