vilken färgbetäckning?

Mammadutt

Trådstartare
Här kommer lite bilder på min minsting Piraya. Hon är tigrerad men även spottad, stickelhårig, beige/silvrig botten, jag har svårt för detta, vad säger man om hennes färg tro? Hon har beiga tecken på tassarna också, kan man kalla henne trefärgad tigre-huligan? haha :confused:

{814461cf-9a8b-4f63-b148-01dffc4905f1}.jpg


{4de886f6-085b-4dae-8e99-bc7535a637ed}.jpg


{27afafcc-c3b6-4e18-80f2-6c2978203c38}.jpg


ursäkta de dåliga bilderna, men det är inte lätt att fånga en liten huligan på bild :love:
 
Svartsilverspotted skulle jag säga (dvs EMS ns 24).
Hon skulle även kunna vara blåsilverspotted (as 24). Är de mörka stråna svarta eller mörkgrå?

Att hon är både "randig och prickig" är normalt för en spotted katt, ibland är det väldigt svårt att bestämma om den är tigré eller spotted. Din är dock är såpass prickig att det inte är någon tvekan.
 
stråna går från beige/silver till svart sen blir det som grått längst ut, mysko i alla fall, haha.... :D
 
Jag tycker inte hon ser silver ut, hon är alldeles för varm i färgen. Om hon är det så är det en väldigt dålig silver.
Tex skulle inte nosen ha den där beiga nyansen om katten vore silver, den skulle vara silvergrå/vit.

Jag skulle alltså kalla henne brunspotted eller svartspotted (olika namn på samma sak).
Hon kommer förmodligen blu lite mörkare med åldern, kattungar är ofta lite ljusare i kroppfärgen, speciellt agoutimönstrade.
 
ah okej :) tack för svaret.

När jag försökrade henne och skulle beskriva färgen :D sa försäkringssnubben efter ett tag..." ehh.... vi skriver flerfärgad va?" :rofl:
 
Såhär ser en svartsilverspotted ut:

svartsilverspotted.jpg


Som du ser har den en mycket kallare ton på pälsen, utan några beiga nyanser.
 
Fast jag har sett så mycket dåligt silver bland utställningskatter, så jag vet varken ut eller in snart. Enligt domaren jag gick hos är det numera ibland svårt för dem (domarna alltså) att avgöra vad som ska vara silver och inte, eftersom folk parar för att få så många färger som möjligt...
 
Ok. Ja, som sagt, är det en silver så är det en dålig sådan. Men jag tror att hon kommer bli mörkare med åldern, och då kanske man kan se tydligare vad hon är.
 
hmmm jadu hon är betydligt varmare i färgerna :smirk:
gräddfärgad men inte beige förrutom på tassar och lite på bröst då... hmmm svårt att avgöra... haha :D hon är ju en äkta huskatt så hon kan ju va vad som helst :p
 
Är hon varm i färgen överallt så är hon inte silver nä. Svart/brunspotted då med andra ord. Att hon är tickad hör ihop med mönstret.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 536
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 872
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Blev lite nyfiken då färger/färgbeteckningar kom upp i uppdateringstråden. Så, jag tänkte att det kunde vara kul att få veta vilka...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 683
Senast: Sampi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 576
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp