Vilka grenar ingår?

Addeley

Trådstartare
Hej!,
Jag hade tänkt börja rida western igen men jag undrar då vilka grenar som ingår i western ridning. Jag vet att Barrel Race ingår men liksom vad mer
 
Hur många som helst :love:

De vanligaste grenarna (och de som brukar erbjudas på WRAS-tävlingar) kan man väl säga är reining, pleasure, western horsemanship, western riding, trail, ranch riding, trail at hand och showmanship at halter

Kogrenar: Cutting, reined cowhorse, team penning osv.

Fartgrenar: Pole bending, barrel race

Engelska grenar: Hunt seat, hunter under saddle, hunter hack osv.

Halter klasser

Gå in på AQHAs hemsida så kan du hitta mer information om alla grenar, för det finns verkligen något för alla :)
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: skiesabove
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 578
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp