Vilka vi är, vilkas inlägg vi ofta gillar

vallhund

Trådstartare
Jag gillar ofta inlägg från vissa medlemmar, det betyder inte att jag gillar allt vad de skriver. jag gillar t ex ofta @Migo s o @Petruska s inlägg, det betyder inte att jag slickar marken de går på.

Alltför ofta framförs kritik mot skribenter i form av att de som gillat inlägg är idioter.
 
Jag kan erkänna att jag har svårt att gilla en del nicks inlägg hur kloka inläggen än är om nicket är känt för att vara en okänslig typ som ofta är taskig på gränsen till mobbing. Då bråkar jag lite med mig själv om jag verkligen inte ska skilja på sak och person. Ibland vinner sak.
 
Jag kan erkänna att jag har svårt att gilla en del nicks inlägg hur kloka inläggen än är om nicket är känt för att vara en okänslig typ som ofta är taskig på gränsen till mobbing. Då bråkar jag lite med mig själv om jag verkligen inte ska skilja på sak och person. Ibland vinner sak.

Relaterar. :cautious: Har jag dessutom själv gått i klinch med användaren kan jag vara otroligt långsint. Some things you just can't undo, liksom.
 
Jag kan erkänna att jag har svårt att gilla en del nicks inlägg hur kloka inläggen än är om nicket är känt för att vara en okänslig typ som ofta är taskig på gränsen till mobbing. Då bråkar jag lite med mig själv om jag verkligen inte ska skilja på sak och person. Ibland vinner sak.
Precis det här. Jag brukade ha väldigt lätt att skilja på vem personen är och vad personen skriver.
Men ju mer vissa personen skriver nedlåtande och rent ut sagt elaka saker blir det svårare att gilla i en annan tråd om något helt annat.

Jag tycker flera är väldigt kunniga inom häst och läser gärna på vad de skriver och suger åt mig kunskap, men tonen är ofta i hårdaste laget.
Jag är också långsint och kommer ihåg att ''den där sa så'' och vissa saker är svåra att svälja.

Jag har dock aldrig gillat ett inlägg bara för att en viss användare skrev det, men så menade du väl inte @vallhund ?

Jag förstår verkligen inte de som kan sitta och gilla inlägg där det är riktig mobbing. Speciellt inte precis efter att den påhoppade användaren sagt att hen mår dåligt över situationen. Gillar man sånna inlägg tycker jag man är en idiot.

Jag tror inte jag har någon speciell som jag brukar gilla mycket, inte som jag kommer på iallafall :p
 
Jag lägger inte så stor vikt vid vem som skriver vad. Jag gillar sånt jag tycker är kul/intressant/vettigt.
Är inte långsint och tänker att det är faktiskt Internet och det är omöjligt att veta hur en person faktiskt är genom att bara läsa inlägg på ett forum.
Vissa grejer kommer ut dåligt i skrift.
 
Jag kommer på mig själv med att gilla inlägg av främst en klick människor jag också. Ser inget konstigt i det, vi har väl gemensamma värderingar helt enkelt.

Jag kan erkänna att jag har svårt att gilla en del nicks inlägg hur kloka inläggen än är om nicket är känt för att vara en okänslig typ som ofta är taskig på gränsen till mobbing. Då bråkar jag lite med mig själv om jag verkligen inte ska skilja på sak och person. Ibland vinner sak.
Vad olika det kan vara, själv sitter jag ibland och funderar över exakt vad i inlägget jag lyckats missuppfatta iom att mänskan knappast kan ha skrivit något som faktiskt är vettigt :angel:
 
I hundtrådarna är det ju svårt att inte notera vem som skriver vad, för där nämns hundarnas namn så ofta :p Men i andra trådar, där sådant inte nämns, då tänker jag på vem som skrivit först efter att jag läst inlägget. Är innehållet inget jag direkt noterar så kollar jag inte vem som skrivit heller. Är det ett riktigt bra eller riktigt dåligt inlägg, då kollar jag.

Vissa användares inlägg gillar jag säkert ofta, för att de brukar skriva sådant som i mina ögon är väldigt bra. Ibland har jag också noterat hur användare blivit bättre och bättre på att uttrycka sig i skrift och hur de gått från att vara "vanliga användare" till sådana som jag ofta tycker skriver något tänkvärt. Framförallt @Singoalla och @RedHyuuga räknar jag in där.

Andra har jag tidigare tänkt på som skitjobbiga, men i takt med att jag själv lärt mig mer, blivit bättre på att uttrycka mig osv så har de blivit mindre och mindre jobbiga. Några bukefalister var jag ofta irriterad på förut, men nu inser jag att de nog hade en poäng när de påstod att mina inlägg var korkade/ogenomtänkta :angel:
 
Jag gör ingen skillnad på vem som skriver ,även en blind höna kan hitta ett korn.
Sen är det ju en del man har mer gemensamt med o ev tom samma inställning till saker o ting.

Exakt så. Det är kul när någon användare som oftast skriver goja skriver ett bra inlägg som jag kan gilla.
Jag med. Har i regel inga problem med att ha en hetsig diksussion med starka, skilda åsikter med en person i en tråd (eller flera), för att sen gilla ett inlägg den skriver i en annan tråd om det är vettigt.

Sen finns det ju såklart lite undermedvetet också, som gör att jag antagligen har lättare för att hålla med (och därmed gilla) ett inlägg av en person som jag i regel tycker skriver vettigt, än en person jag oftare upplever motsatsen hos. Det behöver ju inte handla om olika åsikter heller, utan att ena personen uttrycker sig mer likt sättet jag brukar uttrycka mig på, så jag har lättare att relatera till det som skrivs.
 
I hundtrådarna är det ju svårt att inte notera vem som skriver vad, för där nämns hundarnas namn så ofta :p Men i andra trådar, där sådant inte nämns, då tänker jag på vem som skrivit först efter att jag läst inlägget. Är innehållet inget jag direkt noterar så kollar jag inte vem som skrivit heller. Är det ett riktigt bra eller riktigt dåligt inlägg, då kollar jag.

Vissa användares inlägg gillar jag säkert ofta, för att de brukar skriva sådant som i mina ögon är väldigt bra. Ibland har jag också noterat hur användare blivit bättre och bättre på att uttrycka sig i skrift och hur de gått från att vara "vanliga användare" till sådana som jag ofta tycker skriver något tänkvärt. Framförallt @Singoalla och @RedHyuuga räknar jag in där.

Andra har jag tidigare tänkt på som skitjobbiga, men i takt med att jag själv lärt mig mer, blivit bättre på att uttrycka mig osv så har de blivit mindre och mindre jobbiga. Några bukefalister var jag ofta irriterad på förut, men nu inser jag att de nog hade en poäng när de påstod att mina inlägg var korkade/ogenomtänkta :angel:
Men du, nu blir jag generad här. :o :D
Håller med att det har förändrats vilka jag inte gillade och nu kan acceptera och hålla med. Tror det hänger ihop med min personliga utveckling och tankesätt.

Det var först när jag blev mer aktiv i dejtingtrådarna, som jag märkte en stor skillnad och i dom hänger jag nog mest när jag är här. Fått många bra råd och stöd från dessa goa människor som hänger i dom trådarna.:heart

Jag brukar generellt själv gilla sådana inlägg, som jag håller med eller helt enkelt gillar vad som skrivs oavsett vem som skrivit det.
 
Det är ett tecken på litenhet och småaktighet att inte kunna skilja mellan sak o person.
Men det är ju individens eget problem. Ingen annan än han/hon själv lider av det bitterhet och långsinthet denne känner..kostar bara en massa onödig energi
 
Men du, nu blir jag generad här. :o :D
Håller med att det har förändrats vilka jag inte gillade och nu kan acceptera och hålla med. Tror det hänger ihop med min personliga utveckling och tankesätt.

Det var först när jag blev mer aktiv i dejtingtrådarna, som jag märkte en stor skillnad och i dom hänger jag nog mest när jag är här. Fått många bra råd och stöd från dessa goa människor som hänger i dom trådarna.:heart

Jag brukar generellt själv gilla sådana inlägg, som jag håller med eller helt enkelt gillar vad som skrivs oavsett vem som skrivit det.
Din utveckling har varit fascinerande att följa.
 
Från offerkofta de lux till vuxen o medveten kvinna. Din yrkesstolthet o samtalskontakt har förmodligen ett finger med i utvecklingen.
Möjligt, tänker inte så mycket på det förflutna. Vet att jag haft perioder när livet var upp å ner med deprissioner osv. De spelar nog in roll också, men whatever, nu är jag den jag är. Det är det viktigaste. :D
 
Jag kan nästan bli irriterad om någon gillar mitt inlägg trots att jag upplever att personens åsikter är lååångt från mina egna i det aktuella sammanhanget. Jag känner mig typ kränkt :angel::rofl:

Jag försöker hålla isär sak och person. Men ibland blir jag långsint och kan fortsätta irritera mig efteråt. Då gillar jag förmodligen inga inlägg..
Upplever nog det som ganska sällsynt att någon helt plötsligt skriver kloka saker om den inte brukar göra det. Sen finns det ju många som befinner sig där i mitten också.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 808
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 091
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 494
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp