Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja, den ska mest åka fram och tillbaka till stallet och kortare turer till affärer, pendel och liknande. Kör absolut aldrig mer än 10 mil på en dag. BE finns och jag är främst intresserad av personbil. Jag inser ju givetvis att det kanske inte gör något med högre bränslekostnad när man åker såpass lite men vill nog ändå gärna ligga lågt på den biten.Beror på vad den ska fungera till mer. I företaget valde jag L200, och har inte ångrat det en dag. Drar allt från minigrävare, hästtransport till skrymmande personalvagnar.
Privat hade jag valt något mer personbilsbetonat, trivdes t ex bra med Volvo XC70, och hade idag valt en diesel istället för bensin som jag hade.
Nu är jag van vid sadelkammare och bra packmöjligheter i transporten, sådant spelar också roll när jag väljer dragbil.
Volvo XC60 tycker jag ser käck ut
Köpt ny precis och provkörde WV men valet föll på Audi Q3 för den var verkligen skönare att köra, får dra 2ton med B plus och med BE. Redan åkt långt med den (Jylland Danmark och den var perfekt) Bra lastutrymme.Jag hade valt en WV Tiguan.
Jag hade valt min Volvo 940 -97. Men det kanske inte riktigt var det svaret du ville ha?
Oj! Men jag kan inte så mycket om bilar, så jag vet inte vad som är bränslesnålt och inte. Jag tycker att 0.85 l/m som min drar känns rätt bra. Men som sagt, jag är inte så insattEn bil som drar runt 1liter/milen utan släp räknas nog inte som bränslesnål så det var nog inte vad hon sökte
Vilken dragbil hade ni valt om inköpspriset inte spelar någon roll men där man tycker att bra bränsleekonomi och god kvalitet (dvs inga kända vanliga problem) etc är viktigt?
Jag kör Audi A4 2.0 Diesel Quattro.
Får dra 2 ton. 1700 med BE.
Snygg, bekväm och lyxig, inte för dyr i drift eller i div.kostnader.
Drar 0,8 med släpet på. 0,5 vanlig körning.
Jobbar med bilar och har därför en del erfarenheter.
Även om inköpspriset inte spelar någon roll så tycker jag att man skall ha i åtanke hur reparationer osv blir rent kostnadsmässigt..
-där är jeep inte speciellt roliga, jämfört med t.ex. Audi.
Jag hade själv köpt en Range Rover vid "obegränsad ekonomi" men då är jag också medveten om de ev.helt hutlösa reparationskostnaderna..