Vilken dum-sport sysslar du med?

Just extremsporten skriva uppsats i ett ämne, har en 3 hp inlämning i ett annat ämne och så glatt tacka ja till lite vick och så en helt upptagen helg framför mig. :cool: Man vet att man lever! :up::arghh:
 
Min dumsport den här våren har varit att bära och klyva STORA vedkubbar i skor utan stålhätta. De är svintunga att lyfta upp på klyven och ibland tappas dom så jag fått hoppa undan för att rädda fötterna, sen när man börjar klyva faller ena eller båda halvorna ner eftersom dom är så stora och jag får hoppa undan.

Jag som håller på med hästar och annat måste verkligen skaffa skor med stålhätta..... :o
 
Ett tag sedan nu... men cyklade under en tid ofta längs en infatsväg med parallell cykelbana där trafikljusen var inställda för att ge bilarna grön våg. Det viktiga var att kunna cykla hela sträckan utan att behöva stanna (= sätta ner någon fot)
De ojämna avstånden och tidsintervallerna mellan korsningarna gjorde att strategin på varje delsträcka varierade. Dra på fullt från första sekund och köra jämnt med bilarna, släppa en våg och slappköra för att inte komma fram för tidigt, eller för all del köra ganska normalt på vissa ställen. Och hålla balansen på minimal fart om man missat och närmar sig ett rödljus.
En sådan tävling kan jag köra när jag kör bil/lastbil. Tänker på det där att inte behöva stanna vid rödljus. Mer ofta med lastbilen dock än personbilen. Sparar bränsle på att slippa stanna. :p

Sen kan ja även ha liten tävling när det ska slå om till grönt om jag står längst fram, att jag ska iväg/komma igång innan bilen bredvid. Nu snackar vi inte rivstarter (lite svårt att rivstarta med lastbil trots allt, hahaha, lättare med personbilen :p).
 
Åh, röd-tank-tävlingen . Den är jag ofta med i :angel:
Sambon blir alldeles orolig så fort det är lite för lite bränsle i. ’Men du kommer dit och dit på det som är kvar, så detär lugnt’. Säger jag.
Gäller o ha koll på sina mätare :cool:
Eller så håller man sådan koll på mätaren att man alltid tankar innan det blir rött.
Gäller att vara så nära man kan, utan att det slår övertill rött.
 
Jag tävlar tydligen i "minst antal sovtimmar per dygn"
Det gör jag varje sommar. Och vår. Och höst. Sen går jag över till vintersporten "flest antal sovtimmar på ett dygn och ändå hinna äta, jobba och ta hand om djuren"

Närmast tom tank deltar jag också i. Det var extra spännande när jag hade en bil där varken trippmätare eller tankmätare fungerade!
 
Ha! Jag är med i den klubben. Hundvariabeln är spännande.

Eller hur?! Hundvariabeln gör ju att det blir lite mer sport på elitnivå snarare än div 8 liksom :D
Nä, då föredrar jag grenen där tanken ska vara så nära helt tom som möjligt.
Det där är en sport som skulle kunna klassas som extremsport! Jag sitter med hjärtat i halsgropen varje gång jag ser någon delta (och jag är ofrivillig åskådare på nära håll) och den dagen jag får magsår kommer just den sporten vara en bidragande orsak...
 
Eller hur?! Hundvariabeln gör ju att det blir lite mer sport på elitnivå snarare än div 8 liksom :D

Det där är en sport som skulle kunna klassas som extremsport! Jag sitter med hjärtat i halsgropen varje gång jag ser någon delta (och jag är ofrivillig åskådare på nära håll) och den dagen jag får magsår kommer just den sporten vara en bidragande orsak...
Det är lättare att vinna när en som jag kör sina dagliga mil av och an på en viss sträcka av E6. I inlandet har det blivit onödigt spännande ibland. SJÄLVKLART medför jag inte reservdunk!
 
Storhandla, att redan hemma räkna på vad slutsumman blir, och vid kassan inse att man räknade fel på 1kr när man handlat för typ 1000kr. Jag gör det inte varje gång, men ibland bestämmer jag mig för att helt följa inköpslistan, och sen se resultatet. Yes, jag är sifffernörd, allt handlar om siffror, allt kan göras till en gångertabell som ska räknas ut i huvet :D:D:D
 
Det är lättare att vinna när en som jag kör sina dagliga mil av och an på en viss sträcka av E6. I inlandet har det blivit onödigt spännande ibland. SJÄLVKLART medför jag inte reservdunk!
Fast folk som får soppatorsk är ju idioter? Lägre stående varelser.
Jag vill inte ens vara i närheten av att räknas som idiot - speciellt inte här på trakten. Galen, ja. Men idiot. Nej där går gränsen.
:D
 
Fast folk som får soppatorsk är ju idioter? Lägre stående varelser.
Jag vill inte ens vara i närheten av att räknas som idiot - speciellt inte här på trakten. Galen, ja. Men idiot. Nej där går gränsen.
:D
Jag har givetvis aldrig fått soppatorsk! Det gäller ju att tillhöra det Vinnande Laget.

Soppatorsk (eller varje form av bilhaveri) på förslagsvis E6 i rusningstid är ungefär den värsta sociala skam jag kan tänka mig. Plus stt jag brukar tänka att det borde vara dödsstraff på det medan jag sitter i köerna. (Men jag tror inte att soppatorsk är den vanligaste anledningen till att en bil blockerar ett körfält?)
 
Fast folk som får soppatorsk är ju idioter? Lägre stående varelser.
Jag vill inte ens vara i närheten av att räknas som idiot - speciellt inte här på trakten. Galen, ja. Men idiot. Nej där går gränsen.
:D
Jag fick det en gång. Vilket misslyckande! I skogen på väg till stallet. Jag skyllde på allt möjligt, men insåg att det va soppatorsk när den funkade igen med lite soppa. Dock inte erkänt det mer än här....
 
En familjemedlem utövar konstant sporten ”hur sent kan jag gå utan att bli sen till jobbet/mötet/flyget/bussen/vilken avtalad tid som helst. Jag som praktiserar sporten ”hur tidigt på plats kan jag vara utan att ses som rubbad” finner det smått utmanande:D
Min INTUITION säger mig att även din familjemedlem finner det hela smått utmanande. HERREGUD vad jobbigt det är när någon hetsar iväg med en evigheter i förväg. Lika jobbigt som att tillbringa semestern med någon morgonpigg som tjatar om att gå upp och ta vara på dagen. När man själv är fullt upptagen med att ta vara på natten.
 
Jag tävlar även i att komma så nära ett kilo lösgodis som möjligt varje gång. Detta sker även omedvetet för det händer att jag hamnar på 998 gram även om jag bara ska ha lite :grin:

1001 gram är närmast hittills:D
 
Min INTUITION säger mig att även din familjemedlem finner det hela smått utmanande. HERREGUD vad jobbigt det är när någon hetsar iväg med en evigheter i förväg. Lika jobbigt som att tillbringa semestern med någon morgonpigg som tjatar om att gå upp och ta vara på dagen. När man själv är fullt upptagen med att ta vara på natten.

Oh ja. Vi åker ofta vid olika tidpunkt till samma tillställning:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp