Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

För mig är Equimin Sommarspray helt outstanding. Har inte hittat något annat som funkar lika bra.

Nu är ju den gamla versionen av den sprayen förbjuden i och med innehållet av citronella men tillverkaren håller väl på att göra om den. Vet dock inte hur långt de kommit med det - godkännande och sånt. Hoppas den nya blir lika bra.

Vårt största problem här är bromsarna och det är mot dem jag använt Equimin. Några sprayningar med den och bromsarna landar inte ens på hästen.

Nu var inte sommaren -07 alls farlig med insekter. Vi hade bara lite bromsar ett tag som sedan försvann nästan helt. Så jag har 6-7 flaskor kvar av Equimin till kommande sommar :D :banana:

Ultrashield var helt ok också men bara mot fästingarna och de mindre insekterna. Bromsarna brydde sig inte alls! :crazy:


jag har börjat använda renons nu men det funkar ju bara 2 timmar:confused: och så innehåller det ju citronella är detta giftigt eller?
såg även att det står att det ska innehålla te tree oil och det ska tydligen med vara giftigt??? men hittade inte på flaskan att det innehöll de stod bara i katalogen.
tycker bara denna sprayen blir så himla kladdig med...
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

*kl* Det var inte ngr av er som märkte ngt konstigt med switchen iår? Flera hästar i stallet som tidigare år har använt medlet reagerade detta år med att svullna upp + att det kliade. Har inte hänt tidigare år!

Själv körde jag med heltäckande flugttäcke och RB86


jo min häst reagerade på det dock använde jag samma flaska som förra året så då måste det ju ha något med vädret att göra eller så.

jag började använda switch förra året och det var samma år som min häst började klia sig= sammanträffande:confused:

har switchat en gång i år och dagen efter hade han kliat sig men inte en enda gång varken före eller efter sen dess, denna veckan är dax igen skall testa att lägga på switch en gång till har han kliat sig dagen efter regaerar han ju uppenbarligen på det....

frågan är om det är farligt att änvända det då?
det funkar ju så himla bra mot fästingarna ju.

vet någon förresten om man får använda switch på föl/ettåringar/unghästar??? är det osmart, eller vad använder ni till era flockuppväxande unghästar?
 
Sv: Vilket insektsmedel funkade bäst för er förra säsongen

Jag använder Switch kombinerat med Skillingaryd hästsalva det fungerade jättebra. Om de får torra hovar över sommaren fungerar även hästsalvan på hovarna :D

den salvan har jag använt till det mesta hela tiden jag haft min häst hur bra som helst:love: det e det enda som funkar hela tiden.
jobbigt bara att det är så kladdigt och luktar så illa om händerna sen och man får ju inte sätta det där solen kommer åt eftersom det kan bränna för det innehåller väl olja?
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 400
Senast: Shixle
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
666
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
276
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp