Vilken dum-sport sysslar du med?

Hade missat denna tråd!

Jag kör de vanliga pendlartävlingarna:
  • Sprint plan mark: 158 meter i pumps, kontorskläder och hållandes i datorväska (till bussen som precis rullar in på hållplatsen)
  • Sprint i trappor: Från tunnelbanan upp till Östra station och hinna med tåget trots att skyltarna har börjat blinka avgång (Första sträckan får man springa i rulltrappan, de övriga sträckorna är rulltrappan fusk, och riskerar edssutom att sinka en). Även denna tävling utförs i pumps och med datorväsk
  • Båda dessa sporter finns i vinterversion, stövlar med klack och yllekappa ingår då i utrustningen.
  • Sitta ner och skriva på datorn så länge som möjligt innan man går av tunnelbanan. Vinst= hinner av och in på tunnelbanan på andra spåret precis innan dörrarna stängs. Förlust: Hinner inte av utan får åka till nästa station. Har aldrig förlorat
  • Slänga sig på tunnelbanan på andra spåret utan att titta efter vart den går. Förlust: Åka så långt att man måste åka tillbaka för att byta. Har förlorta en handfull gånger, extremt frustrereande

Har nyligen ägnar mig åt extremsporten vandra i Italien utan vettig karta. Hur många extra steg kan det bli? Hur många måste man fråga på vägen? Ger, förutom fler steg i benen, bra övning i Italienska.
 
Den backen i Huskvarna har jag åkt ned för på sommarhalvåret med lastbil utan att ha foten på bromsen. I och för sig ingen fot på gasen heller. Älskar VEB:en, typ som motorbroms fast ändå inte. :p

Annars min tävling är nog när jag ska backa med släpet intill ett företags brygga. För att vinna måste man stå perfekt spikrak. Försöker numera vänja mig av från den tävlingen då det går fortare att lasta även om bilen eller släpet står lite snett. :p
Lite osäker på om det var den backen där en lastbilsförare förlorade tävlingen och hamnade tvärs över E4? Som tur var vid en tid på dygnet när det var lite trafik.
 
Jag tävlar med den som står i kassakön bredvid om att bli klar fortast. Undrar om nån annan tävlar med mej, har aldrig sett nåt tecken på det.
När jag tankar bilen vill jag komma på ett jämnt hundratal kronor om jag inte ska tanka fullt, ganska meningslös sport när man ändå betalar med kort.
I mataffären samlar jag foton på felstavade skyltar. Favoriten är från ICAs grönsaksavdelning: ROMANTICATOMTAR. Någon måste ha gjort det med flit.
Men den bästa extremsporten är att gå vilse i skogen! Motion, frisk luft och äventyr! Man får se mycket mer av världen än folk som bara går rätt väg.
"samlar jag foton på felstavade skyltar"
oooo - varför såg jag det där.......
Ser direkt en felaktig skylt. Har faktiskt påpekat det några gånger i en byggbutik men de verkar inte bry sig om det fast det är flera skyltar som är fel varje gång jag är in där.
Ser oproffsigt ut tycker jag.
 
Lite osäker på om det var den backen där en lastbilsförare förlorade tävlingen och hamnade tvärs över E4? Som tur var vid en tid på dygnet när det var lite trafik.
Om lastbilen ska hamna tvärs över E4 är det inte den backen som är problemet, snarare att den missat T-korsningen, kört rätt över en stor lång gräsmatta, genom ljuddämpsnarriären för att komma ut på E4. Om det ska vara möjligt måste den haft tungt lass och bromsarna legat på konstant så de blir överhettade. Därför avgasbromsen är bra, det är som motorbroms.
 
Har en dumsport om att stänga butiken och parkera bilen på gården innan 22.30. Skynda sig hem utan att egentligen ha brottom, så idiotiskt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp