Vilken kattmat (torrfoder)

Den variant jag har (SureFeed) rymmer 400 ml vilket bör täcka dagsbehovet av torrfoder för en katt flera gånger om. Man kan koppla flera katter till den, tror den klarar av 32 katter eller något sådan. Varför det nu ska vara nödvändigt 32 katter lär väl göra slut på 400 ml mat rätt snabbt.:D

Tror det skulle bli osämja mellan fröknarna om de ska köa. Men mängden mat fungerar - men hur MÅNGA portioner kan man fixa? Eller öppnar den så fort de vill och när maten är slut är den? I så fall vinner man ju inte mycket tyvärr :/
 
Jag knycker tråden lite, jag har tre katter som nu sommartid får gå ut dagtid när jag är hemma men resten av året är innekatter. Två av den har haft FORL vilket medfört att den ene har två huggtänder kvar och den andra inga tänder alls. Tandlösingen har ett något problematiskt förhållande till mat, han vräker i sig och spyr om matskålen varit tom, dvs han behöver gå och småäta lite för att inte kräkas överallt och tyvärr är han ganska fet nu.

De andra två är slanka och håller sig i bra hull, men hur behåller jag deras hull och minskar på tjockisens utan att han börjar spy? Jag har en bänk där de får sin mat, annars tar hundarna den.

Jag hade kattmat bakom lucka med avläsare förut (i HOL från Ikea). Alla hade fritt men olika mat. Skulle det funka kanske, så kan tjockis få bantarmat men fritt ändå? Eller ha bara vanlig mat bakom lås och bom och bantarmat fritt.
 
Tror det skulle bli osämja mellan fröknarna om de ska köa. Men mängden mat fungerar - men hur MÅNGA portioner kan man fixa? Eller öppnar den så fort de vill och när maten är slut är den? I så fall vinner man ju inte mycket tyvärr :/

Den öppnar när de kommer och vill äta. Det finns även någon variant som serverar 5 portioner om dagen på de tider man ställer in.
 
Jag har handlat...

20620850_1383961055033197_4869272888185191684_n.jpg
 
Nikita får Applaws och Taste of the Wild eftersom jag vill ha ett torrfoder med så lite spannmål som möjligt. Canagan stenvägrade hon :meh: köpte en provpåse på 400g dyrt men hon befattade sig inte med det. Så det fick min pappas utekatt som uppskattade det mycket.

Jag vill egentligen fasa över henne helt på blötmat men nja, den striden har jag redan förlorat. MUSH vore fantastiskt men Nikita anser att en riktig katt äter inte rått. :yuck:
 
Kan hu uppdatera. Gav hills M/d (den blå). Gav två stora påsar, minns inte hur länge det räckte men inte jättelänge för tre matvrak.

Siamesen och huskatten gick ner i rekordfart och blev smala. Siamesen nästan för smal. Ragdollen åt som hon nyss kommit från ett koncentrationsläger men var fortfarande tjock. Verkade endera som det var supergott eller hon inte blev mätt. Aldrig sett henne äta så mycket.
Hade fritt, jag gillade inte automaten när den kom så skickade tillbaka.

När M/d var slut andra gången kändes det inte som det var ide fortsätta. En smal, en nästan för smal och en trind som åt för tre. Dyrt skit. Kollade och kollade men hittade inget jag kände "ja men det". Så slutade med att jag i väntan op att bestämma mig köpte mer Eukanuba Top condition. Köpte även en annan matautomat till tjockisen.

Siamesen är nu fin. Har fritt men tar slut ibland då hennes bantande kompis stjäl. Huskatten är aningens aningens rund men det kommer en vinter. Dessutom jagar han ju eget ganska okontrollerat. Den trinda är oförändrad. Har inte fritt utan får matportioner med automaten. Vi finslipar än att hitta rätt nivå och hon har lärt sig stjäla av siamesens mat (dit tog hon sig inte innan). Däremot så äter hon mindre nu, inte alls äta äta äta som på fritt.

Men M/d var ruskigt effektivt på 2 av 3. Hade garanterat funkat på nr tre med om hon inte vräkt i sig så hemskt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp