Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

switch pour on. + PROB hästdeo + eget recept:angel:
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Renosans flug kräm el spray och Skillinga ryd häst salva:love:jätte bra
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Tjenis. Jag använder flusa som långtidsverkande, sen sprayar jag båda hästarna med ett tyskt medel som heter bremsenblocker när illbattingarna är som värst. (Tror det är effol som har den) Funkar superbra :banana:
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Jag använder Switch kombinerat med Skillingaryd hästsalva det fungerade jättebra. Om de får torra hovar över sommaren fungerar även hästsalvan på hovarna :D
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Jag kör med mitt hemmagjorda. Har inte behövt testa något annat på flera år. (vatten, timjan och grönsåpa)
I somras var det sällan det behövdes öht.
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Tjenis. Jag använder flusa som långtidsverkande, sen sprayar jag båda hästarna med ett tyskt medel som heter bremsenblocker när illbattingarna är som värst. (Tror det är effol som har den) Funkar superbra :banana:

Gammal tråd men eftersom den har vaknat så undrar jag.
Jag har använt Flusa till våra får. Vi hade en tacka som fick fluglarver - jätteäckligt! Men det var oerhört effektivt. Men vågar man använda det till hästarna? Vår gamla travare har varje sommar besvärats av några fruktansvärt vidriga (jag har svårt för vissa insekter om ngn undrar) som sitter under svansen på honom. De kan inte flyga och blir galna om man försöker ta bort dem. Jag har förträngt vad dessa kryp heter. I somras stod jag där med flusaflaskan och bestämde mig för att det kunde nästan inte bli värre. Jag satte lite flusa på hästen och sedan var han av med dessa monster för resten av sommaren. Är det OK att använda detta?
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Ja...jag köper hellre det än Switch men det är svårare att få tag på här i närheten så unghästarna har Switch. Fröken som nu står hos syrran har fått Flusa då syrran hade kvar sen förra året.;)
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Använde switch och även cocosfett på hals bringa och skap.. Det funkar juh hyfsat. Bra och bättre på alal typer av hästar..
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Ultra Shield funkade kanon förra sommaren.. Men som sagt, den var ju lindrig... Har stora problem med både fästingar o broms... Så alla tips mottages tacksamt!
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Använde switch och även cocosfett på hals bringa och skap.. Det funkar juh hyfsat. Bra och bättre på alal typer av hästar..

Cocosfett? Hur fungerar det? Och, hur kom du på det? Fungerar det?
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

jag har svårt för vissa insekter om ngn undrar) som sitter under svansen på honom. De kan inte flyga och blir galna om man försöker ta bort dem. Jag har förträngt vad dessa kryp heter.
Tror att det är älgflugor du menar...Dom är jätteäckliga och "bor" under svansen på vissa hästar, man mäste handgripligen krossa och döda fluga för fluga för att få bort dom. jag har endast sett det på seminstation på en del ston som kommit för betäckning...Dom är VIDRIGA!
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

knapplån


Vad använder ni för medel mot knott som äter upp navelområdet, juver och mellan frambenen?

jag brukar kleta på skillingaryd hästsalva. det funkar bra ett tag iaf. man vill ju inte spruta på flugspray där. nån som vet något som håller ett dygn eller mer?
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Flugtäcke + flyveil samt Switch, Equimin Sommarspray och Effols bremsenblocker. En kombination som funkar ganska bra...
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Absorbine ultrashield, helt suveränt. Dyrt men värt varendra krona. Tycker jag.
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Vitlök, äppelvinsvinäger, div örter, citron, vatten.
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Tror att det är älgflugor du menar...Dom är jätteäckliga och "bor" under svansen på vissa hästar, man mäste handgripligen krossa och döda fluga för fluga för att få bort dom. jag har endast sett det på seminstation på en del ston som kommit för betäckning...Dom är VIDRIGA!

Det stämmer nog med älgflugor. Jag hade förträngt vad det hette. Fullständigt vidriga i alla fall.

Men jag undrar fortfarande om man vågar ge flusa till hästar. Jag har fått för mig att det är mkt starkare än insektsmedel till hästar. Dessutom hjälper de mot flugor. Jag minns att jag lyckades spilla lite på handen. Jag hade inte fluga på överkroppen efter det. Lite läskigt tycker jag nog.
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Jag undrar om någon har någe bra hemagjort flugspray recept att ge ut ? Jag gjorde en idag med Ettika och vatten. Funkar mest mot flugor :)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 165
Senast: gulakatten
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 400
Senast: Shixle
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
273
Senast: Jeps
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp