Vilken är den mest bisarra provridningen ni varit med om!?...

Det här hände för en del år sedan. Jag var tolv år och hade gått två år på ridskola, självklart var jag mogen för egen häst... :cautious: och en fjording skulle det vara eftersom de är sötast. Jag, pappa och min syster åkte för att titta på ett fjordsto som visade sig vara tveklöst den fetaste häst jag någonsin sett. Själva ägaren var inte där, bara hennes pappa, och vi undrade efteråt om dottern ens visste att gubben försökte sälja hennes häst. Nåväl, vi borstade hästen och sedan kom gubben med sadeln som han lade på bak-och-fram! Jag och min syster bara gapade, medan pappa fick ur sig att nu hamnade den nog på fel håll... Okej sa gubben och vände på den. Sedan skulle han spänna sadelgjorden och det enda stället han såg där man kunde spänna fast någonting var ju stiglädret. :up: Vid det laget tog jag och min syster över. Tränset var något gammalt körhuvudlag med så långa sidostycken att hästen fick hålla fast bettet i munnen själv, det hade ramlat ut annars.

Sedan skulle jag rida... på ett jättestort fält med hästkompisen som for runt som en tok i hagen intill. Jag som bara ridit på ridskola kunde inte förutse vad som skulle hända... jag hann sitta på hästen i en sekund innan hon började bocka allt hon orkade, vilket i och för sig inte var så stora språng eftersom hon var så fet. Jag ramlade inte ens av, men jag hade aldrig varit med om något liknande förut så jag tyckte det var läskigt och hoppade av så fort jag fick chansen. Provridningen pågick mindre än en halv minut.

Efteråt sa pappa "du får ingen fjording". :p Såhär i efterhand var det ju inte alls konstigt att hon gjorde som hon gjorde i den situationen, hon var ju säkert inte riden på månader/år heller.
 
Jag hade en häst hemma som skulle säljas, dock kändes hon inte fräsch så vi kolla upp henne och visade sig va kotledsinflamation. Hon blev behandlad & friskförklarad, så jag satte igång henne och när hon kunde visas i alla gångarter la jag ut annons och skrev som det va med behandlingarna och att det inte gick att köra något timmes pass utan det gick att se henne riden i alla gångarter o inget mer typ. Stod i annonsen att hon behövde stärkas & utbildas.

Kom en o skulle kolla på henne som va ute främst efter en skogsmulle men som kunde gå något pass på banan då o då. Hästen visades och det gick bra, köparen skulle hoppa upp, sa att hon va lite känslig så man fick ta det lugnt och inte dunsa i sadeln. DUNS i sadeln o hästen blev spänd. Sen skritta hon iväg på ängen, lååånga stigläder och lååånga tyglar. I skritt gick det bra men när hon skulle trava så blev det väldigt skumpigt och flaxande med händerna varpå några ryck i munnen. Hästen bocka några gånger sen skritta hon tillbaka till oss och hoppa av.
Väl i stallet säger hon "När kan jag hämta henne?"
Då hade hon alltså skrittat ca 100 meter på henne, travat 5-6 steg, fått 3-4 bocksprång o skrittat tillbaka 100 meter...

Det blev ingen försäljning där, kom som tur är en väldigt go tjej som köpte henne sen :)
 
Jag skulle hyra en häst över vintern från en ridläger verksamhet i Skåne för ett senare köp (vill redan nu varna om det är någon som funderar över detta då dessa människor är otroligt oseriösa!!).

Jag hade redan per telefon påtalat att jag var ute efter en äldre, trygg häst att kunna utveckla min ridning på då jag tänkt att börja rida igen i vuxenålder efter ett ganska långt uppehåll. De hade ett halvblod som de trodde skulle passa mig perfekt. Vi bokade en dag och jag åkte ut dit. När jag kommer ut har de tagit fram två andra hästar eftersom hästen jag skulle provat var skadad. Okej tänkte jag, man kan ju ändå prova.. Kvinnan jag mötte verkade sur och ville inte alls prata med mig. Kunde inte ens bjuda på ett leende trots min charm ;) Jag försökte fråga efter lite bakgrund om de två hästarna jag nu skulle prova, men fick inga svar av kvinnan. Efter att jag gjort i ordning båda hästarna kommer mannen ut och jag försöker ställa frågorna till honom istället. De enda svaren jag fick var "Ena är en 6-årig valack och den andra är ett äldre sto, men båda är såååå snälla!" Jag sitter upp på stoet först och får knappt fram henne i trav. Efter två varv i trav hoppar jag av och ber om att få prova den andra hästen istället. Kommer upp och han går som en DRÖM! Ägarna frågar mig om jag kan komma och hämta honom samma eftermiddag, men jag ber om att få tid att fundera lite, eftersom jag ska provrida fler hästar och dessutom vill provrida fler gånger innan jag bestämmer mig. Ringer upp dem några dagar efter och ber om att få provrida igen, men denna gången ute. "Absolut! Han är såååå snäll ute!". Kommer dit och kommer inte ens utanför gården innan han reser sig. Hästen är aldrig riden utan sällskap. Trots detta (jag borde sett varningsklockorna, jag vet!) så bestämmer jag mig för att ta hem honom. Väl hemma inser jag att han förmodligen har någon slags skada i h.f då han markerar markant när man ska lyfta hovarna samt bockar så fort man skulle sitta upp. Ringer upp ägarna och ber om att få ta ut en veterinär på deras bekostnad. Är han halt frågar dem? Nej, men han markerar ju? Nej, ingen veterinär för det behövs inte menar dem. Eftersom jag knappt vågade rida honom efter 2 månader så skulle han förstås tillbaka till sina ägare igen. Inga problem men då måste jag betala 3200 kr extra för att lämna tillbaka honom! "Det är för foderkostnader fram tills i juni (ca 4 månader)". Det ska tilläggas att han endast äter grovfoder och går på lösdrift hos dem..

Om någon här är ute efter att hyra häst i Skåne så gör det INTE från denna ridlägerverksamhet. Jag har i efterhand hört om flera personer som blivit grundlurade! Dessutom är de flesta hästar skadade och utdömda eller unghästar som blivit inridna av oerfarna småtjejer som jobbar på somrarna på deras ridläger..
 
Jag skulle hyra en häst över vintern från en ridläger verksamhet i Skåne för ett senare köp (vill redan nu varna om det är någon som funderar över detta då dessa människor är otroligt oseriösa!!).

Jag hade redan per telefon påtalat att jag var ute efter en äldre, trygg häst att kunna utveckla min ridning på då jag tänkt att börja rida igen i vuxenålder efter ett ganska långt uppehåll. De hade ett halvblod som de trodde skulle passa mig perfekt. Vi bokade en dag och jag åkte ut dit. När jag kommer ut har de tagit fram två andra hästar eftersom hästen jag skulle provat var skadad. Okej tänkte jag, man kan ju ändå prova.. Kvinnan jag mötte verkade sur och ville inte alls prata med mig. Kunde inte ens bjuda på ett leende trots min charm ;) Jag försökte fråga efter lite bakgrund om de två hästarna jag nu skulle prova, men fick inga svar av kvinnan. Efter att jag gjort i ordning båda hästarna kommer mannen ut och jag försöker ställa frågorna till honom istället. De enda svaren jag fick var "Ena är en 6-årig valack och den andra är ett äldre sto, men båda är såååå snälla!" Jag sitter upp på stoet först och får knappt fram henne i trav. Efter två varv i trav hoppar jag av och ber om att få prova den andra hästen istället. Kommer upp och han går som en DRÖM! Ägarna frågar mig om jag kan komma och hämta honom samma eftermiddag, men jag ber om att få tid att fundera lite, eftersom jag ska provrida fler hästar och dessutom vill provrida fler gånger innan jag bestämmer mig. Ringer upp dem några dagar efter och ber om att få provrida igen, men denna gången ute. "Absolut! Han är såååå snäll ute!". Kommer dit och kommer inte ens utanför gården innan han reser sig. Hästen är aldrig riden utan sällskap. Trots detta (jag borde sett varningsklockorna, jag vet!) så bestämmer jag mig för att ta hem honom. Väl hemma inser jag att han förmodligen har någon slags skada i h.f då han markerar markant när man ska lyfta hovarna samt bockar så fort man skulle sitta upp. Ringer upp ägarna och ber om att få ta ut en veterinär på deras bekostnad. Är han halt frågar dem? Nej, men han markerar ju? Nej, ingen veterinär för det behövs inte menar dem. Eftersom jag knappt vågade rida honom efter 2 månader så skulle han förstås tillbaka till sina ägare igen. Inga problem men då måste jag betala 3200 kr extra för att lämna tillbaka honom! "Det är för foderkostnader fram tills i juni (ca 4 månader)". Det ska tilläggas att han endast äter grovfoder och går på lösdrift hos dem..

Om någon här är ute efter att hyra häst i Skåne så gör det INTE från denna ridlägerverksamhet. Jag har i efterhand hört om flera personer som blivit grundlurade! Dessutom är de flesta hästar skadade och utdömda eller unghästar som blivit inridna av oerfarna småtjejer som jobbar på somrarna på deras ridläger..

Jag tycker det är lite märkligt att kalla någon oseriös för att en häst är ofräsch när man själv inte besiktigar hästen innan man hämtar den. Att ägarna ska bekosta veterinär när man haft hästen ett tag är rätt märkligt. Dessutom så är 3200 kronor inte orimligt att den kostar i grovfoder på 120 dagar. Det är ungefär 10 kilo om dagen a' 2.60 kilot
 
mer sorligt än bissart men bissart i den meningen att man blir ju helt matt över vissa säljare och att de håller på.

Jag åkte och tittade på en importerad tinker som enligt annonsen skulle vara såå snäll och trevlig att rida. hela annonsen skrek iof oseriös så jag anade oråd redan innan jag åkte - men titta kan man ju alltid göra eller hur...
När jag kom fram ser jag en stackars ponny som är så mager att hela ryggraden tittar fram som en takås. Aldrig i mitt liv att jag skulle lägga en sadel mindre sätta mig på den hästen. säljaren menade på att hon ridit den i en månad (hon hade haft den så länge) och att den bara var lite i underhull. Desseutom hade hästen mugg på alla fyra ben och var snorig. Det blev inget köp och ingen provridning men det kändes hjärtskärande att åka därifrån utan att veta var den stackars ponnyn skulle hamna någonstans.
 
mer sorligt än bissart men bissart i den meningen att man blir ju helt matt över vissa säljare och att de håller på.

Jag åkte och tittade på en importerad tinker som enligt annonsen skulle vara såå snäll och trevlig att rida. hela annonsen skrek iof oseriös så jag anade oråd redan innan jag åkte - men titta kan man ju alltid göra eller hur...
När jag kom fram ser jag en stackars ponny som är så mager att hela ryggraden tittar fram som en takås. Aldrig i mitt liv att jag skulle lägga en sadel mindre sätta mig på den hästen. säljaren menade på att hon ridit den i en månad (hon hade haft den så länge) och att den bara var lite i underhull. Desseutom hade hästen mugg på alla fyra ben och var snorig. Det blev inget köp och ingen provridning men det kändes hjärtskärande att åka därifrån utan att veta var den stackars ponnyn skulle hamna någonstans.
Anmäl! Du kommer ångra dig annars :(
 
mer sorligt än bissart men bissart i den meningen att man blir ju helt matt över vissa säljare och att de håller på.

Jag åkte och tittade på en importerad tinker som enligt annonsen skulle vara såå snäll och trevlig att rida. hela annonsen skrek iof oseriös så jag anade oråd redan innan jag åkte - men titta kan man ju alltid göra eller hur...
När jag kom fram ser jag en stackars ponny som är så mager att hela ryggraden tittar fram som en takås. Aldrig i mitt liv att jag skulle lägga en sadel mindre sätta mig på den hästen. säljaren menade på att hon ridit den i en månad (hon hade haft den så länge) och att den bara var lite i underhull. Desseutom hade hästen mugg på alla fyra ben och var snorig. Det blev inget köp och ingen provridning men det kändes hjärtskärande att åka därifrån utan att veta var den stackars ponnyn skulle hamna någonstans.
anmäl då, vi måste alla anmäla när vi ser sånt, hästarna kan inte göra något åt sin situation själva.
 
Nu när jag var ute och letade häst var två av gångerna så himla pinsamma! Den första var i slutet när jag skrittade av hästen. Gillade den och kände att jag kunde slappna av lite. Pang så åkte jag i backen! Det kom en droppe från taket precis framför som hästen blev rädd för!
Som tur var ingen skada skedd på varken mig eller hästen:o

Nästa var hos en väldigt meriterad ryttare. Tävlar högt internationellt. Jag klev upp på "pallen" och satte ena benet i stigbygeln. Helt plötsligt bara viker sig hela pallen och jag sjunker ner! Inte så att jag var för tung. Utan det var en skumgummipall! Jag är van vid Ikeas bastanta träpall lixom. Vem har skumgummipall att sitta upp från?!

Haha med lite hjälp att hålla pallen gick det bra andra gången. Men som jag skämdes! Sen som grädde på mosen va hästen jätte svår att rida också. (För en inte så rutinerad person som jag).. Men säljaren va ändå trevlig och jag skrattade mest bort det hela. Får glädjas åt att jag nog aldrig kommer att sitta på en så välutbildad häst igen :D
 
mer sorligt än bissart men bissart i den meningen att man blir ju helt matt över vissa säljare och att de håller på.

Jag åkte och tittade på en importerad tinker som enligt annonsen skulle vara såå snäll och trevlig att rida. hela annonsen skrek iof oseriös så jag anade oråd redan innan jag åkte - men titta kan man ju alltid göra eller hur...
När jag kom fram ser jag en stackars ponny som är så mager att hela ryggraden tittar fram som en takås. Aldrig i mitt liv att jag skulle lägga en sadel mindre sätta mig på den hästen. säljaren menade på att hon ridit den i en månad (hon hade haft den så länge) och att den bara var lite i underhull. Desseutom hade hästen mugg på alla fyra ben och var snorig. Det blev inget köp och ingen provridning men det kändes hjärtskärande att åka därifrån utan att veta var den stackars ponnyn skulle hamna någonstans.
Känner igen annonsen, vill du skriva i meddelande till mig vem det var? :)
 
anmäl då, vi måste alla anmäla när vi ser sånt, hästarna kan inte göra något åt sin situation själva.

Jag hade gärna anmält men problemet är att jag gissar att en anmälan inte skulle leda någonstans då säljaren skulle hävda att hästarna såg ut som de gjorde när hon fick dem och att hon inte haft dem så länge - och jag antar att länsstyrelsen inte kan göra så mycket ifall de inte kan bevisa att det är en vanvård som varit längre tid och som inte åtgärdats. Men jag kanske har fel?
 
Jag hade gärna anmält men problemet är att jag gissar att en anmälan inte skulle leda någonstans då säljaren skulle hävda att hästarna såg ut som de gjorde när hon fick dem och att hon inte haft dem så länge - och jag antar att länsstyrelsen inte kan göra så mycket ifall de inte kan bevisa att det är en vanvård som varit längre tid och som inte åtgärdats. Men jag kanske har fel?

Det kan mycket väl vara som du säger. Men, tänk så här istället; om fler anmäler så finns din anmälan inne och de har varit där och tittat. De kan nästa gång identifiera hästarna och inse att de inte alls bara varit där en liten stund utan en längre tid. Ju fler anmälningar desto större chans att något blir gjort i slutänden.

Tänk om fler tänkt som du och inte anmält? Det enda som är säkert då, till 100%, är att inget blir gjort. Har man anmält så finns det iallfall en liten chans.
 
Det kan mycket väl vara som du säger. Men, tänk så här istället; om fler anmäler så finns din anmälan inne och de har varit där och tittat. De kan nästa gång identifiera hästarna och inse att de inte alls bara varit där en liten stund utan en längre tid. Ju fler anmälningar desto större chans att något blir gjort i slutänden.

Tänk om fler tänkt som du och inte anmält? Det enda som är säkert då, till 100%, är att inget blir gjort. Har man anmält så finns det iallfall en liten chans.
Tycker att man definitivt ska anmäla om man är hos ett försäljningsstall (vet att denna person driver ett, om än kanske oseriöst och i mindre skala) och ser sånt här. Hade jag varit säker på att man får skriva ut vem personen är hade jag gjort det men jag har inte helt koll på reglerna. Personen är dessutom väldigt otrevlig, ifrågasätter orelevanta saker, speciellt om man ber om mer information och man får till svar att man är välkommen att titta för hon har inte tid med nyfikenhet. Då vill man nog inte få sålt några hästar heller :meh:
 
Det kan mycket väl vara som du säger. Men, tänk så här istället; om fler anmäler så finns din anmälan inne och de har varit där och tittat. De kan nästa gång identifiera hästarna och inse att de inte alls bara varit där en liten stund utan en längre tid. Ju fler anmälningar desto större chans att något blir gjort i slutänden.

Tänk om fler tänkt som du och inte anmält? Det enda som är säkert då, till 100%, är att inget blir gjort. Har man anmält så finns det iallfall en liten chans.

Sant - har anmält nu.
 
Det kan mycket väl vara som du säger. Men, tänk så här istället; om fler anmäler så finns din anmälan inne och de har varit där och tittat. De kan nästa gång identifiera hästarna och inse att de inte alls bara varit där en liten stund utan en längre tid. Ju fler anmälningar desto större chans att något blir gjort i slutänden.

Tänk om fler tänkt som du och inte anmält? Det enda som är säkert då, till 100%, är att inget blir gjort. Har man anmält så finns det iallfall en liten chans.

Om flera hästar i stallet är i underhull ska man givetvis anmäla men om någon enstaka är det tar man förmodligen bara tid från viktigare saker som kontroller där det verkligen är problem. Har man precis köpt en häst kan det ta tid att få ordning på den.
 
Om flera hästar i stallet är i underhull ska man givetvis anmäla men om någon enstaka är det tar man förmodligen bara tid från viktigare saker som kontroller där det verkligen är problem. Har man precis köpt en häst kan det ta tid att få ordning på den.

Absolut. Men jag förstod det som att man ridit på den vilket starkt kan ifrågasättas. Desutom kan en alldeles för tunn häst inte orka visa hur den egentligen är och kanske inte smärta heller.
 
Absolut. Men jag förstod det som att man ridit på den vilket starkt kan ifrågasättas. Desutom kan en alldeles för tunn häst inte orka visa hur den egentligen är och kanske inte smärta heller.
En sak har jag lärt mig och det är att bedömning av hull och muskling varierar enormt. Det en menar på är mager anser en annan är normalhull. För att inte tala om alla som anser att alla hästar som inte är smällfeta Vi fick ett par nya hästar i stallet för någon månad sedan. Ägaren menade att den ena behövde banta 70 kg. Jag anser att hästen är typ normalhull (har inte klämt på den) visst den kan må bra av att gå ner en del men 70 kg är mycket på en c-ponny, även av grövre modell.
 
Jag tycker det är lite märkligt att kalla någon oseriös för att en häst är ofräsch när man själv inte besiktigar hästen innan man hämtar den. Att ägarna ska bekosta veterinär när man haft hästen ett tag är rätt märkligt. Dessutom så är 3200 kronor inte orimligt att den kostar i grovfoder på 120 dagar. Det är ungefär 10 kilo om dagen a' 2.60 kilot

Jag vill bara poängtera att du kanske inte läste hela mitt inlägg eller så var jag otydlig. Jag må kanske inte besiktigade hästen innan jag hämtade honom, men jag poängterade felet redan någon dag efter han kom till mig - inte efter att jag hade haft honom ett tag. De 3200 kr är UTÖVER de X000 kr jag redan hade betalat i hyreskostnad (som jag inte begärde tillbaka när jag lämnade tillbaka honom). Jag tycker att det är orimligt att jag ska betala ett femsiffrigt belopp för att kunna lämna tillbaka hästen efter två månader och dessutom stod inte denna kostnad någonstans i kontraktet och togs inte heller upp förrän jag hade bestämt vilket datum vi skulle komma tillbaka med honom. Jag har i efterhand hört att detta hänt tidigare för flera som hyrt häst från detta ställe (som pricken över i:et tjejen som hyrde hästen innan mig).

Att inte berätta allting om hästen innan man hyr ut och komma med kostnader i efterhand tycker jag är otroligt oseriöst i alla fall. Om inte du tycker det är det upp till dig, men med det helvetet jag haft med dessa människor efter så känns de inte seriösa överhuvudtaget. Det finns även fler aspekter till varför jag tycker de är oseriösa som jag inte skrev i mitt inlägg, men det är någonting som polisen (ja, polisen är inkopplad) får ta i.
 
Jag vill bara poängtera att du kanske inte läste hela mitt inlägg eller så var jag otydlig. Jag må kanske inte besiktigade hästen innan jag hämtade honom, men jag poängterade felet redan någon dag efter han kom till mig - inte efter att jag hade haft honom ett tag. De 3200 kr är UTÖVER de X000 kr jag redan hade betalat i hyreskostnad (som jag inte begärde tillbaka när jag lämnade tillbaka honom). Jag tycker att det är orimligt att jag ska betala ett femsiffrigt belopp för att kunna lämna tillbaka hästen efter två månader och dessutom stod inte denna kostnad någonstans i kontraktet och togs inte heller upp förrän jag hade bestämt vilket datum vi skulle komma tillbaka med honom. Jag har i efterhand hört att detta hänt tidigare för flera som hyrt häst från detta ställe (som pricken över i:et tjejen som hyrde hästen innan mig).

Att inte berätta allting om hästen innan man hyr ut och komma med kostnader i efterhand tycker jag är otroligt oseriöst i alla fall. Om inte du tycker det är det upp till dig, men med det helvetet jag haft med dessa människor efter så känns de inte seriösa överhuvudtaget. Det finns även fler aspekter till varför jag tycker de är oseriösa som jag inte skrev i mitt inlägg, men det är någonting som polisen (ja, polisen är inkopplad) får ta i.

Jag läste hela ditt inlägg och jag förstod att de tog betalt utöver hyreskostnaden. Jag tycker inte att det är oseriöst. Jag förstår om de behöver kostnadstäckning för hästen som de får tillbaka innan kontraktet bryts. Det enda jag kan tycka är märkligt är att det inte fanns specificerat angående uppsägning av avtal.

Du besiktigade inte hästen, vad är det som säger att felet fanns innan? Det kanske uppkom hos dig? Då är det orimligt att någon annan ska stå för kostnaderna.
 
Om flera hästar i stallet är i underhull ska man givetvis anmäla men om någon enstaka är det tar man förmodligen bara tid från viktigare saker som kontroller där det verkligen är problem. Har man precis köpt en häst kan det ta tid att få ordning på den.

Ja det jag reagerade mest på var att hon försöker sälja en häst i kraftigt underhull - utan intention att få den i fint skick innan hon sålde den och att de desseutom ridit på den. Jag såg bara de övriga hästarna på avstånd och de flesta var väldigt lurviga eller hade täcke så det var svårt att säga något om hullet på dem. Den hästen jag tittade på var oxå väldigt lurvig och bilderna dolde mycket av det man såg när man var där och desseutom kunde klämma på den. Det är mest därför jag kände mig lite tveksam till att anmäla precis som du säger så är det svårt att se att de brytit någon lag.
 
Ja det jag reagerade mest på var att hon försöker sälja en häst i kraftigt underhull - utan intention att få den i fint skick innan hon sålde den och att de desseutom ridit på den. Jag såg bara de övriga hästarna på avstånd och de flesta var väldigt lurviga eller hade täcke så det var svårt att säga något om hullet på dem. Den hästen jag tittade på var oxå väldigt lurvig och bilderna dolde mycket av det man såg när man var där och desseutom kunde klämma på den. Det är mest därför jag kände mig lite tveksam till att anmäla precis som du säger så är det svårt att se att de brytit någon lag.

Nu finns det ju naturligtvis en gräns men generellt så att sälja en häst i underhull är väl inte så konstigt? Om hästen inte är regelrätt mager och den är frisk i övrigt så varför skulle den inte säljas bara pga sitt hull?

Dels så kostar det ett stall att ha en häst där, så det blir en kostnad och en tidstjuv om den ska gå där och äta upp sig, dessutom finns en risk den skadar sig och sen blir osäljbar (den risken finns ju alltid, men för varje dag en häst inte är såld ät en dag med ny risk).

Sen så många hästar trivs inte riktigt i försäljningstall, de kanske inte har ro att äta riktigt, är låga i rang och får inte äta så länge de behöver osv. Ställ samma häst i annat stall i annan flock och vips går den upp i vikt utan konstigheter.

Så en häst i (rimligt) underhull behöver inte betyda varken vanvård eller oseriös säljare. Det kan betyda motsatsen med, hästen säljs och säljs nu för den inte riktigt trivs där den är.

(Sen så hästen du skriver om hade ju mer problem som det låter)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 514
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 559
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 771
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp