Vilken dum-sport sysslar du med?

Nä, då föredrar jag grenen där tanken ska vara så nära helt tom som möjligt.
Jag lämnade bilen till min bilmekaniker en gång, sa att han skulle åka ett varv eftersom bilen hackade så i högersväng. Om han kunde identifiera felet.
Domen?
’Du kan ju prova att tanka nästa gång’
lite surmulet sådär eftersom han fick panik och tankade åt mej :rofl:

Men fortfarande inte soppatorsk:banana:
 
Späda nässlor brukar faktiskt gå riktigt bra att plocka utan handskar, bara man har rätt teknik...

Jag brukar ibland plocka nässlor till soppa om jag hittar ett bra nässelställe på hundpromenaden och har oftast inga handskar med mig. Bränner mig vanligen inte, däremot kan det sticka lite obehagligt i fingertopparna efteråt.
Husmorstips som funkar. Ta en tuss grönt saftigt gräs. Gnugga nässelbettet så det blir grönt. Så slutar det brännas. Funkar även på stora ytor som ben. Det är såååå snyggt när man ser ut som man haft diarre på framsidan på knäna till exempel.
 
Jag tävlar med den som står i kassakön bredvid om att bli klar fortast. Undrar om nån annan tävlar med mej, har aldrig sett nåt tecken på det.
När jag tankar bilen vill jag komma på ett jämnt hundratal kronor om jag inte ska tanka fullt, ganska meningslös sport när man ändå betalar med kort.
I mataffären samlar jag foton på felstavade skyltar. Favoriten är från ICAs grönsaksavdelning: ROMANTICATOMTAR. Någon måste ha gjort det med flit.
Men den bästa extremsporten är att gå vilse i skogen! Motion, frisk luft och äventyr! Man får se mycket mer av världen än folk som bara går rätt väg.
 
Jag tävlar mot mig själv i lägsta möjliga snittförbrukning hem från stallet. Idag var en bra dag, 4,2 l/10 mil med min 12 år gamla fyrhjulsdrivna passat. Till stallet praktiserar jag snarare sporten "hur sent kan jag åka och ända hinna i tid" vilken har negativa konsekvenser för förbrukningen.
Tankar gör jag aldrig innan bilen börjar blinka REFUEL NOW, men det ser jag inte som en sport utan snarare som någon slags normaltillstånd.

En annan vardagssport jag ofta tvingas utöva är frystetris, som går ut på att försöka få ner matlådorna/brödet/whatever i frysen. Bonuspoäng utgår om jag lyckas få ner saken i rätt låda, men att få plats över huvud taget är ofta en rätt stor bedrift.
 
Idag om jag på att jag faktskt sysslar med en dumsport....
Om jag kör i ett område där det är nedsatt hastighet och någon ligger och slickar min baklucka så är jag extremt laglydig och gasar upp till nästa hastighet så att den efter blir avhängd.

Typ - det är 30 och jag kör i 30 med en bil tätt bakom. Det blir 50 och jag gasar upp snabbt så jag kör ifrån bakluckeslickaren. Nästa är 70 och då sticker jag snabbt iväg och kör 70 precis efter skylten.

Lite roligt med en acc.snabb bil och en tant bakom ratten. BMW-pojkarna blir irriterade. Hehe.
 
Jag tävlar i allt jag gör. Komma först i allt även kassakön och både den som cyklar om mig på cykelbanan. Har till och med handgripligen flyttat på en kundvagn med tillhörande kund när en person försökte komma före mig i kassakön på Ica. :o Ja jag skäms lite efter det tilltaget men just då var det ju bara rätt försöka tränga sig på det viset. Min man har sagt att händer det igen så kommer han att sluta handla med mig.:confused: Sen vill jag vara bäst på det jag gör och jag hatar att förlora oavsett om det är quiz eller dressyrtävling. Dock alltid noga med att aldrig låta min frustration över hästen utan leta efter vad jag som ryttare kan förbättra. Jag har alltid haft vinnarskalle och varit envis sen jag var barn.
 
- Att avsluta tankningen på jämnt hundratal..
- Att tvätta bilen i alla 5 stegen på en polett..
- Att vinna starten vid rödljuse..
- Att packa höpåsarna så nära rätt vikt som möjligt innan man väger dem..

:angel::D
Bortsett från biltvätten så har vi samma lista.
Jag tävlar även på jobbet om att vara den mest effektiva, utan att mina medtävlande vet om det.
Och jag tävlar mot radion på vägen till jobbet - att hinna till en viss punkt innan barnprogrammet startar.
 
Idag om jag på att jag faktskt sysslar med en dumsport....
Om jag kör i ett område där det är nedsatt hastighet och någon ligger och slickar min baklucka så är jag extremt laglydig och gasar upp till nästa hastighet så att den efter blir avhängd.

Typ - det är 30 och jag kör i 30 med en bil tätt bakom. Det blir 50 och jag gasar upp snabbt så jag kör ifrån bakluckeslickaren. Nästa är 70 och då sticker jag snabbt iväg och kör 70 precis efter skylten.

Lite roligt med en acc.snabb bil och en tant bakom ratten. BMW-pojkarna blir irriterade. Hehe.
Precis så gör jag med. Eller så brukar jag köra preciiiiis på hastighetsgränsen en lååååång väg som inte går att köra om...mohahaha. Fast de brukar inte vara pojkar här, om de inte lånar sin pappors bilar, utan alltid män på över 50 år....
 
- Att avsluta tankningen på jämnt hundratal..
- Att tvätta bilen i alla 5 stegen på en polett..
- Att vinna starten vid rödljuse..
- Att packa höpåsarna så nära rätt vikt som möjligt innan man väger dem..

:angel::D

tvätta bilen?

Jag trodde inte jag hade några tävlingar men ditt inlägg påminner mig.
Förra sommaren (eller den innan, jag minns inte) tävlade en av arbetskamraterna och jag om vem som väntat längst med att tvätta bilen.
Jag förlorade men det var inte mitt fel. Det var min pappa som tvättade min bil åt mig när jag var på Springsteen-konsert. Utan att jag bett om det (men det var välbehövligt...) Så egentligen vann jag, för arbetskamraten tvättade sin bil själv på eget initiativ.
 
Idag om jag på att jag faktskt sysslar med en dumsport....
Om jag kör i ett område där det är nedsatt hastighet och någon ligger och slickar min baklucka så är jag extremt laglydig och gasar upp till nästa hastighet så att den efter blir avhängd.

Typ - det är 30 och jag kör i 30 med en bil tätt bakom. Det blir 50 och jag gasar upp snabbt så jag kör ifrån bakluckeslickaren. Nästa är 70 och då sticker jag snabbt iväg och kör 70 precis efter skylten.

Lite roligt med en acc.snabb bil och en tant bakom ratten. BMW-pojkarna blir irriterade. Hehe.

Såå roligt :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp